زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مشاور گروپ

در این مقاله به بررسی زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد،دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد و... پرداخته ایم. در صورتی که از شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد هستید، این مقاله را ازدست ندهید.

شروع زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، در تاریخ 1401/03/29 اعلام شده است. متفاضیان حاضر در جلسه کنکور کارشناسی ارشد می توانند برای مشاهده کارنامه خود به سایت سنجش مراجعه کنند. با در دست داشتن اطلاعات زیر، قادر خواهید بود تا کارنامه خود را مشاهده کنید:

  • شماره داوطلبی یا شماره پرونده
  • مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد)
  • یا اطلاعات كارت اعتباری

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 از روز چهار‌شنبه مورخ 1401/04/01 تا ساعت 24:00 روز شنبه مورخ 1401/04/04خواهد بود. متقاضیان می توانند در بازه مشخص شده نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود رد سایت سنجش اقدام کنند.

اطلاعات لازم برای ورود به سایت سنجش جهت انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  • اطلاعات كارت اعتباری
  • شماره شناسنامه
  • یا كد رهگیری كه در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است.

توجه داشته باشید که درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته ضروری می‌باشد.

درصورتی که سوالی در خصوص کارشناسی ارشد دارید می توانید با شماره 9099071613 تماس گرفته و سوال خود را مطرح کنید. کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به شما هستند.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد

🟢 آن دسته از افرادی كه براساس محتوای كارنامه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند. هنگام انتخاب رشته، شما باید اطلاعات تحصیلی خود از قبیل معدل کل دوره کارشناسی، محل تحصیل، نام رشته و تاریخ فارغ التحصیلی را بررسی کرده و سپس مشخص کنید که اطلاعات درج شده در سایت مورد تایید هست یا با اطلاعات صحیح مغایرت دارد.

🔴 در انجام این مرحله دقت کافی به خرج دهید. زیرا طبق اساسنامه، هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ متقاضی‌ حقایقی را عمدی یا سهوی كتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) كه باشد، از این آزمون‌ محروم‌ خواهد شد.

🟢 در صورتی كه مشخص کنید اطلاعات شما دارای مغایرت است، به شما اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به خواهید داشت.

🟢 لازم است متقاضیان معدل خود را براساس بند «یادآوری های مهم در رابطه با معدل» که در صفحه 5 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ های تحصیلی قرار دارد، مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی كه به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی وجود نداشته باشد.

🔴 متقاضیانی كه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند، ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضعیت علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد.

🟢 متقاضیان می توانند نهایتا 100 کد رشته را در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص کنند.

🟢 چنانچه در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شوید و تا تاریخ 1401/06/31 موفق به دریافت مدرك كارشناسی خود نگردید قبولی شما باطل خواهد شد. بنابراین اگر به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهید لازم است حداکثر تا تاریخ  1401/05/10 درخواست انصراف از گزینش در رشته های انتخابی را به همراه تصویر شناسنامه یا کارت ملی، به سازمان سنجش ارسال نمایید تا از گزینش نهایی حذف شوید.

🔵 شرایط پذیرش متقاضیان كدرشته امتحانی 1152 (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) كه با توجه به كارنامه نتایج اولیه آزمون ارشد مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، علاوه بر كسب نمره علمی لازم، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ نیز می‌باشد.

🔵 این دسته از متقاضیان لازم است حداكثر یك هفته پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع‌ رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی: www.modaresi.nahad.ir مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت باشند.

🔵 بدیهی است عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. 🔵 در گزینش نهایی وضعیت علمی متقاضیانی كه اقدام به تكمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکرده باشند و یا نتیجه مراحل به صورت منفی به سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

🔶 برای کسب اطلاعات دقیق تر در این خصوص می توانید اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطالعه بفرمایید:

اطلاعیه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gAR6
نظرتان را بنویسید