ثبت نام در سامانه همتا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
از آنجایی که یکی از دغدغه های بزرگ استفاده کنندگان تلفن همراه و گوشی موبایل معتبر بودن ابزار ارتباطی مربوطه می باشد لذا دو وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به طراحی و ارائه سامانه ای تحت عنوان سامانه همتا به منظور اصالت سنجی تلفن های همراه موجود در بازار برای جلوگیری از قاچاق و دزدی این اقلام مصرفی کرده است.

از جمله خدمات ارائه شده توسط این سامانه می توان به مواردی همچون فراهم کردن امکان اصالت سنجی و اعتبار سنجی گوشی موبایل خریداری شده، امکان انتقال مالکیت تلفن همراه، امکان انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم، امکان است اعتبار سنجی و ثبت اطلاعات گوشی موبایل مسافرتی و سایر خدمات از این دست اشاره کرد.

 از آنجایی که کاربران برای استفاده از تمامی خدمات ذکر شده در سامانه همتا ملزم به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این سایت می باشند لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و همچنین ورود و انتقال مالکیت با استفاده از حساب کاربری خود در سامانه یاد شده پرداخته شده است.




نحوه ثبت نام در سامانه همتا
 همانطور که قبلا نیز گفته شد برای دریافت خدمات سامانه همتا، ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در آن الزامی می باشد لذا تمام افرادی که قصد استفاده از خدمات موجود در سایت را دارند لازم است تا به صفحه اصلی سامانه همتا با نشانی hamta.ntsw.ir مراجعه کرده و اقدام به طی کردن مراحل زیر کنند.

 پس از انتخاب گزینه ثبت نام در کادر مربوطه شماره تلفن همراه مورد نظر را وارد کرده. مانند تصویر:







 در مرحله بعد کد تایید احراز هویت شش رقمی که به شماره تلفن ثبت شده ارسال می گردد را لازم است تا در کادر مربوطه وارد کنید. همانند تصویر:







 در این مرحله شماره ملی و تاریخ تولد خود را به درستی وارد نمایید. مانند تصویر زیر:







 در مرحله بعد اطلاعات هویتی مربوط به شما ارائه می گردد در صورت درست بودن آن ها گزینه تایید را انتخاب نمایید. به تصویر زیر دقت کنید:







 در این مرحله لازم است تا رمز عبور مورد نظر خود را به جهت وارد شدن در حساب کاربری انتخاب کنید همچنین یک شماره تلفن همراه به عنوان پشتیبان به جهت فراموشی رمز عبور لازم است تا ارائه شود. مطابق با تصویر زیر:







 در نهایت با طی کردن مراحل ذکر شده وارد حساب کاربری خود در این سامانه که شامل اطلاعات اولیه گوشی موبایلی که در هنگام فعال سازی وارد کرده اید می باشد را تشکیل می دهید. همانند تصویر:









برای ورود به صفحه اصلی سامانه همتا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: سامانه همتا


مراحل پس از ثبت نام سامانه همتا
 ورود به سامانه:

پس از تکمیل فرایند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه همتا این امکان برای کاربران وجود دارد تا به سایت مورد نظر مراجعه کرده و به وسیله یکی از روش های ممکن وارد حساب کاربری خود شده و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند. ورود به سامانه همتا از دو روش امکان پذیر می باشد که این دو روش به ترتیب عبارتند از:

 شماره تلفن همراه:

در این صورت بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری و ثبت نام در این سامانه امکان ورود و دریافت خدمات مورد نیاز تنها با استفاده از وارد کردن شماره تلفن همراه مورد نظر خود و پس از آن درج کد امنیتی 6 رقمی که از سوی سامانه به شماره تلفن ثبت شده ارسال می گردد میسر می باشد.

 شماره ملی:

در این روش لازم است تا اقدام به ثبت نام ایجاد حساب کاربری در سامانه مربوطه کرده و پس از آن با انتخاب گزینه ورود از طریق کد ملی در صفحه اصلی سامانه همتا لازم است تا کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد کرده و در مرحله بعد رمز عبور تعیین شده در هنگام ثبت نام به علاوه عدد امنیتی که به انتخاب سامانه در اختیار شما قرار داده می شود را در کادر های مربوط به آن ها وارد کرده و به این ترتیب وارد حساب کاربری خود در سامانه همتا به منظور دریافت خدمات ارائه شده توسط این سایت شوید .

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه همتا


 انتقال مالکیت گوشی موبایل:

از جمله خدمات مهمی که توسط سامانه همتا به کاربران خود ارائه می شود امکان انتقال مالکیت گوشی موبایل به افراد دیگر از طریق حساب کاربری خود در این سامانه می باشد لازم به ذکر است که انجام این فرآیند بدون ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت امکان پذیر نمی باشد. برای انجام این کار پس از ورود به صفحه کاربری خود از منوی مدیریت دستگاه‌ ها سطر مربوط به کد IMEI گوشی موبایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن بر روی گزینه انتقال مالکیت که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

در صفحه جدید باز شده دو گزینه برای انتقال مالکیت به شما پیشنهاد می گردد که اولین گزینه مربوط به انتقال مالکیت از طریق شماره تلفن همراه شخص خریدار و دومین گزینه انتقال مالکیت از طریق شماره ملی او می باشد که در این حالت از آنجایی که در حال حاضر استفاده از گزینه دوم امکان پذیر نمی باشد لذا لازم است تا انتقال مالکیت از طریق شماره تلفن همراه شخص خریدار را انتخاب کرده و شماره مورد نظر را در کادر مربوطه وارد کنید.

 در مرحله بعد اطلاعات وارد شده برای شما به نمایش گذاشته می شود که در صورت درست بودن همه آن ها لازم است تا گزینه تایید را انتخاب کنید.

 در این مرحله یک پیغام از سوی سامانه برای شما ارسال می شود که تکمیل موفقیت آمیز فرآیند انتقال گوشی موبایل را تایید می کند.

در نهایت و پس از انجام تمامی مراحل یک پیامک حاوی کد IMEI گوشی موبایل از سوی سامانه همتا به شماره تلفن شخص خریدار ارسال می گردد که این فرد ملزم به ثبت کد مربوطه در حساب کاربری خود جهت نهایی شدن فرایند انتقال می باشد.



کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان در مورد نحوه ثبت نام در سامانه همتا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا





سوالات متداول



1- نحوه ثبت نام در سامانه همتا به چه صورت است ؟
افراد برای این کار لازم است تا به صفحه اصلی سامانه همتا با نشانی hamta.ntsw.ir مراجعه کرده و اقدام به طی کردن مراحل مربوط به آن کنند که در متن مقاله به طور کامل نوضیح داده شده است 


2- مراحل پس از ثبت نام سامانه همتا به چه صورت است ؟
این مراحل شامل مواردی همچون ورود به سامانه همتا و استفاده از خدمات موجود در آن می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- انتقال مالکیت گوشی موبایل از طریق سامانه همتا به چه صورت است ؟
از جمله خدمات مهمی که توسط سامانه همتا به کاربران خود ارائه می شود امکان انتقال مالکیت گوشی موبایل به افراد دیگر از طریق حساب کاربری خود در این سامانه می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : ثبت نام در سامانه همتا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/W39o
نظرتان را بنویسید