راه های جلوگیری از طلاق

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در میان مشغله های زندگی و برنامه های کاری و تربیت فرزندان ، گاهی اوقات مراقبت از رابطه میان خود و همسر می تواند غیر ممکن به نظر برسد . هنگامی که مشکلات میان زوجین به وجود می آید برخی از مواقع ، آن ها طلاق را در نظر می گیرند اما برخی از افراد نیز برای جلوگیری از طلاق ، تصمیم می گیرند که بر روی رابطه خود با همسر کار کنند .

اگر می خواهید با همسرتان بمانید و موانع موجود در رابطه خود با او را از بین ببرید لازم است اقداماتی پیشگیرانه انجام دهید تا بتوانید از طلاق جلوگیری کنید که در ادامه با راه های پیشگیری از طلاق بیشتر آشنا می شوید .




نشانه های پیش بینی کننده طلاق
برخی از نشانه ها در ازدواج می توانند بیانگر مشکلات در رابطه میان زوجین بوده و به آن ها هشدار دهد که در مسیر طلاق قرار گرفته اند به همین دلیل شناسایی زودهنگام این نشانه ها به افراد کمک می کند که بر روی رابطه زناشویی خود کار کرده و از طلاق پیشگیری کنند .

یکی از این نشانه های پیش بینی کننده طلاق ، انتقاد و استفاده از کلماتی مثل هرگز و همیشه است . وقتی فرد به همسرش می گوید تو همیشه ... یا تو هیچ وقت ... ، باعث می شود طرف مقابل احساس کند که به او حمله شده و واکنشی دفاعی نشان دهد که این کار باعث می شود هر دو همسر نسبت به خود احساسی منفی پیدا کنند .

همچنین ، وقتی زن و شوهر سعی کنند از طریق رفتارهای کلامی و غیر کلامی ، احساس برتری نسبت به یکدیگر را نشان دهند می توانند به رابطه زناشویی خود آسیب برسانند که این رفتارها عبارت اند از : تمسخر کردن ، لقب دادن ، شوخی های بیش از اندازه ، طعنه زدن و غیره . این در حالی است که فرهنگ احترام ، قدردانی و مدارا و مهربانی نیازهای اساسی در ازدواج هستند .

از سوی دیگر ، اگر میان زوجین برای دوری از تعارض ، اجتناب کامل از تعامل وجود داشته باشد به نحوی که انگار میان آن ها یک دیوار قرار گرفته است طلاق می تواند اتفاقی حتمی باشد ، زیرا ، در این صورت ، زن و شوهر از نظر عاطفی از یکدیگر فاصله گرفته و صمیمیت میان آن ها از بین می رود .

بیشتر بخوانید: نشانه های پیش بینی کننده طلاق




راه های پیشگیری از طلاق
اگر می بینید که نشانه های پیش بینی کننده طلاق در ازدواج شما وجود دارد اما در عین حال نمی خواهید که رابطه شما با همسرتان به جدایی ختم شود راه های متعددی برای نجات ازدواج و روش های جلوگیری از طلاق وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است .



 ایده طلاق را خط بزنید

صرف این که به این باور برسید که طلاق گرفتن می تواند شرایط شما را بهتر کند باعث می شود رابطه شما با همسرتان رو به بدتر شدن پیش برود حتی اگر افکار خود را به زبان نیاورید . در حقیقت ، این فکر به تنهایی می تواند باعث ایجاد یک شکست بزرگ در انگیزه شما برای بهتر شدن ازدواج شود ، به همین دلیل ، برای پیشگیری از طلاق ، تصمیم بگیرید که جدایی یکی از گزینه های شما نیست .

وقتی متعهد شوید که به طلاق فکر نکنید به جای اینکه به زندگی بعد از طلاق فکر کنید به این مسئله توجه می کنید که چگونه می توانید رابطه زناشویی خود و همسرتان را بهبود ببخشید و روش های پیشگیری از جدایی را انجام می دهید .



 به همسر خود احترام گذاشته و به او افتخار کنید

مردم به ناچار با گذشت زمان تغییر می کنند و درک این تغییرات و سازگاری با آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . برای پیشگیری از جدایی زن و شوهر و اینکه به خودتان یادآوری کنید که با چه شخصیت شگفت انگیزی ازدواج کرده اید ، بهترین ویژگی های همسرتان را بنویسید که این تمرین به شما کمک می کند به یاد داشته باشید چرا عاشق همسرتان شده اید و همچنین کمک می کند که قدردان صفات مثبت همسرتان باشید . همچنین انجام تمرین شناخت علایق همسر نیز به شما در این زمینه کمک می کند .



 به طور منظم تعامل داشته باشید

در عصر تلفن های هوشمند و سبک زندگی های پرمشغله ، غفلت کردن و نداشتن ارتباط واقعی با همسر راحتتر شده است . این در حالی است که ، برقراری ارتباط صریح و آشکار در مورد زندگی ، علائق ، رویاها ، ناکامی و احساسات می تواند صمیمیت در رابطه را افزایش دهد .

به همین ترتیب ، بسیار مهم است که برای جلوگیری از جدایی ، به حرف های همسرتان نیز گوش کنید و بتوانید روزانه حداقل 30 دقیقه با او به صورت خصوصی و بدون حواس پرتی وقت بگذرانید .

حتما بخوانید: عوامل موثر بر رضایت زناشویی


 انتظارات مالی و بودجه را با یکدیگر به اشتراک بگذارید

بسیاری از ازدواج ها مملو از اختلاف نظر در مورد امور مالی است و اغلب روجین در مورد پول اختلاف نظر داشته و در نظر گرفتن دیدگاه همسر ، برایشان دشوار است . رسیدن به توافق در مورد چگونگی مدیریت مالی زن و شوهر ، یک اصل مهم در ازدواج موفق و پیشگیری از طلاق زن و شوهر است ، به همین دلیل ، لازم است در مورد بودجه خانواده با همسرتان صحبت کنید و به توافق برسید .

همچنین ، تفکیک میان نیازها و خواسته ها بسیار مهم است به این معنی که زوجین باید یاد بگیرند که خواسته های خود را با توجه به بودجه مالی در نظر بگیرند و به این ترتیب از خرج های غیر ضروری خودداری کنند .





 رابطه رمانتیک با همسرتان را پرورش دهید

راه دیگر برای جلوگیری از طلاق ، پرورش رابطه رمانتیک با همسر است به این معنی که هر هفته یک شب را به خود و همسرتان اختصاص دهید حتی اگر این وقت گذراندن به شام درست کردن با یکدیگر یا درست کردن بستنی اختصاص پیدا کند . اگر فرزند دارید می توانید برای این یک شب برای او پرستار بگیرید یا او را پیش مادربزرگ یا پدربزرگش بگذارید تا بتوانید این یک شب را به صورت کامل به همسرتان اختصاص دهید .







به یکدیگر فضا بدهید

یکی از سخت ترین موارد برای برقراری تعادل در یک ازدواج ، زمان مناسب برای وقت گذراندن در کنار هم است به همین دلیل در ارتباط با یکی دیگر از روش های پیشگیری از جدایی زن و شوهر توصیه می شود که وقتی همسرتان یک شب تصمیم می گیرد که با دوستانش وقت بگذراند به او پیشنهاد دهید که شما از بچه ها مراقبت می کنید یا کارهایی را انجام می دهید که او بتواند به راحتی با دوستانش باشد .



 سعی نکنید همسرتان را کنترل کنید

آنچه در ازدواج های موفق بسیار اهمیت دارد آزاد بودن زوجین است به این معنی که افراد در تصمیمات با یکدیگر همکاری کرده و یاد می گیرند که با هم تصمیم بگیرند و احترامی متقابل میان همسران وجود دارد . زوجینی که یکدیگر را کنترل می کنند غالباً یکدیگر را مورد آزار عاطفی قرار می دهند که غالباً منجر به جدایی عاطفی آن ها از یکدیگر می شود .

حتما بخوانید: 10 نکته کلیدی ازدواج موفق


 سریع ببخشید

اغلب وقتی فرد نسبت به همسرش کینه به دل می گیرد ازدواج از هم پاشیده می شود و تحقیقات نشان می دهد احساس تحقیر نسبت به همسر می تواند به سرعت رابطه را به سمت طلاق پیش ببرد . در نتیجه ، سعی کنید همسرتان را تا جایی که می توانید به سرعت ببخشید .

به یاد داشته باشید که بخشش هدیه ای است که به خود می دهید و کینه داشتن می تواند باعث درگیری عاطفی و ذهنی شما شده و همیشه بر سلامتی و استرس شما تاثیرگذار باشد . همچنین ، یکی دیگر از روش های پیشگیری از جدایی زن و شوهر این است که اگر کاری اشتباه انجام داده اید حتماً صادقانه از همسرتان عذرخواهی کرده و از او طلب بخشش کنید .



 حرارت و گرمای رابطه زناشویی را بازگردانید

بعد از گذشت چند سال از ازدواج ، معمولاً زوجین دچار روزمرگی شده و ممکن است گرمای سابق در رابطه میان آن ها وجود نداشته باشد اما یک راه آسان برای رونق بخشیدن به رابطه و حفظ رابطه عاشقانه ، فکر کردن به روزهای اول آشنایی و همچنین آماده شدن برای همسر مثل آن روزها است ، برای مثال رسیدگی به ناخن ها ، عوض کردن مدل مو و انتخاب لباس مناسب .

گرچه این روش ممکن است سطحی به نظر برسد اما به شما کمک می کند که به خودتان یادآوری کنید جذاب و پرانرژی هستید و می تواند اعتماد به نفستان را افزایش دهد و علاوه بر این ، تاثیرات بسیار مثبتی بر روی رابطه شما با همسرتان داشته باشد .



 نتیجه گیری

در نهایت ، تشخیص مشکلات در ازدواج و حل آن ها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و برای ادامه رابطه زناشویی و بهبود آن و جلوگیری از طلاق ، هر دو همسر لازم است تلاش کنند و برای هم وقت بگذارند . در حالی که هدف ، نجات رابطه است در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که در ازدواج بمانید یا نه و اگر در این مورد مطمئن نیستید صحبت با روانشناس می تواند به شما کمک کند تا وضعیت را بهتر درک کنید .

اگر به این نتیجه رسیدید که طلاق در حال حاضر بهترین تصمیم برای شما است لازم است بدانید که در این موقعیت ، طلاق توافقی می تواند بهترین گزینه باشد که می توانید در مورد مزایا و معایب آن با کلیک بر روی لینک زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید .

در ادامه بخوانید: طلاق توافقی چیست



سوالات متداول


1-  چه نشانه هایی ، طلاق را پیش بینی می کند ؟
 وقتی انتقاد زوجین از یکدیگر افزایش پیدا کرده و همچنین میان آن ها فاصله زیادی وجود داشته باشد احتمال طلاق بالا می رود که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




2-  افراد با چه راهکارهایی می توانند از طلاق پیشگیری کنند ؟
 اگر زوجین برای یکدیگر وقت گذاشته و سعی کنند نیازها و خواسته های هم را برآورده کنند می توانند از طلاق پیشگیری کنند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




3-  بهترین کار در زمان اختلاف میان زوجین چیست ؟
 اگر رابطه میان زوجین امکان بهبود داشته باشد بهتر است افراد سعی کنند که با همسر خود بیشتر وقت گذرانده و از طلاق پیشگیری کنند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

منبع : راه های جلوگیری از طلاق
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gmED
نظرتان را بنویسید