توضیحات کارنامه دکتری وزارت بهداشت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مرکز سنجش پزشکی برای تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 شرکت کردند نتایج اولیه را منتشر کرده و برای داوطلبانی که از مرحله انتخاب رشته با موفقیت عبور کردند کارنامه علمی منتشر می کند تا از وضعیت خود مطلع شوند . مندرجات کارنامه ها با یکدیگر متفاوت اند و وضعیت علمی و تحصیلی داوطلب در آن ها به تفصیل شرح داده شده است .



حدودا دو ماه بعد از برگزاری آزمون دکتری وزرات بهداشت 1400 نتایج اولیه بر روی سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قرار می گیرد . متقاضیانی که در این آزمون شرکت کرده اند می بایست بلافاصله بعد از مشاهده نتایج و در صورت قبولی در این مرحله ، بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 نسبت به تکمیل فرم رشته محل های مورد نظر خود اقدام کنند .

معمولا با گذشت دو هفته بعد از فرآیند انتخاب رشته ، نتایج دعوت به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دانشگاه شدند باید در مصاحبه شرکت کرده و منتظر نتایج نهایی باشند .

تقریبا دو روز بعد از اعلام نتایج نهایی این آزمون کارنامه ای تحت عنوان کارنامه علمی آزمون دکتری وزارت بهداشت بر روی سایت سنجش پزشکی قرار خواهد گرفت که در آن وضعیت علمی ، درصد دروس و ... برای اطلاع داوطلب مشخص شده است . اطلاع از جزئیات کارنامه های اولیه ، علمی و نهایی دکتری وزارت بهداشت 1400 می تواند برای داوطلبان مفید باشد از این رو در ادامه به بررسی قسمت های مختلف کارنامه های مذکور می پردازیم .



کارنامه اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
کارنامه اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت حدودا دو ماه بعد از اینکه داوطلبان در کنکور دکتری وزارت بهداشت 1400 شرکت کردند و همزمان با اعلام نتایج اولیه این آزمون ، روی سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر خواهد شد . در نتیجه اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 اطلاعات مربوط به درصد دروس ، نمره کل و رتبه داوطلب در سهمیه نوشته نخواهد شد . در این کارنامه اطلاعاتی همچون مشخصات ثبت نامی ، اطلاعات رشته امتحانی و نتیجه ذکر شده است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم .

 مشخصات ثبت نامی  :

ابتدای کارنامه اولیه (( نتیجه اولیه )) هر داوطلب نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، کدملی و شماره داوطلبی نوشته شده است که باید دقیقا مطابق با اطلاعات شخصی فرد باشد .







 اطلاعات رشته امتحانی :

در این قسمت از کارنامه تمامی رشته های امتحانی که داوطلب در آن شرکت کرده ذکر شده است . در تصویر زیر داوطلب در مجموعه رشته های داروسازی شامل فارماسیوتیكس ، شیمی دارویی ، فارماكوگنوزی ، بیوتكنولوژی دارویی ، سم شناسی ، داروسازی بالینی ، داروسازی سنتی ، اقتصاد و مدیریت دارو ، كنترل دارو ، داروسازی هسته ای ، نانو فناوری دارویی ، زیست مواد دارویی و شیمی مواد خوراكی و آبشناسی پزشكی آزمون داده است .






 نتیجه :

در این قسمت فقط مشخص شده که داوطلب مجاز به انتخاب رشته هست یا خیر . در صورتی که مجاز به انتخاب رشته باشد در ستون (( نتیجه )) عبارت (( قبول مرحله اول )) را مشاهده کرده و با توجه به توضیاحات کارنامه مجازبه انتخاب رشته محل می باشد .






با توجه به مندرجات این کارنامه از داوطلبانی که در آزمون کتبی حدنصاب نمره لازم ، یعنی 30 درصد نمره آزمون و 50 درصد میانگین نمره داوطلبان آن رشته امتحانی را (( با در نظر گرفتن تاثیر سهمیه در آزمون دکتری وزارت بهداشت )) کسب کرده باشند ، به تعداد 2 برابر ظرفیت جهت شرکت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت می کنند .

بیشتر بخوانید: کارنامه اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت





کارنامه علمی آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
کارنامه علمی احتمالا همانند سال گذشته چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 بر روی سایت سنجش پزشکی قرار خواهد گرفت . در این کارنامه 5 جدول حاوی مشخصات ثبت نامی ، جدول درصد دروس در رشته های انتخابی ، تراز و رتبه اکتسابی ، لیست رشته محل های انتخابی داوطلب ، رتبه نهایی در سهمیه و رتبه نهایی در کل ذکر شده است که در ادامه به شرح هر یک از آن ها می پردازیم .

 بخش اول : مشخصات ثبت نامی :



در این بخش یک جدول حاوی اطلاعات ثبت نامی ( نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، کدملی ، نوع سهمیه و نتیجه نهایی ) وجود دارد .







​ بخش دوم : درصد دروس :



جدول این بخش شامل مجموعه یا رشته های امتحانی که داوطلب در آن شرکت کرده است ، نمره خام به درصد و نمره تراز به درصد می باشد . مطابق تصویر زیر داوطلب در مجموعه رشته های داروسازی شرکت کرده و از بین 4 رشته سم شناسی ، زیست فناوری دارویی ، نانو فناوری دارویی و زیست مواد دارویی انتخاب رشته کرده است . درصد دروس امتحانی فارماسیتیكس ، فارماكوگنوزی ، داروسازی بالینی ، شیمی دارویی ، داروشناسی و سم شناسی و استعداد تحصیلی برای تمامی 4 رشته مذکور محاسبه شده است . نمره خام همان درصد داوطلب و نمره تراز همان تراز اکتسابی داوطلب در هر درس است که با فرمول های ریاضی محاسبه می شود .







بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت









​ بخش سوم : تراز و رتبه اکتسابی داوطلب :



در جدول این قسمت اسامی هر رشته ، نمره تراز کتبی از 100 ، نمره تراز کتبی از 50 ، نمره کتبی از 30 برای هر رشته به صورت مجزا ، نمره آخرین فرد دعوت شده به مصاحبه در سهمیه آزاد ، رتبه در سهمیه ، رتبه کل و نتیجه مرحله اول ذکر شده است . نمره تراز علاوه بر 100 ، از 50 و از 30 محاسبه شده چون ممکن است نمره مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در یک منطقه آمایشی از 50 یا 70 حساب شود و باید نمره برای هر رشته محل از 100 باشد .







نحوه محاسبه نمره کل به این صورت است که ابتدا نمره خام هر درس محاسبه شده و بر اساس فرمول زیر تراز نهایی محاسبه می شود.

نمره خام درس i ام = (تعداد سوالات صحیح درس *3 - تعداد سوالات غلط)/ تعداد کل سوالات درس* 100

نمره کل = ( ضریب درس یک* نمره خام درس یک + .... + ضریب درس n*نمره خام درس n )/مجموع کل ضرایب



​ بخش چهارم : لیست رشته محل های انتخابی داوطلب :



در این قسمت لیست رشته محل های انتخابی داوطلب در مرحله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت آورده شده است . در این جدول مقابل هر رشته محل نمره شفاهی از 50 یا 70 ، نمره کل داوطلب از 100 ، آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد ، رتبه در اولویت ، آخرین رتبه پذیرفته شده در سهمیه آزاد و ملاحضات نوشته شده است .






* در قسمت ملاحضات رشته محلی که علامت ** وجود دارد ، به معنی این است که داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده است . 


* قسمت رتبه در اولیت بدین معناست که داوطلب از میان کسانی که آن رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اند ، نفر چندم شده است . 

* آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد بدین معناست که آخرین داوطلبی که سهمیه آن آزاد است و در این رشته محل قبول شده نفر چندم است . به عنوان مثال در رشته زیست فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران 11 نفر پذیرفته شده اند . 


حتما بخوانید: تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت


​ بخش پنجم : رتبه نهایی در سهمیه و رتبه نهایی در کل :



در جدول این قسمت نام رشته ، بالاترین نمره کل تراز داوطلب در انتخاب های غیرپژوهشی ، رتبه نهایی در سهمیه و رتبه نهایی در کل قرار دارد . به عنوان مثال در تصویر زیر مشخص شده که داوطلب در رشته های زیست فناوری دارویی و سم شناسی هم نمره قبولی را کسب کرده است .






داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه دکتری وزارت بهداشت 1400 در هر مرحله این آزمون از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .   

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت دکتری وزارت بهداشت









سوالات متداول


1- درصد دروس امتحانی داوطلب در چه مرحله ای از آزمون دکتری وزارت بهداشت اعلام می شود ؟
مرکز سنجش پزشکی درصد دروس هر داوطلب را در کارنامه علمی اعلام می کند . جزئیات آن در مقاله گفته شده است .




2- ستون " رتبه در اولویت " مندرج در کارنامه علمی آزمون دکتری وزارت بهداشت به چه معناست ؟
قسمت " رتبه در اولویت " بدین معناست که داوطلب از میان کسانی که آن رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اند ، نفر چندم شده است .




3- علامت " ** " در کارنامه نهایی کنکور دکترا علوم پزشکی نشانه چیست ؟
اگر در قسمت ملاحضات رشته محلی علامت ** وجود دشاته باشد ، به معنی این است که داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده است .

منبع : توضیحات کارنامه دکتری وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DDxB
نظرتان را بنویسید