چگونه سرمایه گذاری را شروع کنیم: راهنمایی برای مبتدیان

چگونه سرمایه گذاری را شروع کنیم: راهنمایی برای مبتدیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
javi fardi

اجاره، قبوض آب و برق، پرداخت بدهی و خواربار ممکن است به نظر همه چیزهایی باشند که در شروع کار می توانید بپردازید. اما هنگامی که بر بودجه بندی برای آن هزینه های ماهانه تسلط پیدا کردید (و حداقل مقدار کمی پول نقد را در یک صندوق اضطراری کنار گذاشتید)، وقت آن است که سرمایه گذاری را شروع کنید. بخش دشوار این است که بفهمید روی چه چیزی سرمایه گذاری کنید - و چقدر.

 

به‌عنوان یک تازه‌کار در دنیای سرمایه‌گذاری، سؤالات زیادی برای شما پیش می‌آید که مهم‌ترین آنها این است: چگونه شروع کنم و بهترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای مبتدیان چیست؟ راهنمای ما به این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهد داد.

 

در اینجا چیزی است که برای شروع سرمایه گذاری باید بدانید.

 

هر چه زودتر سرمایه گذاری را شروع کنید

سرمایه‌گذاری در جوانی یکی از بهترین راه‌ها برای مشاهده بازدهی خوب از پول است. این به لطف درآمدهای مرکب است، به این معنی که بازده سرمایه گذاری شما شروع به کسب بازده خود می کند. Compounding اجازه می دهد تا موجودی حساب شما به مرور زمان برفی شود.

 

در عمل چگونه کار می‌کند: فرض کنید هر ماه 200 دلار به مدت 10 سال سرمایه‌گذاری می‌کنید و میانگین سالانه 6 درصد بازدهی کسب می‌کنید. در پایان دوره 10 ساله، 33300 دلار خواهید داشت. از این مبلغ، 24200 دلار پولی است که شما کمک کرده اید - آن 200 دلار کمک ماهیانه - و 9100 دلار سودی است که در سرمایه گذاری خود به دست آورده اید.

 

البته فراز و نشیب‌هایی در بازار سهام وجود خواهد داشت، اما سرمایه‌گذاری جوان به این معنی است که شما ده‌ها سال فرصت دارید تا از آن‌ها خارج شوید – و ده‌ها سال برای رشد پولتان. از همین حالا شروع کنید، حتی اگر مجبور باشید از کوچک شروع کنید.

 

اگر هنوز از قدرت سرمایه گذاری متقاعد نشده اید، از ماشین حساب تورم ما استفاده کنید تا ببینید اگر سرمایه گذاری نکنید، تورم چگونه می تواند پس انداز شما را کاهش دهد.

 

در این قسمت از پادکست پول هوشمند NerdWallet، شان و آلانا بنسون در مورد چگونگی شروع سرمایه گذاری، از جمله کنکاش در نگرش شما در مورد سرمایه گذاری و انواع مختلف حساب های سرمایه گذاری صحبت می کنند.

 

تصمیم بگیرید که چقدر سرمایه گذاری کنید

اینکه چقدر باید سرمایه گذاری کنید بستگی به هدف سرمایه گذاری شما و زمان نیاز به رسیدن به آن دارد.

 

یکی از اهداف سرمایه گذاری مشترک بازنشستگی است. اگر یک حساب بازنشستگی در محل کار دارید، مانند 401(k)، و دلارهای مشابهی را ارائه می‌دهد، اولین نقطه عطف سرمایه‌گذاری شما آسان است: حداقل به اندازه کافی در آن حساب مشارکت کنید تا به طور کامل مطابقت داشته باشید. این پول رایگان است و شما نمی خواهید آن را از دست بدهید.

 

به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌خواهید در مجموع 10 تا 15 درصد از درآمد خود را هر سال برای بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنید - مسابقه کارفرمای شما برای این هدف مهم است. ممکن است اکنون غیرواقعی به نظر برسد، اما می‌توانید در طول زمان به آن برسید. (هدف بازنشستگی خاص تری را با ماشین حساب بازنشستگی ما محاسبه کنید.)

 

برای سایر اهداف سرمایه گذاری، افق زمانی و مقدار مورد نیاز خود را در نظر بگیرید، سپس به طور معکوس کار کنید تا آن مقدار را به سرمایه گذاری های ماهانه یا هفتگی تقسیم کنید.

 

یک حساب سرمایه گذاری باز کنید

اگر 401(k) ندارید، می توانید برای بازنشستگی در یک حساب بازنشستگی فردی سرمایه گذاری کنید، مانند IRA سنتی یا Roth.

 

اگر برای هدف دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید از حساب‌های بازنشستگی - که برای استفاده برای بازنشستگی طراحی شده‌اند، و بنابراین محدودیت‌هایی در مورد زمان و نحوه بازگرداندن پول خود دارند - اجتناب کنید و یک حساب کارگزاری مشمول مالیات انتخاب کنید. شما می توانید در هر زمانی پول را از حساب کارگزاری مشمول مالیات بردارید.

 

یک تصور غلط رایج این است که برای افتتاح حساب سرمایه گذاری یا شروع سرمایه گذاری به پول زیادی نیاز دارید. این به سادگی درست نیست. (ما حتی راهنمای نحوه سرمایه گذاری 500 دلاری داریم.) بسیاری از کارگزاران آنلاین، که هم IRA و هم حساب های سرمایه گذاری کارگزاری معمولی را ارائه می دهند، برای افتتاح حساب نیازی به سرمایه گذاری ندارند و سرمایه گذاری های زیادی برای مبالغ نسبتاً کم در دسترس است (ما" در ادامه جزئیات آنها را توضیح خواهم داد).

 

گزینه های سرمایه گذاری خود را درک کنید

چه از طریق یک طرح بازنشستگی 401(k) یا مشابه با حمایت کارفرما، در یک حساب سنتی یا Roth IRA یا در یک حساب سرمایه گذاری استاندارد سرمایه گذاری کنید، شما انتخاب می کنید که در چه چیزی سرمایه گذاری کنید.

 

درک هر ابزار و میزان ریسک آن مهم است. محبوب ترین سرمایه گذاری برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند عبارتند از:

 

سهام

سهام سهمی از مالکیت در یک شرکت واحد است. سهام نیز به عنوان سهام شناخته می شود.

 

سهام با قیمت سهم خریداری می شود که بسته به شرکت می تواند از تک رقمی تا چند هزار دلار متغیر باشد. ما خرید سهام از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک را توصیه می کنیم که در ادامه به جزئیات آن می پردازیم.

 

 

اوراق قرضه

اوراق قرضه در اصل یک وام به یک شرکت یا نهاد دولتی است که موافقت می کند شما را در چند سال مشخص بازپرداخت کند. در این بین، شما بهره می گیرید.

 

اوراق قرضه عموماً ریسک کمتری نسبت به سهام دارند زیرا دقیقاً می دانید چه زمانی بازپرداخت خواهید شد و چقدر درآمد خواهید داشت. اما اوراق قرضه بازده بلندمدت کمتری دارند، بنابراین باید تنها بخش کوچکی از سبد سرمایه گذاری بلندمدت را تشکیل دهند.

 

صندوق سرمایه گذاری مشترک

صندوق سرمایه گذاری مشترک ترکیبی از سرمایه گذاری های بسته بندی شده با هم است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که از کار انتخاب سهام و اوراق مشارکت صرف نظر کنند و در عوض مجموعه‌ای متنوع را در یک معامله خریداری کنند. تنوع ذاتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک باعث می‌شود که آنها به طور کلی ریسک کمتری نسبت به سهام جداگانه داشته باشند.

 

برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط افراد حرفه‌ای مدیریت می‌شوند، اما صندوق‌های شاخص - نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک - از عملکرد یک شاخص خاص بازار سهام، مانند S&P 500 پیروی می‌کنند. صندوق های سرمایه گذاری مشترک مدیریت شده

 

اکثر 401(k) مجموعه ای از صندوق های متقابل یا شاخص را بدون حداقل سرمایه گذاری ارائه می دهند، اما خارج از این طرح ها، این صندوق ها ممکن است حداقل به 1000 دلار یا بیشتر نیاز داشته باشند.

 

صندوق های قابل معامله در بورس

مانند یک صندوق سرمایه گذاری مشترک، یک ETF بسیاری از سرمایه گذاری های فردی را در کنار هم نگه می دارد. تفاوت این است که ETF ها در طول روز مانند یک سهام معامله می شوند و به قیمت سهم خریداری می شوند.

 

قیمت سهام یک ETF اغلب کمتر از حداقل نیاز سرمایه گذاری یک صندوق سرمایه گذاری مشترک است، که ETF ها را گزینه خوبی برای سرمایه گذاران جدید یا بودجه های کوچک می کند. ماموریت شرکت مهاجرتی سیمرغ ارائه ی راه حل های مقرون به صرفه و بهینه به متقاضیان، مبتنی بر نیازهای شخصی آنهاست.

 

 

منبع: https://www.nerdwallet.com/

نظرتان را بنویسید