مراحل ثبت نام آزمون دکتری

مراحل ثبت نام آزمون دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان آزمون دکتری 1400 می بایست برای شرکت در این آزمون تمامی مراحل ثبت نام آزمون دکتری که شامل دانلود و مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام ، پرداخت هزینه و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری می باشد را با دقت انجام دهند و در نهایت کد پیگیری 12 رقمی ثبت نام را از سیستم دریافت کنند .




متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در سال 1400 باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش اعلام می شود ، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی اقدام کنند . آشنایی با مراحل ثبت نام آزمون دکتری امری مهم و ضروریست ، زیرا در صورت عدم آشنایی با گزینه های فرم ثبت نام ، امکان رخ دادن هر گونه مشکل وجود دارد و روند آزمون دکتری دچار اختلال می شود . در ادامه این مقاله مراحل ، راهنمای تکمیل فرم و نکات مهم ثبت نام آزمون دکتری 1400 را ذکر می کنیم .







مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1400
ثبت نام آزمون دکتری 1400از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد و داوطلبان می بایست ابتدا دفترچه ثبت نام دکتری را به خوبی مطالعه کرده و در صورت داشتن شرایط ثبت نام ، در زمان مقرر شده اقدام نمایند . در ادامه مراحل ثبت نام در این آزمون را ارائه کرده ایم .



حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری
 مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1400

1. ورود به سایت ثبت نام دکتری ( سازمان سنجش ) به نشانی sanjesh.org






2. دانلود دفترچه ثبت نام و مطالعه دقیق شرایط ثبت نام دکتری


3. آماده کردن مدارک ثبت نام دکتری


4. پرداخت هزینه ثبت نام دکتری ( خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری )



5. تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400 و دریافت شماره پرونده








* وارد کردن سریال ثبت‌ نام ( 12 رقم ) و عبارت امنیتی








* وارد کردن اطلاعات داوطلب






* ثبت نام به اتمام رسیده و اگر تمامی اطلاعات به درستی وارد شده باشد ، سامانه برای هر داوطلب یک کد پیگیری صادر می کند .

در نهایت می توانید رسید ثبت نامی خود را چاپ و دریافت کنید :







لازم به ذکر است که با توجه به ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 با دکتری سراسری ، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد نیز باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری سایت سازمان سنجش  ثبت نام کنند و دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 به صورت جداگانه منتشر نخواهد شد .












راهنمای تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400
فرم ثبت نام آزمون دکتری دارای 38 بند مجزاست که داوطلبان باید نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند . هر بند مربوط به اطلاعات خاصی است و شاید تکمیل برخی از بندها برای داوطلبان الزامی نباشد . در ادامه بندهای فرم ثبت نام دکتری را توضیح می دهیم .

بند 1 تا 9 :

بند 1 تا 9 مربوط به اطلاعات شخصی داوطلبان است .

بند 1 و 2 و 3 : داوطلبان باید در محل مورد نظر نام خانوادگی ، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه و به‌ طور کامل وارد نمایند .

بند 4 : داوطلبان باید با توجه به جنسیت خود ( زن یا مرد ) ، دایره مربوط را علامت‌ بزنند .

بند 5 : داوطلبان باید از سمت چپ به راست شماره شناسنامه خود را در محل مربوط وارد کنند .

بند 6 : داوطلبان باید سری و سریال شناسنامه خود را در محل مربوط درج کنند .

بند 7 : داوطلبان باید روز ، ماه و سال تولد خود را در محل مربوط درج کنند ( دو رقم اول سال تولد یعنی 13 درج شده است ) .

بند 8 : داوطلبان باید کد ملی خود را که عددی ده‌ رقمی است ، از سمت چپ به راست و در محل مربوطه درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیـره خودداری کنند .

بند 9 : داوطلبان باید در این قسمت دین خود را مشخص نمایند .







بند 10 تا 12 :

بند 10 تا 12 مربوط به سهمیه داوطلبان می باشد .

بند 10 :  داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگران ، 25 درصدی ایثارگران ، رزمندگان باید در این قسمت نوع سهمیه خود را مشخص کنند .

بند 11 : داوطلبانی که سهمیه رزمندگان دارند و سهمیه آن ها جز یکی از سهمیه های رزمنده داوطلب بسیجی ، رزمنده وزارت جهاد کشاورزی ، رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح ، همسران و فرزندان افراد مذکور می باشد ، باید در این قسمت مدت حضور در جبهه خود را به ماه وارد کنند .

بند 12 : متقاضیان استفاده از سهمیه های رزمنده داوطلب بسیجی ، رزمنده ستاد كل نیروهای مسلح ، فرزند رزمنده داوطلب بسیجی ، فرزند رزمنده ستاد كل نیروهای مسلح ، همسر رزمنده داوطلب بسیجی و همسر رزمنده ستاد كل نیروهای مسلح باید كد پیگیری 12 رقمی را از ارگان مربوطه خود دریافت و در این قسمت وارد نمایند .







بند 13 و 14 :

این دو بند مربوط به اطلاعات تولد داوطلبان می باشد .

بند 13 : داوطلبان باید کد محل تولد خود را از جدول شماره 2 دفترچه ثبت نام دکتری 1400 یافته و در محل مربوطه بنویسند .

بند 14 :  داوطلب باید کد محل صدور شناسنامه خود را از جدول شماره 2 دفترچه ثبت نام دکتری 1400 یافته و در محل مربوطه درج نمایند .







بند 15 :

این قسمت مربوط به وضعیت نظام وظیفه آقایان می باشد . داوطلبان آقا باید وضعیت نظام‌ وظیفه خود را از بین کد های 1 تا 13 مشخص نمایند . می توانید شرح هر یک از کد ها را در تصویر زیر مشاهده کنید .







بند 16 :

این بند مخصوص داوطلبان اتباع خارجی است که باید با علامت‌ گذاری در دایره‌ های این ردیف ، ملیت خود را مشخص کرده و کد پیگیری 13 رقمی خـود را در محـل مخصـوص درج نمایند .







بند 17 و 18 :

این دو بند مربوط به نوع معلولیت داوطلب ( در صورت معلول بدون ) و راست دست یا چپ دست بودن آنهاست . لازم به ذکر است که وضعیت معلولیت این افراد از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد و در صورت تائید آن سازمان ، بند معلولیت برای آنان اعمال خواهد شد . بنابر این داوطلبان معلولی كه در سازمان بهزیستی تشكیل پرونده نداده اند ، ضرورت دارد با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سكونت خود نسبت به تشكیل پرونده اقدام نمایند . در صورت عدم تائید معلولیت آنها توسط سازمان بهزیستی ، خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد .







بند 19 :

اگر داوطلبی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه‌ ای تحصیل کرده یا در حال تحصیل هست ، می‌ بایست این بند را علامت‌ بزند .







بند 20 و 21 :

داوطلبان باید گروه امتحانی خود را که در آزمون آن شرکت خواهند کرد در بند 20 ، کد و نام مربوط به رشته امتحانی در بند 21 ، با علامت‌ گذاری در یکی از دایره‌ های مربوط مشخص نمایند .







بند 22 :

داوطلبان باید زبان خارجی امتحانی خود را بر اساس زبان خارجی تعریف‌ شده در رشته امتحانی انتخابی ، علامت‌ بزنند .







بند 23 تا 26 :

این بندها مربوط به مقطع کارشناسی است .

بند 23 :

داوطلبان کد رشته تحصیلی دوره کارشناسی خود را که نام رشته فراغت از تحصیل در آن مجموعه رشته تحصیلی قرار می‌ گیرند از سایت سازمان سنجش ، در حین ثبت نام استخراج و در محل مربوطه درج کنند .

بند 24 : داوطلبان کد دانشگاه ( موسسه آموزش عالی ) محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از سایت سازمان سنجش در حین ثبت نام ، استخراج و در محل مربوطه درج کنند .

بند 25 : داوطلبان ابتدا باید سال و سپس ماه اخذ مدرک کارشناسی خود را در محل مربوطه درج نمایند .

بند 26 :

داوطلبان باید معدل مدرک فارغ‌ التحصیلی مقطع کارشناسی خود را در محل مربوط درج نمایند . به‌ عنوان‌ مثال : داوطلبی که معدلش 17/5 می‌ باشد در قسمت عدد صحیح 17 و در قسمت اعشار عدد 50 را درج نماید .

نکته مهم : داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) فارغ‌التحصیل شده‌ اند ، باید میانگین معدل‌ های مقاطع کاردانی و کارشناسـی ناپیوسته خود را در این بند درج کنند .







بند 27 تا 30 :

این بندها مربوط به مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای است .

بند 27 :

داوطلبان کد رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را که نام رشته فراغت از تحصیل در آن مجموعه رشته تحصیلی قرار می‌ گیرد از سـایت سازمان سنجش در حین ثبت نام ، استخراج و در محل مربوطه درج نمایند .

بند 28 :

داوطلبان کد دانشگاه ( موسسه آموزش عالی ) محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را از سایت سازمان سنجش در حین ثبت نام ، استخراج و در محل مربوطه درج نمایند .

بند 29 :

داوطلبان ابتدا باید سال و سپس ماه اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ ای خود را در محل مربوطه درج نمایند .

بند 30 :

فارغ‌ التحصیلان باید معدل کل اکتسابی را بر اساس معدل درج شده در مدرک فارغ‌ التحصیلی و دانشجویان سال آخر مقـاطع کارشناسـی ارشـد و یـا دکتری حرفه‌ ای ، میانگین واحد های گذرانده خود را حداکثر تا تاریخ 1400/6/31 در محل مربوط درج نمایند .







بند 31 و 32 :

این بند مربوط به سهمیه مربیان می باشد .

بند 31 :

مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان می‌ باشند ، باید این بند را علامت‌ گذاری نمایند .

بند 32 :

مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که متقاضی اسـتفاده از سهمیه مربیان می‌ باشند و بند قبلی را تکمیل کرده اند ، باید کد دانشگاه محـل خـدمت خـود را از سـایت سازمان سنجش ، استخراج و در محل مربوطه درج نمایند .







بند 33 تا 37 :

این بند ها مربوط به اطلاعات محل سکونت و شماره همراه داوطلبان می باشد . 

بند 33 :

داوطلبان باید در این قسمت كد و نام شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی خود را در حین زمان ثبت نام دکتری استخراج کرده و در این قسمت بنویسند .

بند 34 :

داوطلبان باید در این قسمت نشانی محل اقامت خود را بنویسند . کد و نام استان و شهرستان از جداول سایت سازمان سنجش قابل دریافت است .

بند 35 :

در این قسمت باید كد پستی منزل داوطلب ذکر شود . کد پستی عددی 10 رقمیست .

بند 36 :

در این قسمت باید تلفن ثابت منزل داوطلب ذکر شود .

بند 37 :

در این قسمت داوطلب باید شماره تلفن همراه خود را وارد کند . لازم به ذکر است که باید شماره ای در این قسمت قرار گیرد که همیشه در دسترس باشد تا اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش به آن ارسال شود .







بند 38 :

در این قسمت باید آدرس ایمیل داوطلب ذکر شود . بهتر است ایمیلی در این قسمت قرار گیرد که رمز عبور آن در دسترس باشد .

و در آخر فرم ثبت نام اینترنتی ، داوطلبان باید گزینه آگاهی کامل از تمامی شرایط و اطلاعات را تیک دار کنند .







در صورتی که اطلاعات وارد شده مشکلی نداشته باشد ، از طریق سایت شماره پرونده و کد رهگیری به داوطلب نمایش داده خواهد شد که به منظور ثبت نام موفق است و بهتر است به مدت یکسال از آنها نگهداری شود .



داوطلبان می توانند برای جلوگیری از اشتباه وارد کردن اطلاعات ثبت نامی ، یک بار فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دكتری را که در انتهای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری آورده شده را تکمیل نمایند و سپس نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری 1400 نمایند . البته اگر در وارد کردن اطلاعات اشتباهی رخ دهد ، داوطلبان در دو نوبت مجاز به ویرایش برخی اطلاعات هستند .

حتما بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری


نکات مهم ثبت نام آزمون دکتری 1400
داوطلبان باید نکات مهمی را در حین ثبت نام دکتری در نظر داشته باشند تا از مراحل بعدی آزمون حذف نشوند . نکات به شرح زیر است :

اطلاعات فرم تقاضانامه ثبت نام دکتری باید دقیق و صادقانه تکمیل شود . در هر مرحله از آزمون سازمان سنجش متوجه وجود مغایرتی در اطلاعات باشد ، داوطلب از بقیه مراحل آزمون حذف خواهد شد .
در صورت شاغل به تحصیل بودن در مقطع دکتری ، باید تا قبل از اتمام زمان ثبت نام ، انصراف قطعی داده و دانشجو نباشند .
معدل کمتر از 14 نداشته باشند .
مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی داوطلبان را در آزمون دکتری ثبت نام کرده و کد رهگیری و شماره پرونده را در اختیار آن ها قرار دهند .

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون دکتری









سوالات متداول


1-  آیا داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد باید جداگانه در آزمون دکتری ثبت نام کنند ؟
 خیر آزمون دکتری آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده و ثبت نام آن به طور یکپارچه انجام می شود که در این مطلب مراحل ثبت نام آن توضیح داده شده است .




2-  ثبت نام آزمون دکتری از چه طریق انجام می شود ؟
 داوطلبان می بایست از طریق سایت سازمان سنجش در آزمون دکتری ثبت نام کنند که در این مطلب راهنمای مرحله به مرحله ثبت نام دکتری ارائه شده است .




3-  در زمان ثبت نام آزمون دکتری چه اطلاعاتی باید وارد شود ؟
 فرم ثبت نام آزمون دکتری از 38 بند تشکیل شده که می توانید توضیحات مربوط به هر بند را در متن مقاله بخوانید .

منبع : مراحل ثبت نام آزمون دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7q2y
نظرتان را بنویسید