بیماری جنسی سوزاک

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
یکی از انواع بیماری های جنسی سوزاک است . سوزاک نوعی بیماری عفونی است که عامل ایجاد آن باکتری است . این بیماری از طریق فعالیت جنسی منتقل شده و می تواند گردنه رحم ، لوله مجرای ادرار ، انتهای روده بزرگ و مقعد را آلوده کند . نشانه های این بیماری را می توان از 1 تا 14 روز پس از ابتلا به آن مشاهد نمود . البته برخی اوقات علائم خاصی از خود نشان نمی دهند . علائم بیماری جنسی سوزاک در مردان بیشتر از زنان است . در زنان سوزاک باعث افزایش ترشح در واژن یا دردهای شدید زیر شکم می شود  و در مورد مردان باعث ترشح از آلت و سوزش شدید هنگام ادرار می شود .
در این مقاله به بررسی موضوع بیماری جنسی سوزاک شامل علائم بیماری سوزاک ، عوارض بیماری سوزاک و راه های انتقال بیماری سوزاک می پردازیم .





” علائم بیماری جنسی سوزاک در مردان بیشتر از زنان است . “



علائم بیماری سوزاک
علائم بیماری جنسی سوزاک در زنان شامل موارد زیر است :

 تغییر کردن ترشحات مهبل ، این تغییرات می تواند شامل افزایش ترشحات ، تعقییر رنگ به زرد یا متمایل به سبز و ایجاد بوی تند باشد .
احساس درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
سوزش یا ترشح از مقعد
در زنان علائم اولیه بیماری سوزاک خفیف است و به همین علت با عفونت مثانه اشتباه گرفته می شود یا شخص بیمار با تشخیص اشتباه عفونت خفیف واژن مرخص می شود . 



علائم بیماری سوزاک در مردان شامل موارد زیر است :

دفع ترشحات سفید یا زرد رنگ از آلت
سوزش یا ترشح از مقعد ، التهاب بیضه ها و غده پروستات
حتما بخوانید: عوامل موثر در بروز مشکلات جنسی


عوارض بیماری سوزاک
عوارض بیماری سوزاک در زنان : اگر این بیماری به موقع درمان نشود باعث بیماری التهاب لگن خاصره ( پی آی دی ) می شود . این التهاب مربوط به لوله های فالوپین ( لوله های رابط تخم دان ها و رحم ) است که باعث بروز تب ، درد زیر شکم و کمر درد می شود ، رابطه جنسی ممکن است با ناراحتی همراه باشد . بیماری التهاب رحمی می تواند باعث ناباروری زن یا حاملگی خارج رحمی شود . اگر در زمان زایمان به این بیماری مبتلا باشید ممکن است عفونت به بدن کودک سرایت کند و احتمال تولد کودک با عفونت گونوکوکال چشم همراه باشد . این عفونت ها را با آنتی بیوتیک ها مداوا کرد و ممکن است سبب نابینایی نوزاد شود  به همین دلیل باید پیش از تولد نوزاد بیماری را درمان نمود . 
عوارض بیماری سوزاک در مردان : سوزاک باعث التهاب بیضه ها و غده پروستات می شود و اگر درمان نشود ممکن است باعث تنگ شدن یا تورم مجاری ادراری شود . پس از درمان بیماری فرد باید مراقب باشد تا دوباره در معرض آلودگی قرار نگیرید . همواره به یاد داشته باشید که استفاده از کاندوم هنگام برقراری رابطه جنسی ، خطر سرایت بیماری و عفونت های مقاربتی را کاهش می دهد .





راه های انتقال بیماری سوزاک
راه های انتقال بیماری جنسی سوزاک با فعالیت های رابطه جنسی نافذ ( دخول آلت در مهبل ، دهان یا مقعد ) منتقل می شود . البته گاهی ممکن است به شیوه های زیر منتقل شود :

تحریک مقعد همسر با استفاده از زبان و دهان
آلوده شده انگشتان از تماس با مهبل یا دهان آلوده و متقل آن به اعضای مشابه 


در ادامه بخوانید: اعتیاد جنسی و نشانه های آن



سوالات متداول


1- بیماری سوزاک چیست؟
سوزاک نوعی بیماری عفونی است که عامل ایجاد آن باکتری است و این بیماری از طریق فعالیت جنسی منتقل شده که در متن مقاله توضیحات کامل آن ارائه شده است.




2- علائم بیماری سوزاک چیست؟
علائم بیماری جنسی سوزاک در زنان و مردان متفاوت بوده و شامل مواردی است که در متن مقاله به طور کامل شرح داده شده است.




3- عوارض بیماری سوزاک چیست؟
اگر این بیماری به موقع درمان نشود منجر به عوارض بسیاری در زنان و مردان شده که در متن مقاله توضیحات ان ارائه شده است.

منبع : بیماری جنسی سوزاک
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EnjW
نظرتان را بنویسید