اعلام نتایج ارشد رشته های دارای شرایط خاص

اعلام نتایج ارشد رشته های دارای شرایط خاص
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه هایی را که دارای شرایط خاص برای ثبت نام هستند را انتخاب کردند می توانند پس از اعلام نتایج نهایی ارشد، جواب پذیرش در چند برابر ظرفیت و کد رشته های بورسیه ارشد را از سایت سنجش مشاهده نمایند. این نتیجه حدودا در هفته اول آبان ماه منتشر می شود.

 

 

سازمان سنجش هر ساله لیستی از رشته های کنکور کارشناسی ارشد را برای داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد دارند منتشر می کند. برخی از این کد رشته ها دارای شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو هستند. به طور مثال برای پذیرش در آن رشته یا دانشگاه حتما باید در مصاحبه یا آزمون های عملی قبول شده و سپس منتظر نتایج نهایی ارشد بود.

داوطلبانی که در رشته های دارای شرایط خاص یا بورسیه که به رشته های چند برابر ظرفیت ارشد ۱۴۰۰ نیز معروف هستند شرکت کرده اند، می توانند نتایج نهایی خود را حدودا یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی ارشد مشاهده نمایند. اطلاع به موقع از زمان جواب این مرحله ضروری بوده تا شخص از مرحله ثبت نام در دانشگاه جا نماند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج ارشد رشته های دارای شرایط خاص 1400 بپردازیم.

 

زمان اعلام نتایج رشته های دارای شرایط خاص ارشد ۱۴۰۰

سازمان سنجش پس از انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد، لیستی از رشته های دوره های مختلف ارشد را در دفترچه انتخاب رشته ارشد منتشر می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از طریق این دفترچه به انتخاب 100 کد رشته ارشد بپردازند.

 

برخی از کد رشته های کنکور ارشد ۱۴۰۰، دارای شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو هستند. این رشته ها یا دارای انواع آزمون های شفاهی، عملی و مصاحبه بوده و یا دارای بورسیه هستند. بنابراین نتایج رشته های چند برابر ظرفیت کنکور ارشد معمولا طی دو مرحله اعلام می شود. ابتدا نتایج ارشد پس از انتخاب رشته این رشته ها اعلام شده تا داوطلبان برای مصاحبه و انجام سایر آزمون ها به دانشگاه ها مراجعه نمایند و سپس نتایج نهایی این فرآیند اعلام می شود.

 

معمولا زمان اعلام نتایج رشته های چند برابر ظرفیت و دارای بورسیه کارشناسی ارشد، یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی ارشد منتشر می شود. بنابراین زمان انتشار جواب کنکور ارشد رشته های دارای شرایط خاص ارشد 1400، در هفته اول آبان ماه می باشد.

 

 

زمان اعلام نتایج نهایی رشته های دارای شرایط خاص کنکور ارشد 1400 در هفته اول آبان ماه می باشد.

 

داوطلبان برای اطلاع از جزئیات اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می توانند به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از جزئیات این مرحله مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید: نتایج ارشد ۱۴۰۰

 

نحوه اعلام نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور ارشد ۱۴۰۰

داوطلبان شرکت کننده در رشته های چند برابر ظرفیت کنکور ارشد 1400 که خود را به مصاحبه رشته های شرایط خاص ارشد رسانده اند، تنها در صورتی می توانند در آن کد رشته قبول شوند که حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند.

 

طبق روال هر ساله، ابتدا نمره های مصاحبه و آزمون عملی کنکور ارشد به از سوی دانشگاه ها به سازمان سنجش ارائه شده و سپس سایت سنجش اقدام به انتشار نتایج نهایی ارشد این دسته از متقاضیان می نماید.

 

داوطلبانی که قصد مشاهده نتایج خود در کد رشته های چند برابر ظرفیت کنکور ارشد را دارند می بایست ابتدا وارد سایت سنجش شده و سپس گزینه کارشناسی ارشد را مطابق تصویر زیر انتخاب نموده و به بخش مشاهده نتایج بروید.

 

نتایج چند برابر ظرفیت کنکور ارشد

 

در این بخش بر روی گزینه « ورود به سیستم » کنکور ارشد 1400 کلیک کنید.

 

نتایج رشته های دارای شرایط خاص ارشد

 

حالا از طریق یکی از دو طریق زیر، اطلاعات خواسته شده را وارد کرده را و به دریافت نتایج نهایی کنکور ارشد خود بپردازید.

 

نتایج رشته های بورسیه ارشد

 

داوطلبان امکان دریافت کارنامه سبز ارشد خود را نیز خواهند داشت تا از این طریق شانس قبولی خود در سایر دانشگاه ها را نیز مشاهده نمایند. برای دریافت اطلاعات لازم در خصوص کارنامه نهایی ارشد به مطالعه متن مقاله زیر بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: کارنامه سبز ارشد

 

مشاوره نتایج رشته های دارای شرایط خاص ارشد ۱۴۰۰

داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج نهایی ارشد خود، در یکی از کد رشته های ارشد رشته های دارای شرایط خاص 1400 پذیرفته شده اند می بایست به سایت دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد را مطالعه نمایند.

 

برخی از داوطلبانی که در این مرحله مردود شده اند و یا با مشاهده کارنامه سبز خود متوجه شده که امکان قبولی در سایر دانشگاه ها را دارند می توانند درخواست اشتباه در انتخاب رشته ارشد را به سایت پاسخگویی سنجش داده و منتظر نتیجه باشند.

 

در صورتی که داوطلبان در هیچ یک از کد رشته های ارشد قبول نشده اند می توانند با مطالعه منابع ارشد و داشتن برنامه ریزی  اصولی، شانس خود را برای ثبت نام کنکور ارشد سال بعد بسنجند.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نتایج ارشد رشته های چند برابر ظرفیت را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی ارشد می توانید آخرین اخبار مرتبط در این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: سیستم پاسخگویی سایت سنجش



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج رشته های دارای شرایط خاص ارشد چه زمانی اعلام می شود ؟

✔️ معمولا یک هفته پس از نتایج نهایی ارشد، جواب پذیرفته شدگان نهایی ارشد رشته های دارای شرایط خاص منتشر می شود.



 

2- ✔️ نحوه مشاهده نتایج رشته های چند برابر ظرفیت کنکور ارشد چگونه است ؟

✔️ برای مشاهده جواب نهایی ارشد رشته های دارای شرایط خاص، ابتدا به سایت سنجش مراجعه کرده و سپس مطابق راهنمای تصویری متن مقاله اقدام نمایید.



 

3- ✔️ در صورت داشتن اعتراض به نتایج نهایی رشته های خاص ارشد چه باید کرد ؟

✔️ برای ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد می بایست در مهلت مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه و درخواست خود را در سیستم پاسخگویی به ثبت برسانید.

منبع : اعلام نتایج ارشد رشته های دارای شرایط خاص

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/65KO
نظرتان را بنویسید