انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری رشته های علوم پزشکی در سال 1400 ، داوطلبان تحصیل در این مقطع  می توانند در زمان مقرر در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته ، از میان رشته محل های روزانه ، غیر روزانه و دانشگاه آزاد فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 را در سایت sanjeshp.ir تکمیل نمایند .


انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 مرحله ای سرنوشت ساز بوده و در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب نتیجه دلخواه نزدیک تر می کند . داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند ، می توانند در زمان مقرر شده نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر با توجه به نام رشته امتحانی خود اقدام نمایند .

ملاک مرکز سنجش پزشکی برای مجاز اعلام کردن داوطلب به انتخاب رشته دکتری رشته های وزارت بهداشت کسب حداقل 30 درصد از نمره کل آزمون و 50 درصد از میانگین نمره افراد شرکت کننده در آزمون می باشد و در کارنامه اولیه درصد ، رتبه و سایر اطلاعات علمی درج نخواهد شد . 

آن چه داوطلبان در این مرحله باید مورد توجه قرار دهند ترتیب اولویت های انتخابی و اطلاع دقیق از زمان و نحوه این رویداد است که از حساسیت زیادی برخوردار می باشد از این رو در ادامه این مقاله توضیحاتی پیرامون زمان و شرایط ، نحوه چینش انتخاب ها و مشاوره انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 ارائه شده است .



زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 ، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت sanjeshp.ir است ، قرار خواهد گرفت و داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .

طبق روند سال های گذشته پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت تیر ماه باشد . داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت سال 1400 عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوند .





به محض اعلام زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 این مقاله به روز رسانی می شود .



حتما بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400





شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
با فرا رسیدن زمان انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی ، بسیاری از داوطلبان از شرایط شرکت در این رویداد می پرسند که لازم است یادآوری کنیم ، تمامی داوطلبانی که دارای شرایط زیر باشند حق شرکت در مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 را دارند :



1. ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400


2. شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400


3. مجاز بودن به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 مطابق کارنامه اولیه منتشر شده در سایت sanjeshp.ir


بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400









نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
همان طور که گفته شد لینک انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی برای تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته فعال می شود . داوطلبان می بایست مراحل زیر را جهت شرکت در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 طی کنند :



1. ورود به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir ، دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 و مطالعه دقیق آن

2. انتخاب رشته محل های مورد علاقه از میان دوره های روزانه ، غیر روزانه و دانشگاه آزاد در یک برگه به صورت مجزا

3. ورود به سایت مذکور وارد کردن کدمکلی و شماره تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام

4. وارد نمودن رشته محل های منتخب و تائید اطلاعات

حتما بخوانید: پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت


راهنمای تصویری تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400


1. ورود به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir و انتخاب " دکتری تخصصی " از منوی سمت راست






2. انتخاب مجدد لینک " دکتری تخصصی "







3. انتخاب لینک " انتخاب رشته محل - ویرایش انتخاب رشته و محل "







4. انتخاب مجدد لینک " انتخاب رشته محل - ویرایش انتخاب رشته و محل "







5. وارد کردن کدملی و شماره تلفن همراه برای دریافت رمز یکبار مصرف







6. وارد کردن رمز یکبار مصرفی که از طریق سایت به تلفن همراه شما ارسال شده است .







7. تکمیل فرم و ثبت اطلاعات



 برای شرکت در مرحله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 نیازی به پرداخت هزینه نیست و این مرحله کاملا رایگان است . همچنین در طول مهلت انتخاب رشته دکتری و تمدید این مهلت امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی برای داوطلبان فراهم می شود .


بیشتر بخوانید: ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400







مشاوره انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
با توجه به اینکه محدودیتی در دعوت به مصاحبه داوطلبان وجود ندارد ، بهتر است رشته محل ها به گونه ای در فرم انتخاب رشته چیده شود که فاکتور های علاقه ، رتبه و کیفیت دانشگاه ، مسافت تا محل سکونت و شهریه در نظر گرفته شده باشد . در ادامه هر یک از این فاکتورها بررسی شده است :



علاقه

داوطلبان باید از میان رشته محل هایی نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند که به آن علاقه مند هستند و در صورت قبولی رغبت به ثبت نام و ادامه تحصیل در آن رشته محل را دارند .

رتبه و کیفیت دانشگاه

داوطلبان می توانند از رتبه و کیفیت دانشگاه های انتخابی خود مطلع شده و ترتیب اولویت بندی را بر این اساس بچینند . لازم به ذکر است که رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی در سایت وزارت بهداشت درج شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است .

مسافت دانشگاه تا محل سکونت

داوطلبانی که قصد انتخاب دانشگاهی را دارند که در استان محل سکونتشان قرار ندارد باید به عامل مهم مسافت دقت کنند . چون بیشتر دانشگاه ها در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان تعهدی ندارند .

شهریه دانشگاه

داوطلبان باید دقت داشته باشند که تحصیل در برخی رشته محل ها تنها در صورت پرداخت شهریه امکان پذیر است . بهتر است قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 ، از محدوده شهریه دانشگاه های منتخب از طریق تماس با دانشگاه مطلع شوند .

پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 ، مرکز سنجش پزشکی به برسی فرم داوطلبان پرداخته و از واجدین شرایط جهت شرکت در مرحله مصاحبه دعوت به عمل می آورد و در آخر اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت را از طریق سایت خود انجام می دهد .

این دسته از داوطلبان بعد از حضور در جلسه مصاحبه باید ایستگاه های مختلفی را پشت سر بگذارند از توانایی های علمی خود دفاع کرده و نمره لازم برای پذیرش در مرحله مصاحبه دکترای وزارت بهداشت 1400 را کسب کنند . علاقه مندان به شرکت در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت می توانند با بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران گروه مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشند تا فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل نمایند .

در ادامه بخوانید: مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1400



سوالات متداول


1- ​انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت چگونه انجام می شود ؟
انتخاب رشته دکتری بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی انجام می شود که مراحل آن در متن مقاله ذکر شده است .




2- داوطلبان چگونه از لیست رشته محل ها در مرحله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت مطلع شوند ؟
لیست رشته محل های دارای ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در دفترچه انتخاب رشته درج خواهد شد که به محض انتشار آن ، لینک دانلود در متن مقاله قرار داده خواهد شد .




3- آیا فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت دانشگاه آزاد با دوره های روزانه و غیر روزانه یکی است ؟
بله فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت برای همه داوطلبان یکسان است که جزئیات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1RR3
نظرتان را بنویسید