انرژی منفی چیست

انرژی منفی چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
تا به حال شده با فردی روبرو شوید و پس از آن این حس را داشته باشید که چقدر انرژی منفی به شما منتقل شده است؟ به راستی انرژی منفی چیست و چه افرادی بیشتر از آن استفاده می کنند؟ اصلاً چیزی به اسم انرژی منفی واقعیت دارد و یا در قالب تلقین است. چرا برخی از افراد انرژی بد را واقع نگری می دانند و می گویند من واقعیت ها را می بینم اما شما ساده لوح یا بیش از اندازه خوشبین هستید؟ اگر تعریف درستی از انرژی بد در نظر گرفته شود حتماً پاسخ به سوالات بالا داده خواهد شد.



آیا انرژی منفی وجود داشته و واقعیت دارد
انرژی منفی در واقع یک احساس است. احساسی که شخصی یا محیطی یا اتفاقی به شما وارد می کند. پس اینکه انرژی منفی وجود دارد واقعیت دارد قطعاً موضوع قابل قبولی است. در واقع برخی از افراد هستند که نیمه خالی لیوان را می بینند.

 بگذارید مثال بزنیم فردی که از هشت صبح تا 3 عصر کار می کند و در ماه حقوق خوبی می گیرد، این فرد به محض دیدن شما شروع می کند از سختی های کار می گوید، از رفتار پرسنل، اضافه کاری ها و همینطور پروسه دشواری که باید در طی 8 ساعت کار در روز تحمل کند و شما ناخودآگاه حس منفی از کار کردن می گیرید! این در حالی است که او بابت این سختی ها حقوق دریافت می کند، می تواند راحت تر زندگی کند، بهتر خرج کند و برای آینده تصمیم بگیرد! بنابراین بین بدبینی و انرژی بد یک مرز بسیار باریک وجود دارد و این دو گزینه بسیار به هم وصل هستند.

انرژی منفی از دید روانشناسی یعنی شرایط محیطی به صورتی باشد که یک فرد با یک حالت ثابت وارد آن محیط شود و پس از خروج حالی بدتر از زمان ورود داشته باشد. حال این وضعیت می تواند خستگی باشد، ناامیدی باشد، بدبینی باشد و یا هر موضوع منفی دیگری! اینجاست که گفته می شود محیط مورد نظر یا شخص مورد نظر به من انرژی منفی منتقل کرده است. حتما این ویژگی ها را در افراد افسرده نیز زیاد دیده اید.

 برخی از افراد عمداً اهل انتقال انرژی منفی هستند و برخی دیگر به صورت ذاتی این اخلاق را دارند. پس انرژی بد تنها حرفهایی که به زبان می آوریم نیست بلکه حالت درونی ماست که منجر می شود رفتار خاصی داشته باشیم و فرد مخاطب را تحت تاثیر قرار دهیم. انرژی مثبت و منفی بخش مهمی از زندگی ما است. واقعیت انرژی منفی زمانی مشخص می شود که مخاطب دیگر حس اولیه خود را ندارد و در خود فرو رفته است.

حتما بخوانید: قدرت ذهن و تمرکز











آدم های دارای انرژی منفی چه ویژگی هایی دارند
همانطور که ذکر شد انرژی منفی زمانی وجود دارد که فرد در موقعیت مکانی خاص، در کنار فرد دیگر و یا شرایط موجود احساس منفی و بد به دست آورد. اما آدم های دارای انرژی منفی دو دسته هستند!

دسته اول افراد دارای انرژی منفی

کسانی هستند که در خود نقص هایی می بینند و سعی می کنند با تعریف و تمجید از خود آن را برطرف سازند. در واقع در این بخش می خواهیم به یک نکته مهم اشاره کنیم. اینکه فرض کنیم انرژی بد زمانی به ما منتقل می شود که فرد مدام از خود و روزگار و شرایط بد می گوید، اشتباه است! بارها برایمان پیش آمده است که وقتی با فردی هم صحبت می شویم آنقدر از خود و شرایط بدیهی که همه در زندگی دارند تعریف افراطی می کند که این افراط سبب می شود تا ما حال خوشی نسبت به او نداشته باشیم و در نهایت دچار انرژی بد و سردرد شویم.! 

در واقع او انگاره های زشت را در خود می شناسد اما سعی می کند به دنبال رفتارهایی باشد که برای خود اثربخشی بهتری دارد اما دقیقاً برعکس عمل می کند. این دسته از افراد به صورت عمدی در ما انرژی منفی ایجاد می کنند. یعنی به طور کلی می دانند که چیزی که می گویند نه واقعیت دارد و نه لزومی به گفتن آن است اما این کار را می کنند تا کمی خودشان را خالی کنند.

دسته دوم افراد دارای انرژی منفی

که دچار بدبینی شدید به محیط هستند! این افراد در داخل خود مشکلی ندارند، یعنی وضعیت زندگی متعادلی دارند، صاحب زندگی و شغل هستند و بیماری خاصی ندارند اما مدام عادت به نالیدن داشته و صحبت از نداشته ها می کنند. این افراد به هیچ عنوان نمی توانند تمرکز خود را روی بخش های مثبت زندگی بگذارند و در زندگی همیشه یک چیزهایی وجود دارد که ما به آنها دست نیافته ایم و ویژگی مهم آدم هایی با انرژی بد دقیقاً همین است که اصلاً داشته ها برایشان ارزشمند نیست.

فرد با انرژی منفی همیشه به دنبال روزنه ای است تا بدگویی کند. او خودش را سرزنش می کند و بسیاری از افراد دیگر را نیز مورد سرزنش قرار می دهد و این بخشی از ساختار وجودی او است.



برای کاهش انرژی منفی و یا دور شدن از انرژی منفی دیگران مراقبه و مدیتیشن راهکار بسیار مناسبی بوده و منجر به آرامش درون و افزایش انرژی مثبت می شود.

حتما بخوانید: مراقبه یا مدیتیشن چیست


تاثیر انرژی منفی بر زندگی افراد
وقتی ویژگی افراد با انرژی منفی را مرور می کنیم یک فصل مشترکی در همه آنها دیده می شود. حس و حال آنها خوب نیست و در پس زمینه ذهنشان همیشه یک چیز آزاردهنده وجود دارد. آنها معمولاً با صدای بلند صحبت می کنند، یا بسیار شل و کسل هستند. این افراد پس از ارتباط با سایر افراد عادی سبب تاثیرات منفی روی دیگران می شوند. مثلاً همیشه شاکی هستند. این شاکی بودن عملاً هیچ ربطی به زندگی شان ندارد، یعنی در هر مسیری که باشند بالاتر را نگاه می کنند و شاکی هستند و این موضوع سبب می شود تا فرد مخاطب نیز دید شکایت آور به زندگی داشته باشد.

افراد با انرژی منفی همیشه خودشان را قربانی می دانند و مظلوم نمایی بخشی از سیاست کاری آنها است. این افراد در ارتباط با دیگران نیز سعی می کنند مظلوم نمایی کنند و عملاً اعتماد به نفس را در شخص مقابل کاهش می دهند به طوری که او نیز فکر می کند بسیار کمتر از دیگران است.

افرادی که درگیر انرژی بد هستند به طور کلی بسیار نگران هستند و نگرانی و استرس که در خود دارند را به همه اطرافیان انتقال می دهند. دنیای این گروه دنیای عجیبی است. بهترین برخوردی که می تواند با فرد با انرژی منفی داشت این است که سعی کنیم یک مرز مشخص برایشان تعیین کنیم.

مثلاً تا جای ممکن در برابر آنها سکوت کنید و یا سعی کنید در بحث با آنها خودداری کنیم. بهتر است همیشه با آنها موافق باشیم این موضوع سبب می شود که تاثیر پذیری از افراد با انرژی بد در ما کمتر شود. 

در ادامه بخوانید: بالا بردن اعتماد به نفس
کلام آخر

از بین بردن انرژی منفی نیاز به تمرین دارد و شخص باید خودش را برای یک دنیای جدید آماده سازد. انرژی بد سبب می شود تا نتوانیم صبح ها راحت از رختخواب خارج شویم، برای ساده ترین کارهای روزمره غر می زنیم و حتی حوصله خودمان را هم نداریم.













سوالات متداول


1- انرژی منفی چیست؟
انرژی منفی در واقع یک احساس است، احساسی که شخصی یا محیطی یا اتفاقی به شما وارد می کند که در متن مقاله توضیح داده شده است.




2- آدم های دارای انرژی منفی چه ویژگی هایی دارند؟
آدم های دارای انرژی منفی دو دسته بوده و آن ها این انرژی را با رفتار و افکار خود به دیگران منتقل می کنند که در متن مقاله شرح داده شده است.




3- تاثیر انرژی منفی بر زندگی افراد چیست؟
افراد با انرژی منفی همیشه خودشان را قربانی می دانند و مظلوم نمایی بخشی از سیاست کاری آنها است که در متن شرح داده شده است.

منبع : انرژی منفی چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NzRL
نظرتان را بنویسید