اعلام نتایج آزمون دکتری 1400 - 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
اعلام نتایج آزمون دکتری 1400 برای داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود. شرکت کنندگان این آزمون می توانند در سه مرحله شامل اعلام نتایج اولیه ، اعلام نتایج انتخاب رشته یا دعوت به مصاحبه و اعلام نتایج مصاحبه یا نتایج نهایی، از جزئیات وضعیت عملکرد خود در آزمون دکتری 1400 با خبر شوند.



فرآیند 10 ماهه آزمون دکتری 1400 از آذر ماه آغاز شده و تا شهریور سال بعد نیز ادامه دارد که این آزمون بر خلاف کنکور های مقاطع قبلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) علاوه بر آزمون کتبی ، مرحله مصاحبه علمی را نیز دارا می باشد . در نتیجه سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در مراحل مختلف آزمون دکتری 1400، کارنامه ای حاوی وضعیت علمی و نتایج قبولی منتشر می کند .

در واقع برای داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری سه مرحله اعلام نتایج اولیه ، انتخاب رشته و نهایی وجود دارد که هر کدام مختص مراحل مختلف این آزمون هستند. به جز مراحل اعلام نتایج اولیه و نهایی دکتری ، مابقی مراحل آزمون دکتری دانشگاه آزاد با سراسری (انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 ، مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و اعلام نتایج انتخاب رشته) مجزا از یکدیگر برگزار خواهد شد. در ادامه این مقاله به بررسی اعلام نتایج اولیه ، جواب انتخاب رشته (دعوت به مصاحبه) و نتیجه نهایی آزمون دکتری سراسری 1400 می پردازیم .

 


زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
سازمان سنجش وظیفه برگزاری کنکور دکتری را بر عهده داشته و چند ماه پس از اتمام برگزاری آن، برای تمام داوطلبان دکتری سراسری و دانشگاه آزاد حاضر در جلسه ، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه دکتری منتشر می کند که در این کارنامه اعلام شده که داوطلب در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 1400 که در دوره روزانه و غیر روزانه از جمله پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خود گردان و نوبت دوم مجاز به انتخاب رشته شده باشند، باید در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش به سایت این سازمان مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

در صورتی که داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری، مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شده باشند، در انتهای کارنامه اولیه دکتری، کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد برای آنان درج می شود که با وارد کردن این کد به همراه کد ملی در سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند به فرم انتخاب رشته دسترسی پیدا کرده و تا 80 کد رشته محل را در آن وارد نمایند. داوطلبان می توانند برای اطلاع به موقع از زمان اعلام نتایج اولیه دکتری 1400 و آغاز انتخاب رشته، عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکترای تخصصی هیوا شوند.





طبق آخرین اخبار منتشر شده نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 اواسط هفته آینده (هفته آخر فروردین) منتشر می شود.



آخرین اخبار اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
یکشنبه 22 فروردین: طبق آخرین گفته سخنگوی سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 در اواسط هفته آینده خواهد بود .

حتما بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400


نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش از طریق آدرس sanjesh.org نتیجه خود را مشاهده نمایند . در ادامه راهنمای نحوه دریافت نتایج اولیه دکتری شرح داده شده است.



راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری 1400



1. مراجعه به سایت sanjesh.org و انتخاب گزینه دکتری تخصصی از منو سمت راست .







2. کلیک بر روی لینک "پاسخنامه و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1400"







3. وارد کردن اطلاعات مورد درخواست .







طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری احتمالا امسال نیز نتیجه اولیه دکترا در دهه اول اردیبهشت ماه روی سایت سنجش قرار می گیرد . همچنین می توانید برای اطلاع از زمان دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 عضو کانال تلگرام دکتری هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید .

بیشتر بخوانید: راهنمای اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400




زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری 1400 شرکت کردند احتمالا باید در خرداد ماه می توانند نتایج انتخاب رشته دکتری را مشاهده نمایند. داوطلبان بعد از دیدن نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 مطلع می شوند که آیا به دانشگاهی جهت شرکت در مصاحبه دکتری دعوت شدند یا خیر .

هر یک از داوطلبان که تراز آزمون کتبی آن ها بیشتر از حد نصاب تعیین شده توسط دانشگاه انتخابی باشد، به مصاحبه آن دانشگاه دعوت خواهد شد. محدودیتی از لحاظ تعداد دعوت به مصاحبه وجود ندارد و ممکن است حتی داوطلبانی که تراز بالایی دارند، به مصاحبه تمام رشته محل های انتخابی خود دعوت شوند. هر دانشگاه اطلاعیه مربوط به زمان و نحوه برگزاری مصاحبه دکتری را چند روز پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بر روی سایت خود منتشر می کند و داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند.





به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 این مقاله به روز رسانی خواهد شد.



حتما بخوانید: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400


نحوه مشاهده اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
داوطلبان می بایست در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و به وسیله یکی از روش های جستجو یعنی جستجو بر اساس مشخصات فردی و یا جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده کنند. در ادامه جهت اطلاع رسانی به داوطلبان راهنمای تصویری مشاهده نتایج دعوت به مصاحبه دکتری ارائه شده است.



راهنمای تصویری مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1400



1. به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و لینک دکتری تخصصی را از منو سمت راست انتخاب نمایید.







2. لینک " کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1400 " را در صفحه بعد انتخاب کنید.









3. اطلاعات لازم از طریق روش های موجود (( مشخصات فردی ، شماره پرونده و شماره شناسنامه )) وارد کنید.







اگر داوطلبی حدنصاب دعوت به مصاحبه یک یا چند دانشگاه را کسب کرده باشد ، باید برای شرکت در مصاحبه آماده شود و هزینه مصاحبه دکتری را برای هر دانشگاه به صورت جداگانه پرداخت نماید . همچنین می توانید برای اطلاع از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 عضو کانال تلگرام دکتری هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید .

بیشتر بخوانید: راهنمای اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1400








زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400
سازمان سنجش معمولا در شهریور ماه پس از جمع آوری اطلاعات نمره مصاحبه داوطلبان از دانشگاه ها و انجام محاسبات مربوطه، نتایج نهایی آزمون دکتری را اعلام می کند. در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری 1400 مشخص می شود که وضعیت قبولی داوطلب چگونه است و در صورت کسب امتیاز لازم، در کدام یک از انتخاب های خود پذیرفته شده است.

داوطلبانی که تمایل دارند از جزئیات عملکرد خود در سایر انتخاب هایشان باخبر شوند، می توانند کارنامه نهایی دکتری خود را برای داوطلبان دکتری دانشگاه سراسری از سایت سنجش و برای داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد از سایت azmoon.org دریافت کنند. در صورت عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا می توانید اخبار لحظه ای آزمون دکتری را دنبال کرده و به محض انتشار نتایج نهایی دکتری در جریان قرار بگیرید.





به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 این مقاله به روز رسانی خواهد شد.



حتما بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی دکتری 1400


نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400

داوطلبانی که در مصاحبه دکتری 1400 یک یا چند دانشگاه سراسری شرکت کردند می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org رفته و با وارد کردن شماره داوطلبی ، شماره پرونده و شماره شناسنامه نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده نمایند . داوطلبان پس از دیدن نتایج نهایی دکتری 1400 مطلع می شوند که در دانشگاهی پذیرفته شده اند یا خیر . مراحل مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری به شرح زیر است.



راهنمای تصویری مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری 1400



1.  مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org .







2. کلیک بر روی " نتایج نهایی آزمون دکتری سال 1400 "







3. ورود به صفحه نتایج نهایی آزمون از طریق یکی از سه روش تعیین شده " جستجو بر اساس شماره داوطلبی و شماره شناسنامه " یا " جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه " و یا " جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره داوطلبی " .
 





در صورت قبولی ، داوطلب باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و با توجه به اطلاعیه ی منتشر شده برای پذیرفته شدگان نهایی ، مدارک لازم برای ثبت نام را آماده کرده و ثبت نام خود را انجام دهد . نکته بسیار مهم این است که نتایج دکتری دانشگاه آزاد 1400 ( به غیر از نتایج اولیه ) به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org اعلام خواهد شد . 

در صورتی که در هر مرحله ای از آزمون دکتری 1400 ، دچار سوال یا ابهامی شدید ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید تا در اسرع وقت جواب مناسبی به سوالات و ابهامات شما داده شود . همچنین می توانید برای اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 عضو کانال تلگرام دکتری هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید .

در ادامه بخوانید: راهنمای اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400









سوالات متداول

1- آیا نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مشترک اعلام می شود ؟
بله . نتایج اولیه کنکور دکتری سراسری و دانشگاه ازاد به صورت یکارچه اعلام خواهد شد . جزئیات این اعلام نتایج در متن مقاله بررسی شده است .


2- سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد با سراسری یکی می باشد ؟
خیر . داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد باید فرم انتخاب رشته دکترا این دانشگاه را از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش تکمیل کنند . جزئیات مربوطه در متن مقاله ذکر شده است .


3- آیا برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری باید هزینه پرداخت کرد؟
بله داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری ملزم به پرداخت هزینه هستند.

منبع : اعلام نتایج آزمون دکتری 1400 - 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wGJ8
نظرتان را بنویسید