فراموشی رمز عبور همتا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از مشکلاتی که همواره برای افراد در استفاده از سایت ها و برنامه هایی که خدمات  اینترنتی به کاربران خود ارائه می دهند وجود دارد فراموشی رمز عبور برای ورود به حساب کاربری خود در این نرم افزار ها و سایت ها می باشد که البته سامانه همتا نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همواره تعداد زیادی از کاربران این برنامه پس از انجام ثبت نام سامانه همتا با مشکل فراموشی و یا گم کردن رمز عبور حساب کاربری خود برای ورود به آن جهت استفاده از خدمات ارائه شده توسط این سایت مواجه می شوند.

به همین منظور در این سامانه راه حلی تعبیه شده است تا افرادی که با مشکل فراموشی رمز عبور حساب کاربری خود در سایت همتا مواجه می شوند قادر به بازیابی و  تعریف یک رمز عبور جدید برای حساب خود در سامانه به وسیله انتخاب گزینه " فراموشی رمز عبور " در صفحه اصلی سامانه به نشانی hamta.ntsw.ir خواهند بود .

به دلیل موارد بسیار زیادی  که در مورد فراموشی رمز عبور توسط کاربران سامانه همتا گزارش شده است در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه بازیابی رمز عبور فراموش شده سامانه همتا از  طریقه صفحه اصلی سایت آن و انواع روش های ممکن برای انجام این کار توسط کاربران این سایت پرداخته شده است.





نحوه بازیابی رمز عبور همتا با شماره تلفن و کد ملی
پس از انجام ثبت نام سامانه همتا در صورت فراموشی رمز عبور توسط کاربران یکی از روش های دستیابی به رمز عبور جدید و بازیابی رمز فراموش شده حساب کاربری خود در این سامانه استفاده از شماره تلفن همراه برای انجام این کار می باشد. برای این منظور تنها کافیست تا به صفحه اصلی سامانه همتا به نشانی hamta.ntsw.ir مراجعه کرده و اقدام به طی کردن مراحل زیر کنید. این مراحل عبارتند از:

به صفحه اصلی سامانه همتا به نشانی hamta.ntsw.ir مراجعه کرده و روی گزینه " فراموشی رمز عبور " که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است کلیک کنید. همانند تصویر:







در صفحه باز شده تیک مربوط به گزینه " پیامک کوتاه " را انتخاب کرده و اقدام به وارد کردن شماره تلفن ، کد ملی و تاریخ تولد خود در کادر های مربوط به آن کنید. همانند تصویر:







در مرحله بعد از سوی سامانه یک رمز عبور موقت برای شماره تلفن ثبت شده توسط شما در مرحله قبل ارسال می گردد که لازم است تا در کادر مربوط به آن وارد کرده و پس از ثبت کد امنیتی ارائه شده توسط سامانه روی گزینه " ورود " کلیک کنید. مطابق تصویر زیر :







در نهایت صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن می توانید رمز عبور جدید خود را وارد و ثبت کنید. مطابق تصویر زیر:





در نهایت پس از انتخاب گزینه " تغییر رمز عبور " وارد صفحه کاربری خود در سامانه همتا خواهید شد که با استفاده از آن قادر به دریافت کلیه خدمات ارائه شده توسط برنامه همتا شامل مواردی همچون انتقال مالکیت گوشی موبایل در سامانه همتا در انواع مختلف ( مانند گوشی موبایل آکبند، دسته دوم ، مسافرتی و سایر موارد از این دست )، امکان اصالت سنجی گوشی موبایل خریداری شده و ... خواهید بود . مانند تصویر:









برای ورود به صفحه اصلی سامانه همتا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه همتا


نحوه بازیابی رمز عبور همتا از طریق ایمیل و کد ملی
روش دوم برای بازیابی رمز عبور فراموش شده در سامانه همتا استفاده از گزینه مربوط به پست الکترونیکی یا همان ایمیل شخصی خود جهت تغییر رمز عبور تعریف شده برای ورود به حساب کاربری خود در سامانه از طریق طی کردن مراحل زیر می باشد. این مراحل عبارتند از:

ورود به صفحه اصلی سامانه همتا و انتخاب گزینه " فراموشی رمز عبور " مطابق با آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید:







در مرحله بعد باید گزینه " پست اکترونیک " را انتخاب کرده و پس از آن اقدام به پر کردن اطلاعات مربوط به هر یک از فیلد های مشخص شده که شامل شماره تلفن، کد ملی، آدرس پست الکترونیک و تاریخ دقیق تولد شما می باشد کنید. مانند تصویر زیر:







پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده و انتخاب گزینه ثبت از سوی سامانه یک رمز عبور موقت به حساب ایمیل شما ارسال خواهد گردید که باید در کادر مربوطه وارد کنید.

در نهایت وارد صفحه مربوط به تعیین یک رمز عبور جدید برای ورود به حساب کاربری خود در سامانه همتا خواهید شد که با تعیین رمز مربوطه و انتخاب گزینه " ورود " به حساب کاربری خود در سامانه همتا جهت دریافت خدمات ارائه شده در این سامانه دسترسی پیدا خواهید کرد.





لازم به ذکر است که به منظور استفاده از روش بازیابی رمز عبور سامانه همتا از طریق پست الکترونیک قبل از هرچیزی باید آدرس حساب ایمیل خود را در سامانه مربوطه ثبت کنید.



کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فراموشی رمز عبور همتا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: کد فعالسازی همتا





سوالات متداول


1- نحوه بازیابی رمز عبور همتا با شماره تلفن به چه صورت می باشد ؟
برای این منظور تنها کافیست تا به صفحه اصلی سامانه همتا مراجعه کرده و اقدام به طی کردن مراحل تعریف شده در آن کنید که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- نحوه بازیابی رمز عبور همتا از طریق ایمیل به چه صورت است ؟
در این روش برای بازیابی رمز ورود به حساب کاربری خود باید از طریق پست الکترونیکی اقدام کرد و به این ترتیب رمز موقت جدید از سوی سامانه به ایمیل فرد ارسال می گردد که در متن مقاله توضیح داده شده است


3- لازمه استفاده از هرکدام از روش های بازیابی رمز عبور همتا چیست؟ 
  برای استفاده از هر کدام از روش های موجود برای بازیابی رمز عبور فراموش شده همتا لازم به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این سایت می باشد که در متن مقاله به آن اشاره شده است

منیع : فراموشی رمز عبور همتا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7PqB
نظرتان را بنویسید