دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب نمایندگی بیمه

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب نمایندگی بیمه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آزمون آداب یکی از انواع آزمون هایی است که افراد متقاضی دریافت نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه می بایست حتما در آن شرکت کرده و حدنصاب قبولی را کسب نمایند. آزمون آداب ۱۴۰۰ زیر نظر بیمه مرکزی و توسط پژوهشکده بیمه در بازه های زمانی مختلف و در هر ماه به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

 

 

گرفتن نمایندگی یک بیمه و یا راه اندازی یک شرکت بیمه در هر یک از استان های کشور ایران نیازمند انجام یک سری مراحل خاص می باشد. آزمون های مختلفی وجود دارند که افراد متقاضی می بایست در آن ها شرکت کنند که یکی از این آزمون ها، آزمون آداب است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آزمون آداب چیست و چرا باید افراد متقاضی به اجبار در این آزمون شرکت کنند؟

 

 

ثبت نام آزمون آداب مورخ 17 دی از روزر سه شنبه 7 دی ماه آغاز شد.

 

آزمون آداب اصلی ترین امتحانی است که برای دریافت نمایندگی یا کارگزاری بیمه در آن شرکت نمود. این آزمون در بازه های زمانی مختلف زیر نظر سازمان بیمه مرکزی برگزاری می شود. افراد متقاضی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، می بایست که به سایت پژوهشکده بیمه مراجعه کنند و ثبت نام خودشان را از طریق این سایت انجام دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بیشتر با آزمون آداب 1400 آشنا شوید.

 

آزمون آداب چیست

آزمون آداب چیست؟ اولین مرحله برای گرفتن یک نمایندگی و یا تاسیس شرکت بیمه، شرکت در آزمون هایی است که سازمان بیمه مرکزی آن ها را برای دریافت پروانه اجبار کرده است. برخلاف تصور برخی از متقاضیان، این امتحان آداب یک آزمون استخدامی نبوده بلکه این آزمون یکی از آزمون هایی است که زیر نظر سازمان بیمه مرکزی برگزار می شود و جزو آزمون های اجباری است که برای متقاضیان اخذ نمایندگی و مجوز بیمه برگزار می گردد.

 

آزمون آداب دارای سرفصل های مشخصی است که افراد می بایست حتما قبل از شرکت در این آزمون، این سرفصل ها را مطالعه نمایند و سپس با آمادگی کامل در آزمون آداب شرکت کنند. زمانی متقاضیان در آزمون آداب نمره قبولی کسب می کنند که بتوانند حداقل نمره 60 از 100 بگیرند. پس از قبول شدن افراد در این آزمون، به آن ها یک گواهینامه مربوط به آزمون آداب داده می شود که این گواهینامه نشان دهنده گذراندن دوره آداب و شرکت در آزمون آن توسط فرد متقاضی می باشد.

 

افرادی که قصد شرکت در آزمون آداب را دارند، می بایست که در زمان مشخص به سایت پژوهشکده بیمه مرکزی به نشانی  azmoon.irc.ac.ir مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت نام خود در آزمون آداب را از طریق این سایت انجام دهند. زمان برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب در این سایت مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: آزمون بیمه های زندگی

 

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون آداب ۱۴۰۰

تا به اینجای مقاله متوجه شدید که آزمون آداب چیست؟ اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که زمان و نحوه ثبت نام آزمون آداب چگونه است؟ آزمون آداب در بازه های زمانی مختلف برگزار می شود و به همین خاطر زمان ثبت نام مشخصی هم دارد. افرادی که قصد ثبت نام در آزمون آداب را دارند، می بایست که حتما از زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام در این آزمون مطلع باشند.

 

زمان ثبت نام آزمون آداب بیمه 1400

 

 

با توجه به پرتقاضا بودن آزمون آداب بیمه، این آزمون در بازه های زمانی مختلف در طول سال برگزار می شود. افرادی که قصد ثبت نام در آزمون آداب بیمه را دارند، باید زمان ثبت نام آزمون آداب بیمه که معمولا روزهای ابتدایی هر ماه می باشد، به سایت مربوط به ثبت نام مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

 

زمان ثبت نام آزمون آداب بیمه در هر ماه متفاوت است اما این آزمون در هر ماه ثبت نام دارد و افراد متقاضی می توانند در هر ماه اقدام به ثبت نام در این آزمون کنند. معمولا یک بازه زمانی 2 روزه برای ثبت نام در آزمون آداب بیمه در نظر گرفته می شود. بدیهی است که داوطلبان می بایست حتما در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام کنند. زمان ثبت نام آزمون آداب بیمه زندگی از ساعت 8 صبح روز اول ثبت نام آغاز و تا پایان ساعت 16 روز آخر ثبت نام ادامه دارد.

 

 

ثبت نام این دوره از آزمون آداب از 7 دی آغاز و تا 11 دی ماه ادامه دارد.

 

بیشتر بخوانید: استخدام بانک سرمایه

 

نحوه ثبت نام آزمون آداب بیمه 1400

 

 

آزمون آداب بیمه از جمله آزمون هایی است که زیر نظر بیمه مرکزی و توسط پژوهشکده بیمه برگزار می شود. ثبت نام در آزمون آداب بیمه زندگی به صورت آنلاین و غیر حضوری و از طریق سایت پژوهشکده بیمه انجام می شود. افرادی که قصد ثبت نام در آزمون آداب بیمه را دارند، می بایست که در زمان ثبت نام آزمون آداب به سایت پژوهشکده بیمه به نشانی azmoon.irc.ac.ir مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت نام خودشان را از طریق این سایت انجام دهند.

 

بدیهی است که لینک ثبت نام آزمون آداب بیمه فقط در زمان فعال خواهد شد که مدت زمان ثبت نام در آزمون آداب بیمه آغاز شده باشد و هنوز به اتمام نرسیده باشد. به طور کلی خلاصه مراحل ثبت نام در آزمون آداب به شرح زیر می باشد:

 

ورود به سایت پژوهشکده بیمه به نشانی azmoon.irc.ac.ir

کلیک کردن بر روی گزینه «ثبت نام آزمون ها» در منوی سمت راست

انتخاب آزمون آداب و کلیک کردن بر روی آن

انجام مراحل ثبت نام در آزمون با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز

 

 

از طریق مراجعه به سایت azmoon.irc.ac.ir امکان ثبت نام و مشاهده نتایج آزمون آداب وجود دارد.

 

واجدین شرایط استخدام آموزش و پرورش برای اطلاع از منابع و جزئیات این آزمون می توانند مقاله زیر را مطالع نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

شرایط ثبت نام در آزمون آداب ۱۴۰۰

شرایط ثبت نام در آزمون آداب چیست؟ افرادی که قصد ثبت نام در آزمون آداب را دارند، می بایست از شرایط ثبت نام در آزمون آداب نیز مطلع باشند. شرایط و ضوابطی که برای ثبت نام در آزمون آداب در نظر گرفته شده است، به شرح زیر می باشد:

 

شرایط شرکت در آزمون آداب
آزمون آداب به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می شود.
افراد برای شرکت در آزمون آداب می بایست وب کم، میکروفن و یک سیستم رایانه ای آماده کرده باشند.
داوطلبان برای شرکت در آزمون آداب باید حتما از کامپیوتر و یا لپ تاپ استفاده کنند.
با توجه به فعال بودن وب کم در زمان برگزاری آزمون، لازم است که آقایان و مخصوصا خانم ها حجاب اسلامی خود را در هنگام برگزاری آزمون رعایت کنند.
افرادی که لپ تاپ و یا کامپیوتر آن ها به میکروفن دسترسی ندارد، می توانند تحت شرایط خاصی از گوشی تلفن همراه به عنوان میکروفن استفاده کنند.
بدیهی است که اگر فردی از قوانین لازم برای شرکت در آزمون تبعیت نکند، نمی تواند در آزمون ثبت نام و شرکت نماید و هیچ گونه حقی برای فرد ایجاد نخواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی

مدارک ثبت نام در آزمون آداب ۱۴۰۰

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون آداب چیست؟ افرادی که قصد ثبت نام در آزمون آداب را دارند، باید مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون را تهیه و سپس اقدام به ثبت نام در آزمون آداب کنند. مدارک ثبت نام در آزمون آداب از سوی سازمان پژوهشکده بیمه برای افراد متقاضی تعریف می شود و در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که چه مدارکی برای ثبت نام در آزمون آداب مورد نیاز می باشد.

 

با توجه به اینکه برای شرکت در آزمون آداب نیاز به صدور کارت ورود به جلسه می باشد، به احتمال زیاد نیاز است که افراد حتما عکس سه در چهار را به صورت اسکن شده در زمان ثبت نام در فرم ثبت نام وارد نمایند. همچنین، وارد کردن یک سری اطلاعات هویتی مربوط به کارت ملی و شناسنامه در زمان ثبت نام اجباری است. بنابراین لازم است اشخاص برای ثبت نام در آزمون آداب فایل اسکن شده از عکس 3 در 4 خود را آماده نمایند و مدارک هویتی خاص دیگری مانند مدارک هویتی، شناسنامه و کارت ملی را برای وارد کردن اطلاعات لازم در دسترس داشته باشند.

 

علاقمندان به استخدام آموزش و پرورش با مطالعه مقاله زیر می توانند از زمان و نحوه ثبت نام در این آزمون استخدامی مطلع گردند.

بیشتر بخوانید: آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400

سوالات آزمون آداب ۱۴۰۰

سوالات آزمون آداب چیست؟ راز موفقیت در آزمون آداب چیست؟ آزمون آداب از جمله آزمون هایی است که در بازه های زمانی مختلف برای متقاضیانی که قصد دریافت یک نمایندگی بیمه را دارند و یا می خواهند کارگزاری بیمه تاسیس کنند، برگزار می شود. این آزمون جزو آزمون های پژوهشکده بیمه محسوب می شود و دارای دفترچه سوالات مشخص و معینی است.

 

تعداد سوالات آزمون آداب بیمه، 100 سوال می باشد که هر یک از این سوالات نمره مشخصی دارند. افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید مطالعه خوبی جهت کسب موفقیت در آزمون آداب داشته باشند. چرا که نمره قبولی آزمون آداب نمره 60 از 100 می باشد. بدیهی است که تنها به افرادی گواهینامه مربوط به آزمون آداب تعلق می گیرد که بتوانند به 60 سوال از 100 سال طراحی شده در این آزمون پاسخ درست بدهند. آزمون آداب دارای سوال های تستی است و هیچ سوال تشریحی خاصی برای این آزمون در نظر گرفته نشده است. معمولا مدت زمانی که برای آزمون آداب در نظر گرفته می شود، 120 دقیقه می باشد. افراد می بایست که حتما در همین بازه زمانی به تمامی سوالات آزمون آداب پاسخ دهند.

 

زمان برگزاری آزمون آداب به هر داوطلب یک دفترچه سوال داده می شود که هر یک از این دفترچه ها حاوی 100 سوال تستی می باشند. منبعی که برای مطالعه آزمون آداب به افراد توصیه می شود، کتاب اصول، مقررات و رشته های بیمه ای است. این کتاب دارای سرفصل های متنوع و مشخصی است که مطالعه هر یک از این سرفصل ها به داوطلبان توصیه می شود. چرا که آزمون آداب دارای سوال های متنوع و در رابطه با رشته های بیمه ای مختلف می باشد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۰

بنابراین، لازم است افراد حتما تمامی سرفصل های آموزشی منبع مشخص شده را مطالعه کنند و در رابطه با قوانین کلی بیمه و رشته های بیمه و قوانین مربوط به آن ها اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند بهترین نمره قبولی را از طریق آزمون آداب کسب کنند.

 

سرفصل های آزمون آداب
قانون بیمهبیمه باربریبیمه مهندسی و شرایط مربوط به آن
بیمه درماناصول بیمهبیمه درمان
بیمه آتش سوزیبیمه حوادثبیمه عمر
قانون تاسیس بیمه مرکزیبازاریابی بیمهآیین نامه مربوط به کارمزد نمایندگی

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب ۱۴۰۰

 

تمامی افرادی که در آزمون آداب ثبت نام کردند چند روز قبل از شروع این آزمون باید وارد سامانه پژوهشکده بیمه به نشانی azmoon.irc.ac.ir شده و با وارد کردن اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب دوره ثبت نامی خود را اقدام کنند. لازم به ذکر است بدون دریافت کارت ورود به جلسه امکان شرکت در آزمون آداب امکان پذیر نمی باشد.

 

توجه داشته باشید که تنها در زمان تعیین شده اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب نمایید چرا که پس از اتمام مهلت گفته شده، لینک دریافت کارت غیر فعال می گردد. برای دریافت این کارت حتما مشخصات ثبت نامی آزمون آداب را همراه خود داشته باشید تا حین دریافت کارت ورود به جلسه ازمون آداب با مشکل مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید: استخدام بانک کشاورزی

 

زمان برگزاری آزمون آداب ۱۴۰۰

در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی جامعه، آزمون آداب به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می شود. افرادی که قصد شرکت در آزمون آداب بیمه را دارند، می بایست پس از ثبت در این آزمون، در زمان مشخص در آزمون آداب شرکت کنند. زمان برگزاری آزمون آداب بستگی به زمان ثبت نام در آزمون دارد. معمولا 1 یا 2 روز بعد از اتمام زمان ثبت نام، کارت ورود به جلسه آزمون آداب منتشر می شود و داوطلبان می توانند کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کنند. کارت ورود به جلسه در ساعت 21 روز مشخص شده در سایت آزمون پژوهشکده بیمه به صورت آنلاین قابل دریافت می باشد. لازم است که افراد با کد ملی خودشان کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند.

 

 

این دوره از آزمون آداب 17 دی ماه برگزار خواهد شد همچنین داوطلبان از 13 دی ماه می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

 

همچنین، 2 روز بعد از انتشار کارت ورود به جلسه آزمون، امکان شرکت در آزمون آداب فراهم می شود. داوطلبان می بایست که حتما جدول مربوط به زمان برگزاری آزمون آداب را از طریق سایت پژوهشکده بیمه مطالعه کنند و از طریق این جدول در آزمون آداب شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: استخدام بانک ایران زمین

زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون آداب ۱۴۰۰

تا به اینجای مقاله به سوال آزمون آداب چیست پاسخ دادیم و در حال حاضر می خواهیم بدانیم که زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون آداب چگونه است؟ زمان اعلام نتایج آزمون آداب بستگی به زمان برگزاری آزمون آداب دارد. آزمون آداب در هر ماه و هر ماه یک بار برگزار می شود. داوطلبان می بایست به صورت آنلاین و غیر حضوری به سایت پژوهشکده بیمه مراجعه کنند و مراحل ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب را دریافت کنند. پس از برگزاری آزمون آداب بیمه داوطلبان می بایست منتظر اعلام نتایج آزمون آداب باشند.

 

زمان اعلام نتایج آزمون آداب ۱۴۰۰

 

 

داوطلبان می بایست در زمان مشخص شده اقدام به شرکت در آزمون آداب بیمه مرکزی کنند. زمان اعلام نتایج آزمون آداب معمولا کمتر از 1 ماه بعد از برگزاری این آزمون می باشد. داوطلبان می توانند در زمان اعلام نتایج آزمون آداب نتیجه خود را مشاهده کنند و در صورتی که نمره قبولی در این آزمون کسب کرده باشند، می توانند 5 روز پس از انتشار نتایج گواهینامه مربوط به آزمون آداب را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: آزمون شناسایی مدیران آینده سازمان تامین اجتماعی

 

نحوه اعلام نتایج آزمون آداب ۱۴۰۰

 

 

تمامی مراحل مربوط به آزمون آداب از طریق سایت پژوهشکده بیمه انجام می شود. افرادی که قصد مشاهده نتایج آزمون آداب را دارند، می بایست که در زمان اعلام نتایج به سایت آزمون پژوهشکده بیمه به نشانی azmoon.irc.ac.ir مراجعه کنند و از طریق این سایت نتیجه آزمون خود را دریافت کنند. نحوه اعلام نتایج آزمون آداب و مشاهده آن بسیار ساده است. کافیست که افراد پس از ورود به سایت آزمون پژوهشکده بیمه به نشانی azmoon.irc.ac.ir به بخش آرشیو نتایج مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی خود، نتیجه آزمون را مشاهده کنند.

در ادامه بخوانید: استخدام وزارت کشور

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص آزمون آداب را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا باشید.

 

 

آخرین اخبار مرتبط با آزمون آداب

 

7 دی 1400

ثبت نام آزمون آداب مورخ 17 دی ماه از روز سه شنبه 7 دی ماه آغاز و تا روز شنبه 11 دی ماه ادامه دارد.

 

19 آبان 1400

امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب مورخ 20 آبان از روز سه شنبه 18 ابان ماه فعال شده است.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آزمون آداب چیست؟

✔️ آزمون آداب اصلی ترین امتحانی است که برای دریافت نمایندگی یا کارگزاری بیمه در آن شرکت نمود که جزئیات این آزمون در متن مقاله ارائه شده است.



 

2- ✔️ زمان و نحوه ثبت نام آزمون آداب چگونه است؟

✔️ جزئیات مربوط به زمان و نحوه ثبت نام آزمون آداب توسط سایت azmoon.irc.ac.ir که در متن مقاله به آن اشاره شده است ارائه می شود.



 

3- ✔️ آزمون آداب چگونه برگزار می شود؟

✔️ آزمون آداب دارای سوال های تستی است و هیچ سوال تشریحی خاصی برای این آزمون در نظر گرفته نشده است جزئیات برگزاری این آزمون در متن مقاله به طور کامل گفته شده است.

منبع : دریافت کارت ورود به جلسه آزمون آداب نمایندگی بیمه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vn8r
نظرتان را بنویسید