ازدواج با مطلقه

ازدواج با مطلقه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

ازدواج با مطلقه در چند دهه پیش در کشور ما چندان رایج نبود. اما امروزه شاهد این موضوع هستیم که فرهنگ مردم تغییر کرده و به این موضوع کمتر از گذشته اهمیت داده می شود. به طوری که شاید بسیاری از افراد مجرد و خانواده های آنها ازدواج با فرد طلاق گرفته را یک نقطه ضعف و یا یک پوئَن منفی ندانند.

شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ آیا تشکیل زندگی با یک مرد یا زن مطلقه را می پسندید یا نسبت به آن چندان خوش بین نیستید؟ در این بخش می خواهیم در خصوص تمامی مزایا، معایب و به طور کلی اینکه آیا ازدواج با زن یا مرد طلاق گرفته درست است یا خیر، اطلاعاتی مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

معایب ازدواج با فرد مطلقه

اگر قصد ازدواج با مطلقه را دارید، باید قبل از هر چیزی نسبت به معایب این رابطه آگاه باشید. در این جا برخی را مشاهده می کنید.

آسیب های رابطه قبلی

شما می خواهید با فردی تشکیل زندگی دهید که قبلا یک بار برای مدتی با شخص دیگر زندگی کرده است و ممکن است از این رابطه آسیب های زیادی دیده باشد. بنابراین شما باید در نظر بگیرید که این فرد مطلقه ممکن است در زندگی جدیدش آسیب های زندگی قبلی را به همراه داشته باشد و گاهی این آسیب ها دردسر ساز شود.

وسواس فکری

یکی دیگر از معایب ازدواج با مطلقه این است که به احتمال زیاد به وسواس فکری مبتلا هستند. این وسواس که به دنبال همان آسیب های رابطه قبلی به وجود آمده است، شاید تا مدت ها بر زندگی جدید حاکم باشد. به طور مثال کسی که در زندگی قبلی اش با فرد دهن بین زندگی کرده باشد، تا مدت ها در رابطه جدید به دنبال این است که ببیند آیا شریک جدید زندگی اش، دهن بین است یا خیر؟ حتی ممکن است برای این موضوع دنبال سرنخ و یا امتحان کردن طرف مقابلش نیز باشد.

نیاز به زمان

معمولا تشکیل زندگی با فرد طلاق گرفته تا مدت ها روی روال عادی طی نمی شود. خصوصا اگر مدت زیادی از جدایی نگذشته باشد و یا شمایی که قصد ازدواج با این افراد را دارید، مجرد باشید و تجربه هیچ گونه رابطه ای را نداشته باشید. بنابراین باید بسیاری از آسیب های رفتاری در رابطه جدید را بپذیرید و اجازه دهید که مرور زمان آنها را حل کند.

جلب اعتماد

همچنین از دیگر معایب و مشکلات ازدواج با فرد مطلقه این است که جلب اعتماد آنها کار بسیار دشواری می باشد. زیرا عدم اطمینان در رابطه قبلی منجر به بدبین شدن و بی اعتمادی به اطرافیان می شود. بابراین شما باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید و سپس برای ازدواج با مرد یا زن مطلقه اقدام کنید.

حتما بخوانید: ازدواج در سن بالا

 

 

 

 

 

مزایای ازدواج با فرد مطلقه

حال بهتر است کمی از مزایای ازدواج با مطلقه بگوییم و ببینیم چرا این روزها اهمیت دادن به این موضوع برای بسیاری از جوانان کم شده است. در واقع این ازدواج به طور کامل پر از معایب و مشکلات نیست. بلکه در کنار آن مزایای قابل توجهی نیز دارد که در ادامه آنها را برایتان عنوان می کنیم.

تلاش برای ساخت زندگی جدید

یکی از مهمترین مزایای این گونه ازدواج دوم این است که افراد مطلقه برای ساختن زندگی جدید تلاش بسیار زیادی می کنند. از آنجایی که این افراد در زندگی گذشته خود تجربه خوشایندی نداشتند، سعی می کنند تا زندگی جدیدشان را با تلاش و انرژی بیشتری بسازند. به همین علت برای شیرین تر شدن زندگی جدیدشان تلاش بسیار زیادی می کنند.

توقع پایین

 معمولا فرد مطلقه، چه زن و چه مرد سطح توقع پایینی دارند. زیرا این افراد به مسائل مهمتری همچون تفاهم و آسایش در زندگی اهمیت بیشتری می دهند. به همین علت به دنبال مادیات نیستند و سعی می کنند تمرکزشان را روی مسائل مهمتری در زندگی بگذارند. سطح توقعات این افراد بیشتر واقع بینانه است. یعنی آنها درک بیشتری از خستگی ها و ناملایمات زندگی دارند. بنابراین بر سر موضوعاتی مانند خستگی همسر بعد از بازگشت به خانه، جنجال به پا نمی کنند.

مستقل تر هستند

زنان و مردان مطلقه، معمولا افراد مستقل تری هستند. این افراد ممکن است در زندگی اولشان کمی متکی بوده باشند. اما پس از سپری کردن پروسه طلاق، معمولا مستقل تر می شوند و خودشان می توانند از پس کارهایشان بر بیایند. به همین علت این موضوع جزو مزایای ازدواج با مطلقه به حساب می آید.

ازدواج با مطلقه

بیشتر به عقل و منطق خود رجوع می کنند

شاید تجربه یک شکست در زندگی آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نباشد؛ زیرا این موضوع باعث می شود تا افراد بیشتر با عقل و درایتشان تصمیم بگیرند. در هر صورت هر تجربه تلخی در زندگی، چشم های انسان را بازتر می کند و باعث می شود تا افراد از اشتباهاتشان درس بگیرند و دیگر آنها را تکرار نکنند.

حتما بخوانید: موفقیت در ازدواج دوم

 

آیا ازدواج با فرد مطلقه درست است

حال که با مزایا و معایب ازدواج با مطلقه آشنا شدید، به نظرتان تشکیل زندگی با این افراد کار درستی است یا اشتباه؟ در این خصوص چقدر اطلاعات دارید؟ به خاطر داشته باشید که بد یا خوب بودن یک ازدواج به معیارها و ملاک های شما و شخصی که برای ازدواج انتخاب کرده اید بستگی دارد.

شاید بسیاری از افراد به دلیل عدم تفاهمات و یا یک انتخاب اشتباه طلاق را در زندگی شان تجربه کرده باشند. این بدین معنی نیست که آنها در تشکیل زندگی و خانواده افراد ضعیفی هستند و یا نمی توانند روابط شان را از هم تفکیک کنند. بلکه ممکن است برعکس این باور، فرد مطلقه بیشتر از هر فرد دیگری توانایی و مهارت ساخت زندگی اش را داشته باشد. اما شریک زندگی اش را به درستی انتخاب نکرده باشد.

به خاطر داشته باشید هیچ دو انسانی به طور صد در صد با یکدیگر تفاهم ندارند. اما دلیل اصلی زندگی دو انسان با عقاید و فرهنگ های مختلف در کنار هم این است که آنها درک درستی از تفاوت هایشان دارند و به این اختلاف نظر و سلیقه احترام می گذارند. بنابراین به جرات می توان گفت مطلقه بودن یک فرد اصلا دلیل بر بی کفایتی یا نالایق بودن آن فرد نیست. در صورتی که از انتخاب خودتان مطمئن باشید و مطابق با معیارها و ملاک هایتان شریک زندگی تان را انتخاب کنید، قطعا ازدواج موفقی را تجربه خواهید کرد.

در نهایت لازم است تا به این موضوع اشاره کنیم که اگر قصد شروع رابطه جدید و ازدواج با مطلقه را دارید، اصلا عجله نکنید و به خودتان و آن شخص اجازه شناخت بیشتری را بدهید. همچنین بهتر است که رابطه جدید پس از گذشت 9 ماه از طلاق آغاز شود.

حتما بخوانید: تاثیر طلاق بر فرزندان

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- معایب ازدواج با فرد مطلقه چیست؟

اگر قصد ازدواج با مطلقه را دارید، باید قبل از هر چیزی نسبت به معایب این رابطه آگاه باشید که در متن مقاله مطرح شده است.



 

2- مزایای ازدواج با فرد مطلقه چیست؟

در واقع این ازدواج به طور کامل پر از معایب و مشکلات نیست و مزایایی دارد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.



 

3- آیا ازدواج با فرد مطلقه درست است؟

بد یا خوب بودن یک ازدواج به معیارها و ملاک های شما و شخصی که برای ازدواج انتخاب کرده اید بستگی دارد که در متن مقاله مطرح شده است.

منبع : ازدواج با مطلقه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/o3Dk
مطلب قبلی
نقطه جی چیست
نظرتان را بنویسید