علت سوختن ریسه شلنگی + معرفی ریسه مرغوب

علت سوختن ریسه شلنگی + معرفی ریسه مرغوب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahdimhz

یا علت سوختن ریسه شلنگی را می دانید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا علت سوختن انواع ریسه شلنگی  ال ای دی و عوامل موثر بر آنها را توضیح دهیم. ریسه شلنگی، رشته هایی هستند که ال ای دی های SMD در آنها قرار می گیرند. ریسه شلنگی معمولاً برای ایجاد نورهای مخفی در دکوراسیون استفاده می شود.

فیلامنت های ال ای دی دارای انعطاف بسیار زیاد و تنوع رنگی منحصر به فرد هستند که جایگاه ویژه ای در نورپردازی و دکوراسیون داخلی به آن ها بخشیده است.

در اینجا باید بگوییم که مهم ترین عامل ماندگاری ریسه شلنگی، خرید ریسه با کیفیت است. ریسه شلنگی ساخته شده از مواد با کیفیت پایین، در حالی که ارزان هستند، در واقع هزینه‌ها را با سوختن زودهنگام و با کاهش طول عمر چند برابر می‌کنند. بنابراین، برای عملکرد نور خوب و دوام بیشتر، همیشه رشته شلنگ را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

علت سوختن ریسه شلنگی + عوامل

علل سوختن ریسه شلنگی بسیار متنوع است، یکی از مهم ترین علل سوزاندن نخ، بی کیفیت بودن برخی از ریسه شلنگی می باشد. بنابراین خرید ریسه شلنگی بی کیفیت متأسفانه عواقبی مانند فرسودگی LED و مشکلات روشنایی را به همراه خواهد داشت. جهت خرید ریسه شلنگی می توانید به فروشگاه آنلاین حامی نور مراجعه کنید.

علاوه بر استفاده از فیلامنت های شیلنگ با کیفیت برای جلوگیری از سوختن LED و مشکلات روشنایی، در اینجا برخی از عوامل موثر بر سوختن LED در داخل فیلامنت وجود دارد:

فضای قرار دادن

استفاده از ریسمان ال ای دی بدون توجه به مشخصات فنی و دستورالعمل استفاده از محصول، یکی از مهم ترین عوامل سوزاندن رشته های خرطومی می باشد. رزوه های خرطومی به طور کلی به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می شوند.رزوه های شلنگ فضای باز را می توان در فضای باز استفاده کرد. رزوه های شلنگ داخلی در محیط های داخلی و دکوراسیون منزل استفاده می شود.

بنابراین عدم توجه به مشخصات فنی رزوه شلنگ و استفاده غیر مجاز از آن عامل سوختن ریسه شلنگی می باشد.

پیشنهاد مطالعه : چرا باید از لامپ کم مصرف استفاده کنیم ؟

اتصال صحیح

هیچ کدام از این دو راه اندازی درست نیست. بسیاری از تکنسین ها و کاربران شیلنگ با اتصال مناسب کابل های شلنگ LED آشنا نیستند. اتصال نادرست، به عنوان مثال، اتصال مخالف به قطب مثبت و منفی رزوه شلنگ، می تواند باعث از کار افتادن رزوه شلنگ شود. علاوه بر این، در صورت عدم توجه کاربران به حفاظت مکانیکی لازم، ممکن است رزوه شلنگ LED بسوزد.

سیم کشی

عدم سیم کشی مناسب نیز می تواند باعث سوختن شیلنگ شود. سیم کشی نادرست جریان عبوری از شیلنگ LED را افزایش می دهد. ساختار فیلامنت های ال ای دی سری و موازی است و سه سری ال ای دی به صورت موازی به هم متصل می شوند بنابراین عبور جریان غیرمجاز از یک رشته ال ای دی باعث فرسودگی گروهی ال ای دی ها می شود.

استفاده صحیح از ریسه شلنگی برای جلوگیری از سوختگی

برای اینکه سیم شلنگ LED شما به راحتی نسوزد و عمر طولانی داشته باشد، باید به نکات زیر توجه کرد:

دما و رطوبت مناسب ریسه شلنگی

رزوه های شلنگ، معمولا تا 40 درجه سانتیگراد، عمر طولانی دارند. اما زمانی که دمای محیط بالاتر از 40 درجه سانتی گراد باشد، تبادل حرارت ال ای دی های داخل نخ با دمای محیط به راحتی انجام نمی شود و ال ای دی ها داغ شده و می سوزند.

بنابراین همیشه از فیلامنت های LED در دمای زیر 40 درجه استفاده کنید. رطوبت زیاد می تواند باعث سوختن شلنگ شود. رشته LED را در مکان هایی بدون رطوبت نصب کنید.همانطور که می دانید از فیلامنت های LED به عنوان نورپردازی زیر کابینت نیز استفاده می شود. هنگام نصب نخ شلنگ در آشپزخانه سعی کنید تا حد امکان نخ را در مکان های مرطوب قرار ندهید.

به عایق رطوبتی و محل نصب دقت کنید

درست است که با پیشرفت تکنولوژی ریسه، ریسه هایی تولید شده اند که حتی در داخل آکواریوم نیز بسیار خوب عمل می کنند. اما رشته های شلنگ معمولی ضد آب نیستند و به هیچ عنوان نباید آنها را در آب غوطه ور کرد، بنابراین قرار دادن نخ در آب عامل سوختن رشته شیلنگ است.

هرگز شیلنگ را روی سطوح فلزی نصب نکنید، زیرا اتصال کوتاه عواقب ناگواری خواهد داشت. برای نصب کابل LED، سطوح عایق را انتخاب کنید که از اتصال کوتاه و آتش محافظت می شوند.

نحوه نصب و ولتاژ

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در اتصال نخ شلنگ LED، اتصال موازی رزوه ها است. اگر سیم به صورت سری نصب شود حداکثر طول مجاز 5 متر است. اگر طول نوار LED به صورت سری بیش از 5 متر باشد جریان بسیار زیادی در رشته ایجاد می شود و ال ای دی ها را می سوزاند.

سیم های شلنگ LED توسط یک منبع تغذیه 12 یا 24 ولت DC تغذیه می شوند. اتصال مستقیم سیم ها به جریان متناوب 220 ولت باعث فرسودگی و خرابی سیم شلنگ LED می شود.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت بین لامپ های پروژکتور LED، COB و SMD

سیم های شلنگ ال ای دی قابل برش و وصل شدن هستند اما برش باید دقیقا در محل های مورد نظر انجام شود و مدار الکتریکی سیم قطع نشود. باعث خاموش و روشن شدن یا چشمک زدن شلنگ می شود

در بالا، علت سوختن ریسه شلنگی و عوامل موثر بر آن را بررسی کردیم. اما علت چشمک زدن یا چشمک زدن ال ای دی ها چیست؟ اگر سیم شلنگ خارج شود، احتمالاً قطب های مثبت و منفی یا فاز و نول به عقب متصل می شوند.پس به مثبت و منفی تاپیک توجه کنید.

دلیل دیگر می تواند خرابی ترانسفورماتور شیلنگ باشد. بنابراین اگر مورد اول را امتحان کردید و مشکلی نداشت، ترانسفورماتور رزوه شلنگ را تعویض کنید.

علت سوسو زدن شلنگ هنگام روشن شدن چیست؟

اگر از رشته های شلنگ بی کیفیت استفاده می کنید، این مشکل بیشتر می شود، زیرا در داخل این رشته های متفرقه، از تخته های بی کیفیت و هادی های ضعیف استفاده شده است.

اما اگر سیم قبلا روشن بوده و مدتی است که سوسو می زند، احتمالا منبع تغذیه مشکل دارد و درایو رشته باید تعویض شود.

اگر از منبع تغذیه یا باتری جداگانه برای تغذیه رزوه شلنگ استفاده می کنید، علت چشمک زدن نخ ممکن است به دلیل تمام شدن باتری یا منبع تغذیه باشد و با تعویض باتری مشکل حل می شود.

نظرتان را بنویسید
نظرات
Mana


می خواهید معلوماتی درباره یک کلاس آیلتس تضمینی بدون نیاز به آزمون بدانید؟ همچین چیزی واقعاً وجود دارد و آن هم کلاس آیلتس تضمینی 7 بدون آزمون است. این کلاس آیلتس تضمینی با هزینه‌ی فشرده و آنلاین در تهران برگزار می‌شود. با شرکت در این دوره، شما می‌توانید نمره‌ی آیلتس ۷.۵ تا ۸ را به راحتی بدست آورید. با توجه به اینکه این دوره تضمینی است، شما می‌توانید با اطمینان بالا و بدون هیچ نگرانی، به آزمون آیلتس بروید. این دوره به عنوان بهترین کلاس آیلتس در تهران شناخته می‌شود و نتیجه‌های بیشماری را در کسانی که در آن شرکت کرده‌اند به ارمغان آورده است. هدف اصلی این دوره، ارائه‌ی آموزش کامل و مؤثر در زمینه‌ی آیلتس است و این بدان معناست که مطمئناً نتیجه‌ای مطلوب را خواهید گرفت.
sirielts.com/courses/ielts/