عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
میزان عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به اندازه مبلغ عیدی کارمندان دولت بوده و در حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد. همچنین زمان واریز عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، در دهه سوم بهمن ماه و تا قبل از بیست و دو بهمن خواهد بود.



قانون کار مصوب 1369 حقوق متعددی را برای کارگران پیش بینی نموده است. تعیین حداقل قانونی درآمد ماهیانه و ممنوعیت تعیین درآمد به کمتر از حداقل قانونی، انواع مرخصی، بیمه تامین اجتماعی، حق سنوات و دریافت حقوق بازنشستگی، نمونه هایی از حقوق قانونی کارگران در قانون کار می باشد.

حق دریافت عیدی، یکی دیگر از حقوق قانونی کارگر در قانون کار می باشد. در مورد دریافت عیدی، تفاوتی میان کارگران مشغول به کار و بازنشستگان و از کار افتادگان تامین اجتماعی وجود نداشته و همه آن ها هر ساله، پیش از آغاز سال جدید، مبلغی را تحت عنوان عیدی دریافت می نمایند. اما با وجود آنکه تمام این گروه ها تحت چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار داشته، متاسفانه در برخی از حقوق قانونی من جمله مساله میزان عیدی از یک دیگر متفاوت می باشند.

به همین دلیل در این مقاله، به بررسی عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخته، پس از مشخص کردن میزان عیدی، در مورد زمان واریز عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.




تفاوت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی
در متون و اخبار مربوط به تامین اجتماعی، دو واژه « بازنشستگان تامین اجتماعی » و « مستمری بگیران تامین اجتماعی » بسیار دیده می شود. بنابراین، ممکن است این سوال در ذهن مخاطب شکل بگیرد که آیا دو واژه بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران تامین اجتماعی، یک معنا داشته یا دارای معانی متفاوتی می باشند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، واژه « بازنشستگان تامین اجتماعی »، به افرادی گفته می شود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده، با احراز سن و سابقه کاری لازم بازنشسته شده و در حال حاضر، از سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

اما واژه« مستمری بگیران تامین اجتماعی » برای دو گروه از افراد استفاده می گردد: بازماندگان بیمه شدگان تامین اجتماعی و از کار افتادگان که مستمری ثابتی را هر ماه از سازمان تامین اجتماعی دریافت می نمایند. با این وجود، گاهی واژه «مستمری بگیر» در معنای عام آن استفاده شده و هر سه گروه بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان آن ها را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: میزان عیدی کارگران در سال 1400







میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1400
میزان عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همچون سال های قبل، توسط دولت تعیین می گردد و پیش بینی می شود همانند سال های گذشته، میزان آن به اندازه عیدی کارمندان دولت در سال 1400 باشد.

بنابراین، از آنجا که در بودجه سال 1400، مبلغ عیدی کارمندان، 15.000.000 ریال معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان پیش ‌بینی شده است، پیش بینی می شود که میزان عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، نیز یک میلیون و پانصد هزار تومان تعیین گردد.

با این وجود، از آنجا که مبلغ قطعی عیدی کارمندان دولت، بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران آن ، باید مطابق مصوبه هیات وزیران تعیین گردد، ممکن است این رقم، با مصوبه هیات وزیران تا اندازه ای تغییر کند.

به محض انتشار مصوبه هیات وزیران در مورد میزان عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ، مبلغ دقیق عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شده و مقاله به روز رسانی می گردد.



زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1400
عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1399 در بازه زمانی 19 تا 21 بهمن ماه به حساب ایشان واریز گردید. بنابراین، انتظار می رود که عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز در دهه سوم بهمن ماه و تا پیش از فرا رسیدن بیست و دو بهمن واریز گردد.

به محض اعلام رسمی زمان واریز عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ، زمان دقیق واریز عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شده و مقاله به روز رسانی می گردد.

در ادامه بخوانید: مبلغ عیدی کارمندان در سال 1400
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی پاسخ دهند.












سوالات متداول


1- تفاوت دو واژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیست؟
بازنشستگان افرادی هستند که با احراز سن و سابقه کاری لازم بازنشسته شده اما مستمری بگیران یعنی بازماندگان بیمه شدگان و از کار افتادگان که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به چه میزان می باشد؟
عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی یک میلیون و پانصد هزار تو.مان است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- واریز عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در چه زمانی انجام می شود؟
زمان واریز عیدی 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دهه سوم بهمن ماه است و برای اطلاع از جزئیات این موضوع متن کامل مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yLYP
نظرتان را بنویسید