ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای

ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که متقاضی پذیرش در رشته های بدون آزمون و یا با آزمون کاردانی هستند می توانند با اطلاع از لیست رشته محل های ارائه شده و همچنین با رعایت شرایط و ضوابط ثبت نام ، در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش برای نام نویسی در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند .

بر اساس مصوبه جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش ، نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه های غیر انتفاعی 99 تغییر کرده است و پذیرش دانشجو در برخی از رشته ها همانند سال 96 از طریق شرکت در کنکور و در سایر رشته ها بدون کنکور خواهد بود .

هنرجویان فارغ التحصیلان دبیرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در سال 99 جهت ادامه تحصیل در رشته‌ های الکتروتکنیک ، تأسیسات مکانیکی ، تربیت بدنی ، حسابداری ، شبکه و نرم افزار ، صنایع غذایی ، گرافیک ، مکانیک خودرو و نقشه کشی معماری مقطع کاردانی پیوسته لازم است خود را برای کنکور فنی و حرفه ای 99 آماده کنند و در سایر رشته ها با توجه به  سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند .

دانشگاه آزاد هم در سال های پیش از طریق کنکور کاردانی دانشجو می گرفت ولی در حال حاضر تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد در کلیه رشته ها بدون کنکور است . در این مقاله می خواهیم درباره زمان ، نحوه و شرایط انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای 99 توضیحات کاملی ارائه دهیم .


زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99
هر ساله زمان دقیق ثبت نام پذیرش کاردانی فنی حرفه ای پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می شود و معمولا ثبت نام این آزمون نیمه دوم خرداد ماه انجام می شود . طبق اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص کنکور کاردانی 99 ، ثبت نام رشته های بدون آزمون و با آزمون کاردانی 99 همزمان از تاریخ 18 خرداد ماه آغاز شده و تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت .



ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 ، 18 خرداد ماه آغاز می شود



به محض آغاز ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 ، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .


نحوه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99
ثبت نام کنکور کاردانی 99 نیز مانند هر سال به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود . داوطلبان به منظور نام نویسی در این مقطع می توانند در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند .



1 - وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شده و از منوی سمت راست و از بخش رنگی گزینه کاردانی فنی و حرفه ای را انتخاب کنید .





2 - روی گزینه " سامانه ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال 1399 " کلیک کنید .





3 - پس از خرید کارت اعتباری گزینه " ثبت نام جدید " سمت راست صفحه در بالا را انتخاب کنید .





4 - با وارد کردن سریال کارت اعتباری خریده شده می توانید وارد صفحه ثبت نام شوید .





به محض آغاز ثبت نام کنکور کاردانی 99 ، لینک ثبت نام در این قسمت فعال خواهد شد .


شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99
اولین شرط تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه فنی حرفه ای 99 داشتن مدرک دیپلم 3 ساله نظام جدید در یکی از شاخه های فنی حرفه ای یا کاردانش و یا داشتن مدرک دیپلم فنی حرفه ای 4 ساله نظام قدیم است . نکته مهمی که در ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 باید به آن دقت کنیم همخوانی رشته دیپلم با رشته انتخابی است . به این معنی که داوطلبی که دیپلم کامپیوتر دارد نمی تواند در رشته ساخت و تولید تحصیل کند و داوطلبی که نقشه کشی صنعتی خوانده نمی تواند رشته برق صنعتی را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کند .

در واقع در دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 ، در مقابل هر رشته ذکر شده که دیپلمه های چه رشته هایی در آن حق ثبت نام دارند . اگر بخواهیم این شرط مهم را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم تغییر رشته طبق شرایط و ضوابط کاردانی فنی حرفه ای غیر مجاز است مگر در رشته های نزدیک به هم .

از دیگر شرایط می توان به لزوم فارغ التحصیلی داوطلبان تا 31 شهریور 99 اشاره کرد . اما اگر داوطلبی نمی تواند تا پایان شهریور در امتحانات پذیرفته شود ولی می داند که در امتحانات دی ماه قبول خواهد شد منعی برای ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 99 ندارد ولی بشرطی که فقط رشته محل های نیمسال دوم را در فرم انتخاب رشته ، انتخاب کند .

یکی دیگر از شرایط مهم شرکت در کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای 99 ، نداشتن مدرک بالاتر از کاردانی یا داشتن دیپلم نظری است . به بیان ساده تر کسانی که در رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی دیپلم دارند یا افرادی که قبلا در دانشگاه تحصیل کرده اند و مدرک بالاتر از کاردانی دارند حق ثبت نام در دانشگاه فنی و حرفه ای را ندارند .

 اگر در ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 99 به مشکل برخورده اید می توانید از هرجای ایران که هستید سوال خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه زمانی انجام می شود ؟
ثبت نام این آزمون معمولا خرداد ماه انجام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این این مقاله اطلاع رسانی می شود .

2- ثبت نام کنکور کاردانی از چه طریقی انجام می شود ؟
ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود که مراحل ثبت نام در این مقاله توضیح داده شده اند .

3- آیا می توان برای کنکور کاردانی تغییر رشته داد ؟
خیر . همانطور که در این مقاله اشاره شده داوطلبان برای ثبت نام کنکور کاردانی باید تجانس رشته را رعایت کنند .

منبع : ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/r4nK
نظرتان را بنویسید