ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

ذخیره سازی
0
1
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
از آنجایی که در حال حاضر طرح ثبت نام مجدد سهام عدالت در دست بررسی بوده و قطعی نمی باشد لذا تنها می توان پیش بینی کرد که همانند دور اول ثبت نام با ارائه مدارک مورد نیاز توسط شخص متقاضی به دفاتر و یا سازمان های معرفی شده صورت پذیرد.



پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت توسط دولت و آغاز نام نویسی برای این سهام در سال 1384 تعداد زیادی از افراد واجد شرایط برای دریافت سهام عدالت اقدام به ارائه مدارک و ثبت نام در آن کردند. به جهت مزایای بالایی که از سوی دولت برای این نوع سهام در نظر گرفته شده است سبب شده تا مورد استقبال چشمگیری از عموم افراد قرار گیرد به طوری که تا پایان زمان ثبت نام تعداد 49 میلیون نفر موفق به نام نویسی و دریافت این سهام شدند.

اما علی رغم جمعیت عظیمی که موفق به ثبت نام برای دریافت این سهام شدند، تعداد بسیار زیادی از افراد نیز به دلایل مختلفی از ثبت نام و دریافت این سهام جا ماندند. با توجه به رونق بی سابقه بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس که از اوایل سال جاری رخ داد سبب شد تا افراد زیادی تمایل به فعالیت در این بازار پیدا کنند که از جمله آن ها جاماندگان از ثبت نام اولیه سهام عدالت می باشد. 

در واقع مطالبه این افراد از دولت فراهم کردن شرایطی جهت ثبت نام مجدد دریافت سهام عدالت برای افراد واجد شرایط دریافت آن می باشد. از این رو دولت اقدام به بررسی و ارائه طرحی در رابطه با ثبت نام مجدد جامانده ها سهام عدالت برای سال جاری کرده است که در ادامه مقاله به بررسی شرایط ثبت نام و محل مراجعه این افراد برای انجام نام نویسی پرداخته شده است.




آیا امکان ثبت نام مجدد جامانده ها وجود دارد ؟
همانطور که در ابتدا اشاره شد پس از رونق بی سابقه بازار بورس تعداد زیادی از افراد جامانده از اولین دوره ثبت نام سهام عدالت خواستار برگزاری مجدد فرایند نام نویسی سهام عدالت از سوی دولت شدند. لذا در این راستا دولت اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نویسی سهام عدالت برای اقشار ضعیف جامعه به منظور کمک به آن ها کرده است که بر طبق آن ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای سه گروه اصلی جاماندگان امکان پذیر خواهد شد.

این سه گروه به ترتیب شامل موارد زیر می باشند :

 افرادی که اقدام به ثبت نام در دور اول این نام نویسی کرده اند اما به هر دلیلی مانند خرابی زیر ساخت های سیستمی موفق به انجام این کار و دریافت سهام عدالت نشده اند.

 افرادی که بعد از اجرایی شدن طرح ثبت نام اولیه سهام عدالت عضو کمیته مستضعفان و یا سایر سازمان های حمایتی گشته اند و یا قبل از این دوران عضو خانواده نبوده و بعدا وارد آن شده اند.

  افرادی که جزو 6 دهک اول و ضعیف جامعه می باشند که دولت موظف به حمایت از آن ها می باشد.



لازم به ذکر است که در حال حاضر امکان ثبت نام برای سهام عدالت وجود ندارد .

بیشتر بخوانید: سامانه سجام سود سهام عدالت











جا ماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند
با توجه به اینکه در حال حاضر تنها طرح پیشنهادی ثبت نام و ارائه مجدد سهام عدالت برای افراد واجد شرایط و مشمول آن تصویب شده است، در نتیجه اطلاعات دقیقی از جزئیات آن وجود ندارد. اما با توجه به شرایط برگزاری ثبت نام اولیه سهام عدالت پیش بینی می شود که برای ثبت نام دور دوم نیز همانند دور اول تنها کافیست تا با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر انجام دهنده این فرایند و یا سامانه سهام عدالت مراجعه و مراحل مربوطه را طی کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام جا ماندگان سهام عدالت در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام جا ماندگان سهام عدالت پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سهام عدالت با کد ملی











سوالات متداول


1- آیا امکان ثبت نام مجدد سهام عدالت وجود دارد ؟
دولت اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نوسیی سهام عدالت برای اقشار ضعیف جامعه به منظور کمک به آن ها کرده است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2-  جا ماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند ؟
با توجه به اینکه در حال حاضر تنها طرح پیشنهادی ثبت نام و ارائه مجدد سهام عدالت برای افراد واجد شرایط تصویب شده است در نتیجه اطلاعات دقیقی از جزئیات آن وجود ندارد که در متن مقاله به این موضوع اشاره شده است


3- ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای چه گروه هایی می باشد ؟
 طرح نام نویسی سهام عدالت برای اقشار ضعیف جامعه به منظور کمک به آن ها است که بر طبق آن ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای سه گروه اصلی جاماندگان اجرایی خواهد شد که در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : ثبت نام جاماندگان سهام عدالت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xKXq
نظرتان را بنویسید