هفته نهم بارداری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
بارداری حدود 40 هفته است و در هفته نهم بارداری یعنی زن باردار دو ماه از بارداری او گذشته است و وارد اولین هفته از ماه سوم شده است . در این مرحله فرزند از مرحله رویانی به جنینی وارد می شود و با رشد سریع به اندازه یک زیتون سبز یا گیلاس می شود .

هرچند خانم های باردار از  لحاظ ظاهری باردار به نظر نمی رسند ولی شدیداً از لحاظ روحی دچار تغییرت زیادی می شوند . بهتر است خانم های باردار نگرانی های خود را کنار بگذارند و با آرامش بیشتری با تغییرات پیش آمده در زندگی مواجه شوند . 

در این مقاله به بررسی هفته نهم بارداری که شامل وضعیت مادر در هفته نهم بارداری ، وضعیت جنین در هفته نهم حاملگی ، علائم بارداری در هفته نهم و تغذیه در هفته نهم حاملگی می پردازیم .



” اگر زن بارداری در هفته نه حاملگی احساس سوزش سردل دارد بهتر است از خوردن غذاهای تند و چرب خودداری کنند . “



وضعیت مادر در هفته نهم بارداری
وضعیت مادر در هفته نهم بارداری ممکن است اگر بارداری اول باشد هنوز حامله به نظر نمی رسد ، در این زمان خانم ها دچار تغییرات سریع روحیه و خلق و خو می شوند . میزان هورمون بارداری در هفته نهم باردری خیلی بیشتر می‌شود ، ترشحات واژن هم افزایش می یابد ، سینه ها بزرگتر و حساس تر می شوند .

حجم خون هم زیاد می شود ، در این زمان باد معده هم دیده می شود که کاملاً طبیعی است . در واقع ترشح هورمون پروژسترون در هفته نهم حاملگی ماهیچه ها و عضلات بدن زن باردار را شل می کند ، به همین دلیل هضم غذا در بدن کندتر انجام می شود و همین مسئله باعث باد معده می شود . البته شل شدن عضلات عوارض دیگری مانند عفونت و برفک واژن را هم ایجاد می کند . 

حتما بخوانيد: عوارض اضطراب بارداری بر مادر











وضعیت جنین در هفته نهم حاملگی
وضعیت جنین در هفته نهم حاملگی این است که در هفته نهم بارداری اندازه جنین در حدود اندازه یک دانه انگور است . از آن جا که ساختار فیزیکی بدن جنین 9 هفته شکل‌ گرفته است ، آمادگی آن را دارد که به سرعت وزن اضافه کند . جنین هر روز بیشتر به یک انسان کامل شباهت پیدا می کند .

پلک های جنین در هفته نهم حاملگی در حالت بسته قرار دارند و تا قبل از هفته 27 بارداری باز نمی شوند . در اواخر هفته نه بارداری ، بخش های داخلی گوش جنین کامل می شود ، لب بالایی او نیز کاملاً شکل گرفته است و دهان ، بینی و سوراخ های بینی او نیز مشخص تر شده‌اند .

نوک انگشتان او کمی بزرگ تر شده‌اند . تمام مفاصل اصلی مانند آرنج ها ، شانه ها ، مچ ها ، زانوها ، و قوزک پاها در حال فعالیت هستند که به جنین کمک می کند تا اعضایش را حرکت دهد . هم چنین قلب جنین در هفته نهم بارداری به چهار حفره تقسیم ‌شده است و دریچه ها در حال رشد هستند .

بیشتر بخوانيد: بارداری مجدد بعد از سقط جنین




علائم بارداری در هفته نهم
از علائم بارداری در هفته نه می توان به احساس ضعف ، احساس گناه ، خستگی ، افزایش ترشحات واژنی ، حساسیت سینه ها ، برآمدگی رگ ها ، تغییرات مو ، نگرانی و استرس اشاره کرد . هم چنین علائمی مانند تکرر ادرار ، باد کردن و گاز روده نیز مشاهده می شود . 



تغذیه در هفته نهم حاملگی
مصرف ویتامین C نقش بسیار مهمی در دوره حاملگی دارد . این ویتامین در میوه هایی مانند مرکبات ، گوجه فرنگی ، فلفل قرمز ، توت فرنگی ، انبه ، طالبی فلفل سبز ، و اسفناج یافت می شود ، برای رشد بافت های ارتباطی ، جذب آهن التیام زخم ، سیستم ایمنی بدن مفید است .

ویتامین C باعث ، استحکام دندان ها، مقاومت استخوان‌ها و پوست می شود . بنابراین زنان بارداری باید روزانه ویتامین C مصرف کنند . اگر زن بارداری در هفته نه حاملگی احساس سوزش سردل دارد بهتر است از خوردن غذاهای تند و چرب خودداری کنند .

در ادامه بخوانيد: دیابت بارداری












سوالات متداول


1- وضعیت مادران باردار در هفته نهم بارداری چگونه است؟
در این هفته مادران باردار ترشحات واژن، حساسیت سینه ها و نشانه های دیگری دارند که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




2- وضعیت جنین در هفته نهم بارداری چگونه است؟
در این هفته جنین به اندازه یک دانه انگور است اما اعضای بدنش که در مقاله بیان شده اند در حال رشد است.




3- تغذیه مادر در هفته نهم بارداری باید چگونه باشد؟
مصرف ویتامین C و آهن در این هفته از بارداری بسیار اهمیت دارد که مواد غذایی سرشار از این ویتامین ها در مقاله عنوان شده اند.

منبع : هفته نهم بارداری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V3w1
نظرتان را بنویسید