انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سایت همتا با همکاری وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به جهت ارائه خدمت مربوط به تمامی وسایل ارتباطی که از سیم کارت استفاده می کنند مانند اصالت سنجی گوشی موبایل خریداری شده، انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم، ثبت گوشی موبایل مسافرتی و سایر خدمات از این دست به منظور بالا بردن هر چه بیشتر امنیت این بازار و همچنین خدمات دهی بهتر به کاربران خود طراحی گشته است.

اما یکی از مهم‌ ترین خدماتی که توسط سامانه همتا به کاربران ارائه می گردد امکان تغییرمالک گوشی موبایل به صورت الکترونیکی از طریق حساب کاربری آن ها در این  می باشد. با استفاده از این خدمات بدون نیاز به مراجعه حضوری و در امن ترین حالت ممکن امکان انتقال مالکیت گوشی موبایل در بین افراد وجود خواهد داشت.

کاربران برای انجام این کار از سه روش استفاده از اپلیکیشن همتا، سامانه همتا و یا سامانه پیامکی همتا می توانند استفاده کنند. با توجه به میزان استقبال بالای افراد از روش انتقال مالکیت با استفاده از سامانه همتا و همچنین استفاده آن ها از روش تغییر مالک گوشی موبایل از طریق این سامانه لذا در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل توسط سامانه همتا پرداخته شده است.




روش های انتقال مالکیت گوشی از طریق سامانه همتا
افراد برای انتقال مالکیت گوشی موبایل خود از طریق سامانه همتا پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه از سه روش اصلی که شامل استفاده از گوشی موبایل، سامانه همتا و همچنین اپلیکیشن ویژه سامانه همتا می توانند اقدام به انجام این کار کنند. این سه روش به ترتیب عبارتند از :

با استفاده از سایت سامانه همتا:

تمامی کاربران برای تغییر مالک گوشی موبایل خود به دیگران می توانند با مراجعه به صفحه اصلی سایت همتا و انتخاب گزینه ورود به سامانه ، وارد حساب کاربری خود در این سایت شده و اقدام به انجام این کار کنند. پس از ورود به سامانه تنها کافی است تا از قسمت بالای صفحه اصلی حساب کاربری خود گزینه انتقال مالکیت را انتخاب و با طی کردن کامل مراحل تعریف شده برای آن اقدام به نهایی کردن این فرایند کنند.

با استفاده از اپلیکیشن همتا:

برای راحتی هرچه بیشتر کاربران و دسترسی شبانه روزی آن ها به حساب کاربری خود در سامانه همتا جهت استفاده از خدمات ارائه شده توسط آن اپلیکیشن ویژه این سامانه مناسب برای نصب بر روی گوشی موبایل افراد طراحی و ارائه گشته است که در نتیجه کاربران با دانلود نسخه مناسب این اپلیکیشن برای سیستم عامل تلفن همراه خود و ورود به صفحه کاربری در سامانه همتا می توانند به تغییر مالک گوشی موبایل و یا دریافت سایر خدمات مربوط به آن بپردازند.

با استفاده از سامانه پیامکی:

در این روش با استفاده از سر شماره #7777* و انتخاب گزینه مربوط به انتقال گوشی موبایل مراحل مربوط به این کار به ترتیب برای فرد متقاضی ظاهر می گردد که لازم است تا شخص به طی کردن تمامی این مراحل و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام به نهایی کردن فرایند مورد نظر با استفاده از گوشی موبایل و بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری و یا استفاده از سیستم شخصی کنند.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه همتا





آموزش انتقال مالکیت گوشی موبایل همتا
همانطور که گفته شد یکی از مهمترین و کاربردی ترین خدمات ارائه شده توسط سامانه همتا امکان انتقال مالکیت گوشی موبایل می باشد که برای انجام این کار تنها کافیست تا با استفاده از یکی از روش های ورود به سامانه همتا که شامل ورود با استفاده از شماره موبایل و یا ثبت نام و مراجعه به حساب کاربری خود در این سامانه می باشد اقدام به طی کردن مراحل زیر برای انتقال مالکیت کنید. این مراحل عبارتند از:

 در ابتدا وارد حساب کاربری خود در سامانه همتا شده و از منوی مدیریت دستگاه‌ ها کد IMEI گوشی موبایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس گزینه انتقال مالکیت که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید. مانند تصویر:







 در مرحله بعد صفحه ای برای شما باز شده که در ابتدا انواع روش های انتقال برای شما به نمایش گذاشته می شود. این روش ها شامل انتقال از طریق شماره تلفن خریدار و یا از طریق کد ملی خریدار می باشد، گزینه انتقال از طریق تلفن شماره همراه خریدار را انتخاب کرده و شماره تلفن خریدار را در کادر مربوطه وارد کنید . مطابق با تصویر:









 لازم به ذکر است که گزینه انتقال از طریق شماره ملی خریدار در حال حاضر فعال ساز نشده و انتقال از این طریق امکان پذیر نمی باشد.

 در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود اطلاعات وارد شده به جهت صحت سنجی نمایش داده می شود، در صورت معتبر بودن آن ها گزینه‌ تایید را انتخاب کنید. مانند تصویر زیر:







 در مرحله پایانی پیغامی مبنی بر تغییر موفقیت آمیز مالک گوشی برای شما به نمایش گذاشته می شود که در نتیجه آن شناسه دستگاه از حساب کاربری شما حذف و به حساب کاربری فرد خریدار اضافه می گردد. همانند تصویر:







 در نهایت نیز پیامکی حاوی کد فعالسازی گوشی موبایل از طرف سامانه همتا به شماره تلفن فرد خریدار ارسال می گردد که این شخص ملزم است تا از طریق گزینه فعال سازی در سامانه همتا اقدام به ثبت کد مربوطه در حساب کاربری خود کند.





برای ورود به صفحه اصلی سامانه همتا کلیک کنید.



کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان آموزش انتقال مالکیت گوشی موبایل همتا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام در سامانه همتا





سوالات متداول


1- انواع روش های انتقال مالکیت گوشی از طریق سامانه همتا به چه صورت است ؟
افراد برای انتقال مالکیت گوشی موبایل خود از طریق سامانه همتا پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه از سه روش اصلی می توانند این کار را انجام دهند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل همتا به چه صورت است ؟
کافیست تا به حساب کاربری خود در این سامانه  وارد شده و اقدام به طی کردن مراحل تعریف شده برای انتقال مالکیت کنید که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- چند روش برای دستیابی به حساب خود در سامانه همتا و دریافت خدمات از آن وجود دارد ؟
به طور کلی برای ورود به این سامانه از سه روش می توان استفاده کرد که از جمله آن ها استفاده از سایت سامانه همتا می باشد که در متن مقاله به طور کامل به توضیح آن پرداخته شده است

منبع : انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Y39Y
نظرتان را بنویسید