حذفیات امتحان نهایی پایه نهم و دوازدهم ۱۴۰۰

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم و دوازدهم ۱۴۰۰
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم و دوازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به منظور سهولت در یادگیری و مطالعه دانش آموزان تعیین می شوند. در این حذفیات بخشی از مطالب کتاب درسی از سوالات امتحانی حذف شده و مورد طراحی سوال قرار نمی گیرند. این حذفیات هر سال مدتی پیش از برگزاری امتحانات نهایی منتشر می شوند.

 

 

پایه نهم و دوازدهم متوسطه دوم برای دانش آموزان این پایه تحصیلی دارای اهمیت بسیاری می باشد. نمرات کسب شده دانش آموزان در پایه دوازدهم تعیین کننده بخشی از رتبه بندی آزمون کنکور آن ها خواهد بود.

حجم کتاب های تخصصی و یا عمومی رشته های مختلف پایه دوازدهم موجب بروز نگرانی و اضطراب در دانش آموزان شده و اشکالات زیادی را در یادگیری آن ها ایجاد می کند. راه حل در نظر گرفته شده برای دانش آموزانی که قصد شرکت در امتحانات نهایی دوازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را دارند ارائه جدول حذفیات امتحان نهایی این پایه تحصیلی می باشد.

در حذفیات امتحان نهایی دوازدهم 1400 - 1401 برخی از مطالب کتاب های درسی در طراحی سوالات این آزمون در نظر گرفته نمی شوند و دانش آموزان کلاس دوازدهم با اطلاع از این حذفیات می توانند وقت بیشتری را صرف یادگیری نکات امتحانی و مطالب مهم تر این امتحان نمایند.

به منظور راهنمایی بیشتر دانش آموزان دوازدهمی در خصوص حذفیات امتحان نهایی  ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ آزمون نوبت دی، به ارائه حذفیات دروس عمومی و تخصصی در هر یک از رشته های تحصیلی این پایه می پردازیم.

 

حذفیات امتحان نهایی پایه نهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول از جمله افرادی هستند که در امتحانات نهایی شرکت می نمایند. اهمیت نتایج این امتحانات برای دانش نهم به قدری است که نمرات کسب شده از این امتحانات تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب رشته دبیرستان آن ها می گذارد.

 

گسترش بیماری کرونا و تعطیلی مدارس تمامی مناطق کشور باعث شده است که دانش آموزان از دسترسی حضوری به معلمان  و رفع اشکالات درسی محروم شده و فرصت کافی برای درک و یادگیری مباخث مختلف کتاب های خود را نداشته باشند.

 

از طرفی معلمان نیز با توجه به یادگیری و فرصت های آموزشی دانش آموزان موفق به اتمام تمامی مطالب درسی این کتاب ها نشده اند. با توجه به تمامی این موارد وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور کمک به یادگیری و موفقیت دانش آموزان در امتحانات نهایی بخش هایی از دروس کتب پایه نهم را از امتحانات نوبت دی ماه 1400 حذف نموده است که به محض انتشار حذفیات امتحانات نهایی پایه نهم در این قسمت اطلاع رسانی می گردد.

 

 

هنوز حذفیات دروس پایه نهم برای امتحانات نهایی دی ماه 1400 اعلام نشده است. به محض اعلام، لینک دانلود حذفیات در این قسمت منتشر خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که با توجه به این که شرایط استان ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت های عادی، زرد و قرمز قرار دارد لذا ممکن است زمان بندی و برنامه ریزی امتحانات دی ماه 1400 پایه نهم به صورت استانی در نظر گرفته شده و با مناطق دیگر متفاوت باشد.

 

  دانش آموزان برای داشتن آمادگی و برنامه ریزی می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان برگزاری امتحانات نهایی خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: برنامه امتحانات نهایی

 

 

حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

حذفیات دروس تخصصی مربوط به پایه دوازدهم، موارد مختلفی از این رشته تحصیلی را شامل می شوند. ممکن است آموزش برخی مطالب به دانش آموزان زمان بر و پیچیده باشد و دانش آموزان از یادگیری این مطالب دچار سردرگمی و اضطراب شوند.

 

هر ساله بخش هایی از کتاب های دروس تخصصی رشته های تحصیلی پایه دوازدهم، که با عنوان های بیشتر بدانیم و مطالعه آزاد در کتاب ها وجود دارند، حذف می شوند تا دانش آموزان بتوانند وقت بیشتری را صرف مطالعه مطالب مهم کتاب های دروس تخصصی از نظر مطالعه برای کنکور و البته امتحانات نهایی صرف کنند. 

 

اساس آخرین اخبار های منتشر شده هنوز حذفیات رشته های تحصیلی پایه دوازدهم منتشر نشده، اما پیش بینی می کنیم مانند سال های قبل عنوان هایی که در متن ذکر شده، از کتاب های دروس تخصصی برای امتحانات نهایی دی ماه 1400 حذف شوند.

 

دانش آموزان پایه دوازدهمی که داوطلب امتحانات نهایی دی ماه 1400 هستند، می توانند با عضویت در کانال تلگرام مدارس هیوا از آخرین اخبار ها مربوط به حذفیات امتحانات نهایی دوازدهم درسریع ترین زمان ممکن، با خبر شوند. 

 

 

هنوز حذفیات دروس رشته های تحصیلی پایه دوازدهم برای امتحانات نهایی دی ماه 1400 اعلام نشده است. به محض اعلام، لینک دانلود حذفیات در این قسمت منتشر خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که با توجه به این که شرایط استان ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت های عادی، زرد و قرمز قرار دارد لذا ممکن است زمان بندی و برنامه ریزی امتحانات دی 1400 پایه دوازدهم به صورت استانی در نظر گرفته شده و با مناطق دیگر متفاوت باشد.

 

برای دانلود و حل نمونه سوالات امتحانات نهایی، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دانلود نمونه سوالات امتحانات نهایی

 

 

 

 

مشاوره امتحانات نهایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم برای دانش آموزان هر دو پایه بسیار اهمیت داشته و درآینده تحصیلی آنان، نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد. حذفیات کتاب های این دو پایه به این دلیل وجود دارند که، دانش آموزان وقت و تمرکز خود را بیشتر برای مطالعه مطالب بسیار مهم این امتحانات قرار بدهند تا بتوانند بهترین نتیجه را از امتحانات خود کسب کنند.

 

دانش آموزان برای این کار لازم است به اعلامیه های حذفیات کتاب های پایه نهم و دوازدهم که هر سال توسط آموزش و پرورش منتشر می شود را مهم بدانند و آن بخش ها را از فهرست مطالب مورد مطالعه خود حذف نمایند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در ادامه بخوانید: حداقل نمره قبولی امتحان نهایی

 

 

 

 

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره حذفیات امتحان نهایی 1400 - 1401 می توانید از طریق خدمات تلفنی مشاوره تحصیلی هیوا با کارشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار کنید. در ضمن توصیه می شود برای دریافت به موقع اخبار و اطلاعیه ای مدارس مختلف در کانال تلگرام مدارس عضو باشید و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ حذفیات امتحان نهایی دی ماه 1400 - 1401 چه زمانی مشخص می شود؟

✔️ در حال حاضر زمان دقیق انتشار حذفیات امتحان نهایی دی ماه 1400 اعلام نشده است. به محض اعلام زمان دقیق در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.



 

2- ✔️ حذفیات امتحان نهایی رشته ریاضی شامل چه درس هایی می شود؟

✔️ هنوز حذفیات رشته های دوازدهم امتحانات نهایی 1400 اعلام نشده و به محض اعلام شدن در این مقاله قرار خواهند گرفت.



 

3- ✔️ حذفیات در امتحانات نهایی دی ۱۴۰۰ پایه دوازدهم کدام بخش از دروس را شامل می شود؟

✔️ بخش های حذف شده از رشته های دوازدهم برای امتحانات نهایی دی ۱۴۰۰ پس از اعلام در این مقاله منتشر خواهد شد.

منبع : حذفیات امتحان نهایی پایه نهم و دوازدهم ۱۴۰۰

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2LNP
نظرتان را بنویسید