5311 نحوه برگزاری امتحانات خرداد سال

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
وزارت آموزش و پرورش طی آخرین اطلاعیه خود توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مدارس خرداد 1400 برای دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم ارائه نمود.




با توجه به تعطیلی مدارس و انجام آموزش ها به صورت غیر حضوری در تمامی دوره های تحصیلی، نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 برای مقاطع مختلف متفاوت خواهد بود. طبق تصمیمات ارائه شده با توجه به شرایط هر منطقه و تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری امتحانات ابتدایی ترجیحا حضوری بوده و امتحانات نهایی پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم نیز حضوری خواهد بود.

با توجه به این که اکثر دانش آموزان به دنبال اطلاع از اخبار مرتبط به حضوری یا غیرحضوری بودن امتحانات مدارس در پایه های مختلف هستند، در این مقاله قصد داریم نحوه برگزاری امتحانات خرداد ماه 1400 را توضیح داده و پایه تحصیلی دانش آموزانی را که باید به صورت حضوری برای امتحانات به مدارس خود مراجعه کنند، مشخص کنیم.



نحوه برگزاری امتحانات ابتدایی خرداد 1400
در شیوه نامه ای که هفته جاری نهایی خواهد شد، پیش بینی شده است که برای دوره ابتدایی و دوره متوسطه با توجه به شرایطی که دارند؛ دستورالعملی به صورت جداگانه صادر گردد.

طبق اطلاعات منتشر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش کشور پایان برگزاری کلاس ها و زمان آموزش 31 اردیبهشت ماه خواهد بود و مدرسه تلویزیونی ایران هم تا آن زمان به ارائه آموزش ها خواهد پرداخت.





توجه داشته باشید که معلمان و مدیران دوره ابتدایی ده روز فرصت دارند تا تاریخ 10 خرداد نتایج پایانی ارزشیابی نوبت دوم را در کارنامه دانش آموزان ثبت کنند.



با توجه به این که ارزشیابی و نمره دهی دانش آموزان دوره ابتدایی براساس ارزشیابی توصیفی انجام می پذیرد، لذا نتایج نهایی براساس شواهد و اطلاعاتی که معلمان در طول سال تحصیلی بدست آورده اند و براساس ارزیابی های عملکردی که در پایان سال از دانش آموزان انجام می دهند، ثبت می گردد.



لازم به ذکر است که اگر نتایج ارزشیابی ها در پایان سال تحصیلی نشان دهد دسته ای از دانش آموزان به هر دلیل دچار مشکلاتی در یادگیری مهارت های پایه باشند، قطعا برنامه های جبرانی برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.



بیشتر بخوانید: نحوه برگزاری امتحانات مدارس


شرایط برگزاری امتحانات ابتدایی خرداد 1400 به صورت حضوری
در مناطق آبی که عمدتا مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری هستند از قبل هم مصوبه ای برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و جود داشت و هیچ مشکلی نیز تاکنون ایجاد نشده است، بنابراین برگزاری امتحانات ابتدایی خرداد 1400 در این مناطق  به صورت حضوری خواهد بود.

در رابطه با برگزاری امتحانات خرداد 1400 دوره ابتدایی در مناطق زرد و نارنجی و قرمز با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد. اما مشخصا در مناطقی که امکان برگزاری آزمون ها به صورت حضوری وجود نداشته باشد، قطعا با استفاده از بستر برخط این ارزیابی ها انجام می گیرد.



با توجه به این که امتحانات دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی دارد لذا برگزاری این امتحانات به شکل سنتی آزمونی نبوده و معلمان با توجه به شواهد و اطلاعاتی که جمع آوری می کنند و ارزیابی عملکردی این کار را انجام می دهند.



شایان ذکر است که کلاس ها تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت و معلمان از آن به بعد ده روز فرصت دارند تا بتوانند نتایج ارزشیابی پایانی را ثبت کنند. بنابراین اگر بر اساس فرایند یادگیری نیاز به ارزیابی عملکردی مجدد در پایان سال وجود داشته باشد، در این دوره ده روزه امکان این کار فراهم خواهد بود.



بیشتر بخوانید: نحوه برگزاری آزمون تشریحی در برنامه شاد


نحوه برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1400
طبق آخرین مصوبات سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی، برگزاری امتحانات پایه‌های نهم، دوازدهم، داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان، در خرداد 1400 به صورت حضوری خواهد بود.

با توجه به نهایی بودن امتحانات دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم متوسطه و تاثیر مستقیم نتایج ارزشیابی های آن بر رتبه بندی کنکور، لذا برگزاری امتحانات خرداد 1400 برای این پایه های تحصیلی  به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.



لازم به ذکر است که در سایر پایه‌ها و دروس غیر فنی و پایه فنی، مسئولیت ارزشیابی دروس، برعهده مدیر مدرسه و بر اساس «تصمیم شورای مدرسه» خواهد بود.



طبق آخرین اطلاعیه های صادر شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی کشور امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری است و امتحانات دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارت، شاخه‌های تحصیلی فنی، حرفه‌ای و کاردانش نیز به صورت حضوری بوده و سوالات امتحانات نهایی بر اساس «وضعیت قرمز» طراحی خواهند شد.







توجه داشته باشید که موارد ذکر شده بر اساس آخرین مصوبات وزارت آموزش و پرورش کشور درخصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1400 می باشد، لذا در صورت اعلام اخبار جدید و تغییر شرایط موجود این مطالب به روز رسانی شده و جزئیات لازم نیز در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.





در ادامه بخوانید: زمان برگزاری امتحانات مدارس
توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات مدارس دارید ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .




سوالات متداول


1- برگزاری امتحانات مقطع ابتدایی برای نوبت دوم خرداد ماه به چه صورتی خواهد بود؟
امتحانات ابتدایی خرداد 1400 برای پایه ابتدایی با توجه به وجود شرایط لازم به صورت حضوری برگزاری می شود که در این مقاله به ذکر جزئیات آن پرداخته شده است.




2- در چه صورت امتحانات دوره ابتدایی غیرحضوری خواهد بود؟
امتحانات ابتدایی خرداد ماه در مناطق زرد، قرمز و نارنجی در گیر با کرونا غیر حضوری خواهد بود که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




3- امتحانات نهایی خرداد 1400 چگونه برگزار می شود؟
بکرگزاری امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم در خرداد ماه به صورت حضوری می باشد که جزئیات لازم در مقاله فوق ارائه شده است.

منبع : 5311 نحوه برگزاری امتحانات خرداد سال
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xJKB
نظرتان را بنویسید