تاثیر زندگی سالم در ابعاد مختلف بر سرطان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: زندگی روانی، معنوی و اجتماعی سالم، یعنی ابتلای کمتر به سرطان، پس باید خود و دیگران را دوست داشته باشیم و باورهای نادرست را کنار گذاشته و به دیگران امید بدهیم.
دکتر افشین دلشاد با اشاره به این که پویش ملی مبارزه با سرطان از یکم الی هفتم بهمن ماه است، گفت: شعار امسال پویش «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» است.

وی هدف از این پویش را کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان، بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان، افزایش اگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن و اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن عنوان کرد.

دکتر دلشاد سهم مردم از علل قابل پیشگیری مرگ ناشی از سرطان را بیش از پنجاه درصد دانست و گفت: مردم باید روش های خودمراقبتی برای پیشگیری از سرطان و علایم هشداردهنده سرطان را بشناسند چرا که هر چه سرطان زودتر تشخیص داده شود، درمان پذیرتر است.

وی با بیان این که حدود نیمی از سرطان ها درمان پذیرند، گفت: سرطان قابل پیشگیری است و اگر شیوه زندگی خود را اصلاح کنیم سرطان مساوی مرگ نیست.

دکتر دلشاد به نوجوانان و جوانان توصیه کرد: اولین پک سیگار، شما را به دنیای دود و بیماری وارد می کند؛ دنیایی که پیدا کردن راه خروج از آن دشوار است پس برای سلامتی خود از مصرف دخانیات، مواد مخدر، تریاک والکل بپرهیزید.

وی ادامه داد: به جای مصرف فست فودها که به دلیل وجود مواد نگهدارنده و مضر از علل ایجاد سرطان های گوارشی است از غذاهای سالم و طبیعی و میوه ها و حبوبات استفاده کنید.

دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: ورزش راه ورود به سلامت جسم و روان است پس در برنامه روزانه زندگی خود حتی به مدت چند دقیقه ورزش کنید.

منبع: ایسنا

در ادامه بخوانید: اثرات روانی سرطان
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6On9
نظرتان را بنویسید