آیا تغییر رشته از فنی به تجربی امکان پذیر است ؟

آیا تغییر رشته از فنی به تجربی امکان پذیر است ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شرایط تغییر رشته در دبیرستان سال دهم 1401
دانش آموزانی که در سال دهم مشغول به تحصیل هستند و یا این پایه تحصیلی را به اتمام رسانده اند می توانند تغییر رشته انجام دهند. شرایط تغییر رشته در پایه دهم به صورت زیر است :

تکمیل نمون برگ الف تقاضای تغییر شاخه / رشته که باید تا دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد یا شهریورماه توسط دانش آموز تکمیل شده و به امضای اولیا او برسد.
پس از تایید اداره آموزش و پرورش منطقه و موافقت با تغییر رشته دانش آموز ، امتحان تغییر رشته برگزار می شود و اگر رشته مورد تقاضای دانش آموز در همان مدرسه محل تحصیل ارائه نشده باشد ، با هماهنگی اداره آموزش و پرورش ، دبیرستان یا هنرستان مدنظر تعیین و دانش‌ آموز برای امتحان به آن واحد آموزشی تا یک هفته قبل از شروع امتحانات بر اساس نمون برگ ب معرفی خواهد شد.
پس از معرفی دانش آموز به واحد آموزشی مربوطه ، آزمون تغییر رشته برگزار می شود.
برای اطلاع از دروس تغییر رشته دهم به یازدهم از تمامی رشته های نظری و کاردانش به شاخه فنی و حرفه ای و …. بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

شرایط تغییر رشته در دبیرستان سال یازدهم 1401
با درخواست تغییر رشته دانش آموزان سال یازدهم نیز موافقت می شود ولی این دسته از دانش آموزان باید واجد شرایط ذکر شده در آیین نامه تغییر رشته در دبیرستان باشند که به شرح زیر هستند :

حداکثر دو هفته قبل از برگزاری امتحانات خردادماه درخواست خود را در دبیرستان محل تحصیل ثبت کنند.
کمیسیون آموزش و پرورش باید با درخواست تغییر رشته دانش آموز موافقت نماید.
اگر رشته مورد تقاضا دانش آموز در دبیرستان محل تحصیل ارائه شود ، آزمون تغییر رشته در همان مدرسه برگزار می شود ولی در صورت عدم ارائه رشته مورد تقاضا ، حوزه آزمون تغییر می کند.
آزمون تغییر رشته در خردادماه و شهریورماه برگزار می شود.
برای اطلاع از دروس تغییر رشته یازدهم به دوازدهم از تمامی رشته های نظری و کاردانش به شاخه فنی و حرفه ای و …. بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.مرحله اول : ثبت درخواست تغییر رشته در سامانه سناد (بخش مدیریت دانش‌آموزان – تغییر رشته) و تهیه پرینت از فرم الف و در صورت نیاز فرم ب و تکمیل قسمت اول آن توسط دانش آموز
مرحله دوم : تحویل فرم تغییر رشته و فرم های الف و ب تکمیل شده به مدرسه محل تحصیل حداکثر تا 15 روز قبل از آغاز امتحانات خرداد یا شهریور
مرحله سوم : ارائه فرم تغییر رشته دبیرستان به مشاور مدرسه و نظرخواهی از او
مرحله چهارم : تایید فرم ها توسط مدیر دبیرستان
مرحله پنجم : ارسال فرم های الف و ب و فرم تغییر رشته به کارشناس متوسطه
مرحله ششم : تایید و موافقت با درخواست تغییر رشته دانش آموز از سوی سازمان آموزش و پرورش منطقه
مرحله هفتم : برگزاری آزمون تغییر رشته برای دروس اختصاصی رشته جدید
مرحله هشتم : ثبت نمرات در سامانه سناد
مرحله آخر : اعلام نتایج از طریق سایت سناد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7jww
نظرتان را بنویسید