تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 و ثبت نام پذیرفته شدگان به بررسی ظرفیت های خالی خود پرداخته و از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، ظرفیت های خالی خود را از بین داوطلبانی که شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل در این دانشگاه را دارند بعد از انجام مراحل مصاحبه تکمیل می نماید .

هر سال به داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه کنکور سراسری ، شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را دارند این فرصت داده شد تا پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در صورت عدم قبولی در انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بار دیگر و شانس خود را برای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بیازمایند .

 بنابراین داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده  و در جلسه آزمون حضور داشته اند در صورت دارا بودن شرایط دانشگاه فرهنگیان مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، حق شرکت در تکمیل ظرفیت این دانشگاه را دارا می باشند .

با توجه به اهمیت این مرحله از انتخاب رشته برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، بر آن شدیم مطابق شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت فرهنگیان 99 ، مقاله ای را آماده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم  . در ادامه زمان ، نحوه و شرایط شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 ارائه شده است .


زمان و نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99
سال گذشته بر اساس تقاضای برخی از دانشگاه های فرهنگیان و پردیس تربیت معلم بر خی استان های ايلام ، البرز ، بوشهر ، تهران ، سيستان و بلوچستان و خورستان مبنی بر تکمیل ظرفیت تعدادی از کد رشته محل های خود ، سازمان سنجش اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمود . زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم سال گذشته از تاریخ 27 بهمن 98 لغايت 1 اسفند 98 بود و پذیرش دانشجو برای نیمسال اول سال 99 صورت گرفت . با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 منتشر نشده به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع از این بازه زمانی در سال 99 عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراتسری هیوا باشند .

 لذا داوطلبانی که در کنکور سراسری 99 شرکت کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند در صورت دارا بودن شرایط می توانند پس از بررسی رشته محل های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و با توجه به رشته امتحانی خود برای ثبت نام اقدام نمایند .


مراحل انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

 ورود به سایت sanjesh.org

 ورود به بخش سراسری

 انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 - مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان

راهنمای تصویری  انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

 داوطلبان بعد از ورود به سایت سازمان سنجش ، از منوی سمت راست باید وارد بخش سراسری شوند .

 بعد از ورود به سخش سراسری ، بر روی گزینه ی " انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 - مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان " کلیک کنند .



 در این بخش مطابق تصویر کادر " اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1399 را مطالعه نموده ام " را تایید کنند و سپش بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنند . 


 در این صفحه داوطلبان با سه روش می توانند وارد فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شوند .

روش اول :    سریال ثبت نام           شماره شناسنامه  

روش دوم :   شماره پرونده             کد ملی               سریال شناسنامه

روش سوم :  شماره رهگیری ثبت نام  کد ملی


در نظر داشته باشید راهنمای تصویری بالا مربوط به سال گذشته است ، به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 ، مقاله به روز رسانی می شود .

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99
 همان طور که می دانید برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شرایط و ضوابطی در نظر گرفته شده است که داوطلبان در صورت داشتن این شرایط مجاز به انتخاب رشته می باشند  . 

برخی شرایط اختصاصی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 به شرح زیر می باشد :


دارا بودن حداقل نمره علمی كل 6500 و بالاتر ( در زیر گروه مربوطه )

داشتن حداكثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( 1/7/1377 به بعد ) .

داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه ی دوم ( پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم )

بومی بودن داوطلب در كد رشته محل مربوط

 پذيرفته‌ شدگان متمركز آزمون سراسری در هر يک از كد رشته‌ های تحصيلی بورسيه و يا شرايط خاص كه به دستگاه‌ های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنين پذيرفته‌ شدگان رشته‌های تحصيلی دانشگاه‌ های فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايی كه متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند ، مجاز به ثبت‌ نام و شركت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمی باشند . 
 داوطلبانی كه قبلاً در يكی از كد رشته‌ محل های پرديس‌ های دانشگاه فرهنگيان و يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايی معرفی شده‌اند ولی به علت ( موارد پزشكی ، معدل و يا سن ) واجد شرايط نبودند مجاز به شركت در مرحله ( تكميل ظرفيت ) نمی باشند . 
داوطلبانی كه از آنان مصاحبه تخصصی بعمل آمده و دليل مردودی آنان نداشتن حد نصاب در مصاحبه تخصصی بوده ، مجاز به انتخاب رشته مجدد در اين مرحله ( تكميل ظرفيت ) خواهند بود . 
درصورت قبولی نهایی داوطلبان در گزينش نهایی كد رشته محل‌ های مربوط به اين مرحله از تكميل ظرفيت ، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد . بعد از اعلام نتايج تكميل ظرفيت ، انصراف از رشته قبولی جديد جهت تحصيل در رشته قبلی ، امكان‌پذير نخواهد بود . لذا پذيرفته‌ شدگان لازم است برای تکمیل فرم انتخاب رشته و شركت در مراحل گزينش رشته‌ های تحصيلی اين مرحله دقت كافی داشته باشند .


در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در رابطه با تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می باشند که از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با آن ها در ارتباط باشید .




سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت فرهنگیان برای کلیه ی استان ها اعلام می شود ؟
تنها واحدهایی که ظرفیت خالی داشته باشند که اسامی این استان ها در مقاله ارائه شده است ، برای اطلاع از جزئیات برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، مقاله را مطالعه کنید .

2- تراز قابل قبول برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان چند است ؟
یکی از شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان داشتن تراز بالای 6500 می باشد برای اطلاع از سایر شرایط مقاله را مطالعه کنید .

3- زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در کنکور 98 چه زمانی است ؟
از تاریخ 27 بهمن 98 لغایت 1 ایفند ماه می باشد که جزئیات برگزاری این تکمیل ظرفیت در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mzVn
نظرتان را بنویسید