گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران آجا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تامین کادر انسانی مورد نیاز خود در نیروهای مسلح اقدام به پذیرش داوطلبان در دو مقطع افسری و درجه داری می نماید . داوطلبان برای اطلاع از جزئیات ثبت نام و شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان گزینش آجا در دو مقطع افسری و درجه داری می بایست به سایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir مراجعه نمایند .




ارتش یکی از ارگان های دفاعی کشور به شمار می رود که به 4 گروه زمینی ، دریایی ، هوایی و پدافند هوایی تقسیم می شود . وظیفه تمامی این گروه ها پاسداری از مرزهای هوایی ، زمینی و دریایی ایران بوده و ضامن امنیت این مرز و بوم هستند . این ارگان سالانه نسبت به پذیرش افراد در دو مقطع افسری و درجه داری اقدام می کند . افرادی که تمامی مراحل گزینش را با موفقیت پشت سر گذاشتند ، وارد مراحل آموزشی می شوند تا در مواقع لزوم بتوانند از این مرز و بوم پاسداری نمایند .

داوطلبان علاقمند به استخدام آجا می بایست پیگیر اطلاعیه های ثبت نام این ارگان برای هر دو مقطع افسری و درجه داری باشند تا در موعد مشخص شده و با توجه به شرایط ثبت نام ، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند . در ادامه این مقاله به منظور آگاهی داوطلبان در خصوص گزینش آجا در دو مقطع افسری و درجه داری پرداخته ایم . با ما همراه باشید !



سایت گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران
ارتش جمهوری اسلامی ایران در دو مقطع افسری و درجه داری اقدام به پذیرش افراد علاقمند و واجد شرایط استخدام این ارگان می نماید . نحوه ثبت نام و شرایط پذیرش مقطع درجه داری و افسری آجا با هم متفاوت می باشد . از جمله این تفاوت ها می توان به اینترنتی بودن تمامی مراحل پذیرش افسری ارتش و حضوری بودن ثبت نام مقطع درجه داری اشاره کرد .

لازم به ذکر است ، تمامی اطلاعیه های مربوط به ثبت نام مانند زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام افسری و درجه داری ارتش به صورت اینترنتی و از طریق سامانه aja.ir داوطلبان اطلاع رسانی می گردد . با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا می توانید از تمامی اخبار مربوط به گزینش آجا مطلع گردید .





به محض شروع گزینش آجا در مقطع افسری ، لینک مستقیم جهت ثبت نام فعال می گردد .





به محض شروع گزینش آجا در مقطع درجه داری ، لینک مستقیم جهت مطالعه جزئیات ثبت نام فعال می گردد .

بیشتر بخوانید: سایت استخدام ارتش





گزینش آجا در مقطع افسری
ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تكميل كادر افسری سازمان های تابع خود به صورت یکپارچه اقدام به ثبت نام و برگزاری آزمون از میان واجدین شرایط در رشته های ریاضی و تجربی می نماید . کلیه متقاضیان می بایست برای انجام فرایند ثبت نام از طریق سایت ثبت نام دانشگاه افسری به نشانی gozinesh.aja.ir اقدام کنند . یکی از نکاتی که لازم است به آن توجه شود این است که متقاضیان شرکت در آزمون افسری ارتش زمان تکمیل فرم ثبت نام باید مشخص کنند ، تصمیم به آموزش در کدام یک از دانشکده ها را دارند .



 شرایط گزینش آجا در مقطع افسری



شرایط عمومی شرایط اختصاصی
تدین به دین اسلام سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قوانین ارتش جمهوری اسلامی
داشتن  تابعیت ایرانی داشتن حداقل معدل 14 و معدل کتبی حداقل 10
اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه داشتن حداقل معدل 14 سال دوم متوسطه (برای داوطلبان در حال تحصیل نظام جدید)
ارائه تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های دوره های آموزشی در صورت استعفا یا اخراج داشتن حداقل معدل کل 15 و حداقل معدل کتبی 12 (برای داوطلبان رشته خلبانی)
داشتن حداقل 16 سال تمام و حداکثر 22 سال تمام برای عموم داوطلبان  داشتن حداقل معدل کل 14 و حداقل معدل کتبی 10 (برای داوطلبان رشته خلبانی بالگرد و پهپاد)
داشتن حداقل 16 سال تمام و حداکثر 20 سال تمام برای رشته خلبانی هواپیما   معافیت از شرط معدل و شرط سنی فرزندان شاهد ، جانبازان و آزادگان از کارافتاده کلی 
 برخورداری از سلامت جسمانی و روانی   کسب قبولی در آزمون عملی ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت های گزینشی
 داشتن حداقل 165 سانتی متر قد  امکان ثبت نام سایر دانشجویان دانشگاه ها در صورت داشتن صلاحیت و انصراف قطعی از دانشگاه اول
 شرط میزان بینایی برای رشته خلبانی : 10/10  عدم امکان استخدام داوطلبان دارای اضافه خدمت سنواتی
 شرط میزان بینایی برای سایر رشته ها : 8/10  عدم امکان شرکت داوطلبان متاهل



ثبت نام دانشگاه افسری ارتش 1400 - 1401 از 13 آبان شروع شده و تا 24 آذر ماه ادامه داشت .



 مراحل ثبت نام افسری ارتش



 مراجعه به سایت ثبت نام افسری ارتش به نشانی gozinesh.aja.ir

 دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دانشگاه افسری ارتش 1400 - 1401

 تکمیل مدارک لازم جهت ثبت نام

 خرید کارت اعتباری آزمون افسری ارتش

 تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

 دریافت کد رهگیری و شماره پرونده در صورت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

بیشتر بخوانید: استخدام دانشگاه افسری









گزینش آجا در مقطع درجه داری
گزینش آجا در مقطع درجه داری برخلاف گزینش افسری این ارگان به صورت مجزا در هر یک از نیروهای زمینی ، دریایی ، هوایی و پدافند هوایی با توجه به نیاز سازمان انجام می شود . اطلاعیه های مربوط به ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق پورتال اطلاع رسانی ارتش به آدرس aja.ir در دسترس عموم متقاضیان استخدام ارتش قرار می گیرد .

بنابراین کلیه داوطلبانی که تمایل به استخدام درجه داری ارتش را دارند ، جهت اطلاع از شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام این مقطع از گزینش آجا می بایست به سایت مذکور مراجعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط اقدام به ثبت نام حضوری در هسته گزینش استان محل سکونت خود نمایند .

استخدام در مقطع درجه داری نیز مانند مقطع افسری از طریق آزمون ورودی ، سنجش سلامت روانی و جسمی و مصاحبه صورت می گیرد اما ممکن است در مواردی آزمون کتبی حذف شده و واجدین شرایط با قبولی در مصاحبه و داشتن سلامت جسمانی و روانی مطابق با شغل مورد نظر ، به استخدام ارتش در مقطع درجه داری در آیند .



  شرایط گزینش آجا در مقطع درجه داری

پذیرش در مقطع درجه داری ارتش نیز مانند مقطع افسری براساس یکسری شرایط عمومی و اختصاصی انجام می شود ، این شرایط زمان استخدام و طی اطلاعیه ای از طریق پورتال اطلاع رسانی ارتش به نشانی aja.ir انجام می شود . شرایط عمومی درجه داری نیروی زمینی ، هوایی ، دریایی و پدافند هوایی کاملا یکسان بوده اما در شرایط اختصاصی متفاوت می باشند . این شرایط عمومی شامل جدول زیر می باشد :



شرایط عمومی شرایط عمومی
تدين به دين اسلام  کسانی که بعنوان هم رزم به ارتش جمهوری اسلامی ایران می ‌پیوندند ، باید برای رزمنده شدن وارد شوند و آمادگی ماموریت در هر منطقه / پایگاه حوزه ماموریت نداجا را داشته باشند
 ایرانی الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه  شاخصه‌ های تدین و انقلابی بودن اصل بوده و در همه مراحل مورد توجه قرار می‌گیرد
 ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن  استخدام افراد بر مبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و گزينش و استخدام براساس نیاز سازمان می ‌باشد
 اعتقاد و التزام عملی به ولايت فقيه  در استخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی ، روحیه ایثار و فداکاری توجه خواهد ‌شد
 فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور ، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران  با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش داوطلبان باید مجرد بوده و تا اتمام دوره آموزشی مجرد باقی بمانند
 نداشتن عضويت یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه ها و سازمان‌هاي سياسی  تعيين محل خدمت بر اساس نياز سازمان وپس از خاتمه دوره آموزشی خواهد‌بود
 عدم معروفيت به فساد اخلاقی و عدم اعتياد به مواد مخدر و نداشتن سوء پيشينه كيفری برابر اعلام مراجع ذ ی صلاح  آمادگی انجام خدمت و ماموریت در هر منطقه ای که قرارگاه تعیین نماید




برای اطلاع از جزئیات و شرایط اختصاصی گزینش آجا در هر یک از نیروهای زمینی ، هوایی ، دریایی و پدافند هوایی ارتش کلیک کنید .



استخدام درجه داری ارتش جمهوری اسلامی ایران
استخدام درجه داری نیروی زمینی
استخدام درجه داری نیروی دریایی
استخدام درجه داری نیروی هوایی
استخدام درجه داری پدافند هوایی


نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان زیر شاخه ای دیگر از نیروهای مسلح ، هر ساله اقدام به پذیرش افراد علاقمند و واجد شرایط ورود به این ارگان می نماید . با مطالعه مقاله زیر می توانید شانس خویش را جهت گزینش پلیس نیز امتحان کنید .

در ادامه بخوانید: گزینش پلیس نیروی انتظامی







 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص گزینش آجا در دو مقطع افسری و درجه داری می باشند . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربه ایشان در این زمینه استفاده نمایید .




سوالات متداول


1- ارتش جمهوری اسلامی ایران به چند طریق اقدام به پذیرش می نماید ؟
گزینش آجا در دو مقطع افسری و درجه داری انجام می شود که نحوه پذیرش هر یک در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است .




2- گزینش در مقطع افسری ارتش از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
گزینش افسری آجا از طریق سامانه gozinesh.aja.ir انجام می شود که لینک مستقیم جهت ثبت نا در متن مقاله قرار داده شده است .




3- گزینش درجه داری ارتش به چه طریقی انجام می شود ؟
همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است ، اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و شرایط در سایت رسمی ارتش ایران قرار گرفته و ثبت نام به صورت حضوری انجام می شود .

منبع : گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران آجا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gm33
نظرتان را بنویسید