اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 ، سازمان سنجش نتایج این مرحله از آزمون دکتری را تحت عنوان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 روی سایت sanjesh.org منتشر کرده و داوطلبان می توانند در صورت کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه ، وارد مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری شوند .




هر سال داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری می توانند در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته به صورت کاملا رایگان و اینترنتی اقدام نمایند . در سال 1400 نیز پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دکتری ، نتیجه این مرحله در قالب یک کارنامه با عنوان " کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری " روی سایت sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند از وضعیت خود مطلع شوند .

هر دانشگاه اطلاعیه جزئیات نحوه و زمان برگزاری مصاحبه دکتری را روی سایت خود منتشر می کند و پذیرفته شدگان می توانند با توجه به نوع دوره ای که در آن دعوت به مصاحبه شدند ( روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) هزینه مصاحبه را پرداخت کرده و سر جلسه مصاحبه حاضر شوند . از آنجا که طی کردن این مراحل بدون اطلاع از نتایج انتخاب رشته دکتری میسر نیست ، در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 می پردازیم .



زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
هر ساله پس از اتمام زمان انتخاب رشته دکتری ، سازمان سنجش به بررسی فرم انتخاب رشته دکتری داوطلبان پرداخته و نتایج این مرحله از آزمون دکتری را در قالب کارنامه بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند . علاقه مندان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوند .



به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 این مطلب به روز رسانی می شود .



حتما بخوانید: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400





نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
آن دسته از داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته دکتری 1400 شرکت کرده اند می توانند در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش به سایت sanjesh.org رفته و با داشتن اطلاعات مورد نیاز ، نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده کنند . در ادامه راهنمای تصویری مشاهده نتایج مرحله دوم دکتری سراسری 1400 را آورده ایم :



 راهنمای تصویری دریافت نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400


1. ورود به سایت سازمان سنجش با نشانی sanjesh.org و انتخاب لینک دکتری تخصصی از منو سمت راست 







***************************************************************************



2. انتخاب لینک " کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1400 "









3. وارد کردن اطلاعات لازم از طریق روش های موجود (( مشخصات فردی ، شماره پرونده و شماره شناسنامه ))







*************************

لازم به ذکر است که تصویر بالا مربوط به سال گذشته است و به محض انتشار نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری سال 1400 ، این مطلب به روز رسانی می شود .

*************************



در این مرحله ، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری در رشته محل های انتخابی خود شدند ، می بایست جهت پرداخت هزینه مصاحبه دکتری برای هر رشته محل به صورت مجزا اقدام کرده و با فراهم کردن مدارک مصاحبه دکتری 1400 خود را برای شرکت در جلسات مصاحبه آماده کنند .

آن دسته از داوطلبانی که به اطلاعات ثبت نامی خود دسترسی ندارند می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نسبت به ارسال درخواست و دریافت اطلاعات خود اقدام نمایند . بدین منظور می توانید راهنمای نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش را مشاهده نمایید .

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش









مشاوره اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
سازمان سنجش با بررسی فرم انتخاب رشته هر داوطلب تراز کسب شده وی را در آزمون کتبی دکتری 1400 با حدنصاب دعوت به مصاحبه هر دانشگاه مقایسه کرده و بر همین اساس اعداد مختلفی را در ستون (( نتیجه )) درج می کند . همانطور که گفته شد ، مقابل ستون " نتیجه " در کارنامه انتخاب رشته دکتری برای هر فرد اعدادی نوشته خواهد شد که نمایانگر وضعیت وی در آن رشته محل است . 

اعداد 1 ، 2 و 4 به معنی این است که داوطلب دعوت به مصاحبه رشته محل های انتخابی خود شده اما اعداد 5 ، 7 و 14 یعنی در این رشته محل ها نتوانسته حدنصاب دعوت به مصاحبه را کسب نماید . البته مفهوم این اعداد با یکدیگر متفاوت است که توصیه می شود برای اطلاع از مفهوم این اعداد مقاله کارنامه انتخاب رشته دکتری را مطالعه کنید . لازم به ذکر است که نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 به صورت جداگانه از طریق سایت azmoon.org اعلام می شود .

در صورتی که در هر مرحله ای از آزمون دکتری 1400 ، دچار سوال یا ابهامی شدید ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید تا در اسرع وقت جواب مناسبی به سوالات و ابهامات شما داده شود .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400









سوالات متداول


1- آیا محدودیتی برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری وجود دارد ؟
خیر . داوطلبان می توانند در صورت کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه تمامی دانشگاه های منتخب خود ، سر جلسه مصاحبه هر یک حاضر شوند .




2- هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دوره های روزانه چقدر است ؟
هر ساله مسئولان دانشگاه های مختلف با در نظر گرفتن رتبه علمی دانشگاه ، امکانات و سایر موارد ، هزینه مصاحبه دکتری را در اطلاعیه ای اعلام می کنند .




3- در صورتی که در کارنامه انتخاب رشته دکتری داوطلبان عدد 5 درج شده باشد ، یعنی داوطلب به مصاحبه دعوت شده است ؟
خیر . اگر در کارنامه انتخاب رشته دکتری داوطلبی عدد 5 درج شده یعنی " تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه و بدون احتساب سهمیه کمتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . " و داوطلب دعوت به مصاحبه نشده است .

منبع : اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2VVJ
نظرتان را بنویسید