شرط مدرک دکتری برای استاد معلمی حذف شد

شرط مدرک دکتری برای استاد معلمی حذف شد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کمال

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به آخرین تغییرات صورت گرفته در تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، گفت این آیین‌نامه به نفع معلمان اصلاح شد و از آخرین اصلاحات آن اعمال آخرین مدرک معلمان در محاسبه رتبه و حذف شرط مدرک دکتری برای استاد معلمی است.

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به طی شدن مراحل نهایی تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این آیین‌نامه در حال حاضر در کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش متشکل از وزیر، معاونان و مدیران وزارتخانه آموزش و پرورش، سازمان استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و دو نفر از نمایندگان آقایان مهدی اسماعیلی و محمد وحیدی به عنوان نماینده کمیسیون آموزش تشکیل جلسه می‌دهد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: تا به امروز نسبت به همه مسائل و مشکلاتی که مد نظر معلمان در آیین‌نامه رتبه‌بندی بود، تذکرات لازم را دادیم و بیشتر این مسائل رفع شده است.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که در آخرین اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان مورد بازنگری قرار گرفت، این بود که برای استاد معلمی، شرط دکتری برداشته شود. همچنین در آخرین اصلاح آیین‌نامه تأکید شده آخرین مدرک معلمان لحاظ شده و حق و حقوق آن‌‎ها پرداخت شود.

منادی سفیدان با استناد به استعلامی که از معاونت قوانین مجلس گرفته شد، گفت: معاونت قوانین مجلس نیز تأکید داشت باید این مدارک جدید معلمان اعمال شود.

وی یادآور شد: همچنین بسیاری از موارد جزئی مد نظر معلمان نیز در آیین‌نامه مورد توجه قرار گرفت و انتظار داریم نهایتا یک آیین‌نامه کامل و جامع با لحاظ کامل منافع معلمان تدوین و روانه صحن هیأت دولت شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: تلاش ما این بود در طول زمان تدوین آیین‌نامه اجرایی نقطه نظرات معلمان را منتقل کنیم تا آیین‌نامه‌ای خوب و به نفع معلم تدوین شود و انتظار داریم آیین‌نامه تدوین شده هرچه سریع‌تر به تصویب دولت برسد و قانون رتبه‌بندی معلمان وارد فاز اجرایی شود.

نظرتان را بنویسید