درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
از بیماری های مقاربتی چه می دانید ؟ از خطرات احتمال ابتلا به بیماری پرخطر جنسی با خبر هستید ؟ آیا با بیماری های مقاربتی آشنایی دارید ؟ یکی از انواع بیماری های مقاربتی که در نتیجه رابطه جنسی پر خطر می باشد ؛ زگیل تناسلی است .

از نشانه های وجود زگیل تناسلی چه می دانید ؟ آیا زگیل تناسلی درمان دارد ؟ آیا با عوارض بیماری زگیل تناسلی آَشنا هستید

؟ در واقع لازم است بدانید که زگیل های تناسلی زائده های گوشت اضافی بوده که نه تنها در ناحیه تناسلی بلکه ممکن است در نواحی دیگر بدن نیز بوجود آیند .

عامل این بیماری ویروس پاپیلومای انسان یا اچ پی وی بوده که برخی از این ویروس سبب رشد زگیل تناسلی در دهن ، دستگاه تناسلی و یا دیگر قسمت های مختلف بدن خواهد کرد . زگیل های تناسلی ممکن داخل واژن ، مقعد و یا روی آن ها ظاهر شوند .



بیماری زگیل تناسلی و تشخیص آن
همان طور که گفتیم زگیل های تناسلی زائده های گوشتی بوده که در اثر یک ویروس انسانی به وجود خواهند آمد . زگیل تناسلی علائم پوستی داشته اما ممکن است پنهان نیز باشد ؛ زگیل ها ممکن است در داخل واژن زن و یا مقعد زن و مرد پنهان شده باشند .

ایجاد زگیل های مردان و زنان ممکن است پس از تماس داشتن با ویروس از سه تا چند هفته یا حتی چند سال طول بکشد ؛ به همین دلیل در برخی از مواقع این بیماری پنهان است . نکته مهم این است که گاهی زگیل های تناسلی بدون درد بوده و یا گاهی همراه با خارش یا سوزش می باشد .

از جمله راه های انتقال زگیل تناسلی می توان به تماس پوستی با فرد مبتلا ، رابطه جنسی مقعدی ، دهانی و یا واژنی ، آمیزش جنسی با فرد مبتلا به زگیل تناسلی و استفاده از حوله و یا دیگر وسایل شخصی فرد مبتلا اشاره کرد .

حتما بخوانید: صفر تا صد بیماری های مقاربتی


تشخیص و درمان زگیل های تناسلی
همان طور که گفتیم گاهی زگیل های تناسلی آشکار بوده و گاهی نیز پنهان می باشند ؛ حتی در صورت آشکار بودن زگیل های تناسلی برای تشخیص آن ها باید به پزشک مراجعه کرده ؛ در صورت پنهان بودن زگیل نیز تنها پزشک می تواند این بیماری را تشخیص دهد .

در صورت پنهان بودن زگیل های مردان و زنان و احتمال وجود آن ، در ابتدا پزشک محلول رقیقی مانند سرکه را به ناحیه بیرونی اندام جنسی زده تا زگیل ها به رنگ سفید دربیایند . تنها تشخیص وجود زگیل های پنهان ، معاینه داخلی از مهبل و یا واژن می باشد .

نکته مهم این است که در صورت تماس با ویروس و خطر ابتلا به بیماری زگیل تناسلی لازم است برای بررسی و تشخیص آن به پزشک مراجعه کنید . در برخی از موارد ممکن است ویروس در بدن فرد تایید شده باشد اما هنوز در بدن رشد نکرده باشد و به همین علت قابل تشخیص نباشد .

زگیل های تناسلی از طریق آنتی بیوتیک درمان نشده ؛ به این علت که راه ابتلا به آن ها از طریق ویروس بوده نه باکتری . برای درمان آن ها یک داروی عمومی به نام پودفیلین وجود داشته که باید بر روی زگیل ها زده شود و پس از 4 ساعت شسته شود .

دیگر روش های درمان زگیل تناسلی انجماد آن ها و یا لیزر درمانی می باشد ؛ بی شک روش های درمانی زگیل تناسلی خوشایند نبوده اما دردناک نمی باشد . نکته مهم این است که در طول مدت درمان آن باید مراقب روابط جنسی خود بوده و از انجام رفتارهای پرخطر جنسی پرهیز کنید .

گاهی ممکن است فرد خودش تصمیم به درمان زگیل های تناسلی بگیرد ؛ که این روش بسیار غلط است . در صورت بارداری و یا قصد حاملگی باید با پزشک خود مشورت کرده زیرا داروی پودفیلین برای جنین خطرناک می باشد

حتما بخوانید: رابطه جنسی صحیح


خودمراقبتی در صورت داشتن زگیل های تناسلی
در صورت داشتن زگیل های تناسلی آشکار و یا پنهان لازم است تا از خود در برابر این بیماری و همچنین تشدید آن مراقبت کنید . از جمله روش های خود مراقبتی می توان به استفاده از کاندوم و دیگر روش ها اشاره کرد که در ادامه بیان شده است :



تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی

عدم استفاده از روغن و یا صابون های معطر یا همچنین ضد عرق های تناسلی به دلیل تحریک و سوزش زگیل های تناسلی

استفاده از کاندوم در صورت داشتن رابطه جنسی


در صورت تشخیص این بیماری لازم است تا به طور مداوم تا زمان از بین رفتن زگیل ها به پزشک مراجعه کرده و یا در صورت لزوم تغییراتی در روش معالجه ایجاد کنید . آیا می دانید که ممکن است این زگیل ها منجر به سرطان شوند ؟

عدم درمان و یا کاهش زگیل های تناسلی سبب تغییراتی در سلول های دهانه رحم خواهد کرد ؛ به همین منظور ممکن است فرد به سرطان نیز مبتلا شود . نکته مهم این است که ارتباطی بین سرطان دهانه رحم و زگیل های تناسلی وجود ندارد ؛ اما خانم های بالای 20 سال باید به طور منظم آزمایش اسمیر دهانه رحمی انجام دهند .


سخن آخر

بی شک بیماری های جنسی بر اثر روابط جنسی پرخطر و یا سکس با فردی که از سلامت جنسی آن آگاهی ندارید ؛ ایجاد می شوید . به همین منظور لازم است تا پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی را جایگزین درمان آن کنید .

ابتلا به بیماری های جنسی از جمله زگیل های تناسلی ، ایدز و غیره نه تنها صورت خوبی نداشته بلکه در صورت عدم درمان آن ممکن است فرد به بیماری های خطرناک دیگری همچون سرطان دهان رحم نیز مبتلا شود . به همین منظور روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی را جدی بگیرید . 

در ادامه بخوانید: کاندوم و کاربرد آن



سوالات متداول


1- از بیماری های جنسی چه می دانید ؟
در واقع بیماری های جنسی به دلیل روابط جنسی پرخطر به وجود آمده که بسیار هم خطرآفرین برای افراد می باشد که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .




2- از گیل تناسلی چه می دانید ؟
زگیل تناسلی یکی از انواع بیماری های جنسی در افراد بوده که به دلیل انجام روابط جنسی پر خطر در افراد به وجود می آید که علائم مختلف خود را داشته که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .




3- آیا زگیل تناسلی درمان قطعی دارد ؟
بی شک نمی توان گفت بیماری های جنسی درمان قطعی داشته و لازم است تا برخی از روش های درمان آن را بررسی کرد که در متن مقاله انواع آن بیان شده است .

منبع : درمان زگیل تناسلی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p3Zm
نظرتان را بنویسید