سرمایه گذاری برای مبتدیان

سرمایه گذاری برای مبتدیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
javi fardi

چه نوع سرمایه گذاری برای من مناسب است؟

مهم است که مشخص کنید چرا سرمایه گذاری می کنید. اهداف سرمایه گذاری شما تعیین می کند که در چه چیزی سرمایه گذاری کنید، چه مقدار پول و برای چه مدت سرمایه گذاری کنید.

 

عواملی که در سرمایه گذاری باید در نظر گرفته شود:

سن شما

درآمد شما

اهداف مالی شما

تحمل ریسک شما

افق زمانی شما

اکثر مردم با در نظر گرفتن دوران بازنشستگی سرمایه گذاری می کنند. چرا؟ به عبارت ساده، بازنشستگی گران است. به گفته بسیاری از کارشناسان مالی، شما به راحتی می توانید در طول 20 سال بازنشستگی یک میلیون دلار خرج کنید. سرمایه گذاری در حال حاضر یک راه هوشمند و ساده برای کاهش شانس بی پولی شما پس از خروج از نیروی کار است.

 

البته مردم به دلایل دیگری نیز سرمایه گذاری می کنند. بازده سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند به شما در تحقق اهداف مالی عمده، مانند خرید خانه، راه‌اندازی یک تجارت یا تحصیل فرزندانتان در دانشگاه کمک کند.

 

بازار مالی ابزارهای سرمایه گذاری متعددی از جمله سهام، اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری را ارائه می دهد. هر کدام مزایا و خطرات منحصر به فردی را ارائه می دهند.

 

ریسک و بازده

سرمایه گذار باهوش بودن به معنای درک خوبی از تحمل ریسک است. برخی از محصولات مالی مانند سهام، ریسک بیشتری نسبت به سایرین دارند، مانند اوراق قرضه. این به این دلیل است که هنگام خرید سهام هیچ تضمینی برای سود وجود ندارد. اگر یک شرکت عملکرد ضعیفی داشته باشد یا مورد توجه سرمایه گذاران قرار نگیرد، سهام آن کاهش می یابد - و شما می توانید پول خود را از دست بدهید.

 

سایر سرمایه گذاری ها، مانند اوراق قرضه دولتی و گواهی سپرده، ایمن در نظر گرفته می شوند زیرا اغلب بیمه فدرال هستند. با این حال، بازده این سرمایه گذاری ها در مقایسه با سهام بسیار کمتر است.

 

بنابراین، یک اصل کلیدی سرمایه گذاری، ایجاد تعادل مناسب بین ریسک و پاداش است. یک سبد متوازن و متنوع باید ترکیبی از سرمایه گذاری های کم ریسک و ریسک بالاتر را در بر گیرد.

 

زمان بندی همه چیز است

صبر برای سرمایه گذاران جدید کلیدی است. سرمایه گذاری های بلندمدت احتمال بیشتری دارد که سود بیشتری به همراه داشته باشد.

 

این به این دلیل است که سرمایه گذاری شما برای رشد نیاز به زمان دارد. آنها همچنین به زمان نیاز دارند تا خود را با فراز و نشیب های بازار تطبیق دهند.

 

در هر روز، سهام ممکن است سقوط کند. گاهی اوقات اقتصاد برای ماه ها یا سال ها دچار رکود می شود. اگر زمانی که بازار افت می کند سهام بفروشید، بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری خود را از دست خواهید داد.

 

با گذشت زمان، سرمایه‌گذارانی که طرز فکر تنظیم و فراموش کردن آن را اتخاذ می‌کنند، بیشتر از کسانی که به ترس ناشی از نوسانات بازار تسلیم می‌شوند، جلوتر می‌آیند.

 

سرمایه گذاری زودهنگام به شما یک مزیت می دهد

ترکیب کردن دلیل دیگری برای رها کردن سرمایه گذاری های خود است. سود مرکب زمانی اتفاق می‌افتد که شما شروع به کسب درآمد از پولی می‌کنید که سرمایه‌گذاری‌هایتان قبلاً به دست آورده‌اند. این در اصل یک اثر گلوله برفی است.

 

سرمایه گذاری زودتر در زندگی به شما یک مزیت مرکب می دهد. تنها با ماندن طولانی مدت در بازار، درآمد خود را افزایش می دهید.

 

سوزه اورمان، کارشناس مالی، در میان دیگران، قویاً از ایده سرمایه گذاری زودتر از دیرتر حمایت می کند.

 

اورمن در سال 2019 به CNBC گفت: «من ترجیح می‌دهم وقتی جوان هستید، مقدار مشخصی پول سرمایه‌گذاری کنید، مقدار پول کمتری، تا اینکه منتظر بمانید و مجبور شوید پنج یا شش برابر (بیش از آن) در سنین بالا سرمایه‌گذاری کنید.

 

زمان محافظی در برابر خطر است. هر چه جوان تر باشید، زمان بیشتری برای جبران ضرر دارید. ریسک‌های مالی در جوانی می‌تواند نتایج بزرگی داشته باشد. و اگر اینطور نشد، هنوز سالها فرصت دارید تا پولی را که از دست داده اید بازسازی کنید.

 

با این حال، با نزدیک شدن به دوران بازنشستگی، باید کمتر ریسک کنید زیرا ممکن است تخم لانه شما را به خطر بیندازد.

 

اصل مالی معروف به قانون 120 را در نظر بگیرید.

 

مفهوم ساده است. سن خود را از 120 کم کنید. عدد حاصل درصدی از پول شما است که باید در سهام قرار دهید. بقیه به اوراق قرضه می رود.

 

به عنوان مثال، یک فرد 30 ساله 90 درصد در سهام و 10 درصد در اوراق قرضه سرمایه گذاری می کند. از طرف دیگر یک فرد 50 ساله باید 70 درصد سهام و 30 درصد اوراق قرضه داشته باشد.

 

توجه به این نکته مهم است که این سرمایه گذاری ها شامل حساب پس انداز اضطراری شما نمی شود. برنامه ریزان مالی پیشنهاد می کنند که سه تا 12 ماه حقوق دریافتی را به پس انداز برای مواقع اضطراری، مانند از دست دادن شغل اختصاص دهید. در شرکت بین المللی سیمرغ، ما متعهد به ارائه ی خدماتِ منحصر به فرد و سفارشی به مشتریان هستیم که تا استقرار کامل آنها در کانادا یا آمریکا ادامه خواهد داشت.

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر