ازدواج با فامیل یا غریبه

ازدواج با فامیل یا غریبه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
حتماً شنیده اید که می گویند تا فامیل است چرا ازدواج با غریبه! نظر شما در مورد ازدواج با فامیل چیست؟ فکر می کنید تفاوتی بین ازدواج فامیلی و ازدواج با غریبه وجود دارد؟ شاید بگویید ازدواج با پسر غریبه به دلیل عدم شناخت و مسائلی مانند اعتیاد بسیار کار پر ریسکی است!

شاید هم نظرتان این باشد که ازدواج با دختر فامیل چون پدر او را می شناسیم، صد در صد تضمین خوشبختی است! اما آمارها نشان می دهد ازدواج با فامیل آنطور که فکرش را می کنیم، امتیاز بالایی ندارد! ازدواج با پسر فامیل و یا دختر غریبه و همینطور برعکس هر یک دارای یک سری مزایا و معایب است.



ازدواج با فامیل بهتر است یا با غریبه
ازدواج با فامیل به نظر شما بهتر از وصلت با یک فرد غریبه است؟ بستگی به تعریف ما از بهتر دارد!

دقت کنید که در ازدواج با فامیل معمولاً پدر و مادر و اعضای خانواده شناخته شده اند اما یک موضوعی که مطرح است اینکه بسیاری از افراد فکر می کنند چون پدر آدم خوبی است پس پسر هم دقیقاً همان رفتار و کردار را دارد! این مشکلی از است که در ازدواج با فامیل دیده می شود به طوری که افراد آنقدر خیالشان از این ازدواج جمع است که سبب می شود آشنایی و تحقیقات قبل از ازدواج را کنار بگذارند. در ازدواج با فامیل معمولاً دو خانواده وصلت می کنند و تمرکز زیادی روی دختر و پسر که دو مهره اصلی است وجود ندارد اما در ازدواج با فامیل یک سری مزیت های مهم نیز دیده می شود، اینکه حمایت های خانواده و سطح رضایت خانواده بسیار زیاد است و در واقع ازدواج با دل خوش صورت می گیرد و همینطور دختر و پسر تا حدودی به اخلاق هم مشرف هستند.

در خصوص ازدواج با غریبه مهمترین موضوع آن آشنایی و تحقیق است! البته تحقیق راه و رسم خود را دارد و اینکه به گفته چند نفر یک آدم بسیار خوب است یا بسیار بد است نباید اکتفا کرد! آشنایی پیش از ازدواج در خصوص وصلت با دختر غریبه یا پسر غریبه به صورتی است که بیشترین تمرکز روی دو مهره اصلی ازدواج است اما معمولاً دختر و پسر از خانواده ها غافل می شوند وارد رابطه دوستی قبل ازدواج شده و این موضوع خود دردسرهای زیادی ایجاد می کند.

در هر دو سبک ازدواج با فامیل یا غریبه، تا زمانی که افراد زیر یک سقف نروند بسیاری از اخلاق ها مشخص نمی شود و اینکه صرفاً بگویید چون دو شخص از نظر مالی و ظاهری و تحصیلی به هم نزدیک هستند پس می توانند زندگی خوبی داشته باشند اشتباه است.

حتما بخوانید: شناخت مردان قبل از ازدواج











مزایا و معایب ازدواج با فامیل چیست
برای روشن شدن موضوع نیاز است که مزایا و معایب ازدواج با فرد غریبه و فامیل را دانسته تا تصمیم درستی گرفته شود. در این جا فواید و مضرات ازدواج با فامیل مطرح شده است.

مزایای ازدواج با فامیل

شناخت خانواده ها از هم و شناخت همسر

بررسی هویت و خلق و خوی یکدیگر به دلیل رفت و آمد زیاد

بررسی سطح درآمد هم

اطلاعات کامل در مورد خطاهای یکدیگر در گذشته

خارج نشدن ثروت هنگفت از خانواده! (این موضوع بیشتر در گذشته دیده میشد به طوری که افراد دوست نداشتند سرمایه شان به افراد دیگر داده شود)

کمتر بودن استرس در ازدواج با فامیل به دلیل حمایت خانواده ها از فرزندان

پشتیبانی مالی توسط خانواده ها به دلیل ازدواج با فامیل

سازگاری بین خانواده و پایداری روابط

یکسان بودن ارزش های فرهنگی و یا احترام به نظر همدیگر

معایب ازدواج با فامیل

از معایب ازدواج فامیلی امکان ابتلای فرزندان به بیماری های ژنتیکی است! این موضوع به طور کلی وابسته به مسائل پزشکی است و این روزها در زمینه موارد ژنتیکی پژوهش های زیادی دیده شده است. به طور کلی در ازدواج با فامیل ژن های نهفته نیز دیده می شود که اگر به دقت بررسی نشود به کودکان نیز منتقل می شود. این مورد بیشتر در ازدواج با افراد بسیار نزدیک صورت می گیرد و عارضه هایی اعم از نقص های قلبی یا ریوی یا سندروم داون که سبب عقب ماندگی ذهنی است صورت می گیرد.

بررسی ها نشان می ده که احتمال بروز نقص های مادرزادی در ازدواج با فامیل به نسبت ازدواج با غریبه دو برابر است.

موضوع دیگر مشکلات روانی است که فرزندان حاصل از ازدواج فامیلی دارند به طوری که مشکل اسکیزوفرنی در فرزندان این گروه بیشتر است.

امکان دخالت خانواده ها! معمولاً در ابتدای ازدواج با فامیل همه چیز خوب است و خانواده ها راضی هستند اما صمیمیت بیش از اندازه سبب می شود که معاشرت بیشتری صورت بگیرد و این موضوع سبب دخالت بیشتر خانواده ها در تصمیم گیری می شود.

در ازدواج با فامیل نقش ها عوض می شود، مثلاً فردی که تا دیروز خاله بوده است امروزه از او به عنوان مادر شوهر یاد می شود و همین موضوع سبب می شود که سطح دخالت بیشتر شود.

امکان جناح بندی بیشتر: در واقع در صورتی که بین زن و مرد دعوا و اختلافی وجود داشته باشد هر دو خانواده درگیر آن می شوتد و گویی دعوا بین دو خانواده است تا دو شخص!



برای اطمینان از عدم وجود اختلال در ژنتیک زن و مرد، بارداری آسیب زا و تولد کودک ناسالم و نا به هنجار باید قبل ازدواج آزمایش های مخصوص ژنتیک صورت گرفته و در صورت عدم وجود مشکل اقدام به ازدواج کرد.

حتما بخوانید: آزمایش ژنتیک ازدواج


مزایا و معایب ازدواج با فرد غریبه چیست
مزایا و معایب ازدواج با فامیل یا فرد غریبه دقیقا برعکس هم بوده که در این جا مضرات و فواید ازدواج به فرد غریبه را مشاهده می کنید.

مزایای ازدواج با فامیل

در ازدواج با غریبه دخالت خانواده ها کمتر است چون صمیمیت زیادی وجود ندارد و نیاز به ارتباط زیادی بین خانواده ها نخواهد بود.

دختر غریبه و پسر غریبه نسبت به هم احتیاط بیشتری می کنند چون آنطور که باید همدیگر را نمی شناسند و این موضوع سبب می شود تا برای اعتمادسازی زمان بیشتری در نظر بگیرند.

احتمال مشکلات ژنتیکی در ازدواج با غریبه به نسبت ازدواج با فامیل کمتر است و این موضوع بر روی عملکرد روانی ذهن فرزند نیز اثرگذار است.

در ازدواج با غریبه معمولاً همیشه یک حد و مرزی وجود دارد و این مرز سبب می شود تا افراد بیشتر رعایت همدیگر را داشته باشند.

دخالت خانواده ها در این نوع ازدواج به نسبت ازدواج با فامیل بسیار کمتر است و این موضوع یک برگ برنده محسوب می شود.

تحقیق پیش از ازدواج معمولاً در ازدواج با دختر غریبه و پسر غریبه پروسه ای طولانی تر است.

در ازدواج با فرد غریبه معمولاً زمان برای آشنایی بیشتر به افراد داده می شود و این موضوع خود گزینه مهمی است.



معایب ازدواج با غریبه

اصلی ترین نگرانی در باب ازدواج با غریب این است که شناخت کافی وجود ندارد

معمولاً افراد تا مدت ها نسبت به انتخاب خود دچار تردید و شک هستند.

پروسه تحقیق و زمان آشنایی قبل ازدواج طولانی تر است.

معمولاً بررسی اخلاق و رفتار شخص مقابل در ازدواج با غریبه به سختی مشخص می شود و به نوعی همه اول خوب هستند.

خانواده ها در زمینه مشکلات مالی زوجین حمایت کمتری دارند و این امر سبب می شود تا وظایف به یکدیگر پاس داده شود.

امکان غافلگیری در مورد یک اخلاق عجیب در داخل زندگی چه در ازدواج با فامیل و چه در ازدواج با غریبه وجود دارد اما شاید در ازدواج با غریبه بیشتر باشد.

کلام آخر

بنابراین همانطور که مشاهده کردید ازدواج با فرد غریبه یا فامیل هر دو مزایا و معایبی داشته اما ریسک ازدواج با فامیل در اکثر مواقع بیشتر است، بنابراین قبل تصمیم گیری مزایا و معایب هر دو را در کفه ترازو گذاشته و پس از بررسی کامل بهترین گزینه را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: مزایا و معایب دوستی های قبل ازدواج












سوالات متداول


1- ازدواج با فامیل بهتر است یا با غریبه؟
در هر دو سبک ازدواج با فامیل یا غریبه، تا زمانی که افراد زیر یک سقف نروند بسیاری از اخلاق ها مشخص نمی شود که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




2- مزایا و معایب ازدواج با فامیل چیست؟
ازدواج با فامیل مزایا و معایب مختلفی داشته که عکس فواید و مضرات ازدواج به فرد غریبه است که در متن شرح داده شده است.




3- مزایا و معایب ازدواج با فرد غریبه چیست؟
مزایا و معایب ازدواج با فامیل یا فرد غریبه دقیقا برعکس هم بوده که در متن مقاله مضرات و فواید ازدواج با فرد غریبه مطرح شده است.

منبع : ازدواج با فامیل یا غریبه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PB8z
نظرتان را بنویسید