انتقال مالکیت گوشی دست دوم سامانه همتا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
بر طبق قوانین جدید که به منظور بالا بردن امنیت و اعتبار معاملات انجام شده در بازار تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی که از سیم کارت استفاده می کنند ایجاد شده است، تمامی افرادی که اقدام به خرید گوشی موبایل جدید در بازار از طریق نمایندگی های معتبر تلفن همراه مورد نظر و یا فروشگاه های موجود در سطح شهر می کنند ملزم هستند تا با استفاده از کد IMEI  تلفن همراه، کد فعال سازی گوشی موبایل و همچنین شماره سیم کارت مخصوص جهت ثبت گوشی ذکر شده از طریق حساب کاربری خود در سامانه همتا که برای این منظور طراحی و در اختیار عموم قرار داده شده است کند.

اما چنانچه افراد اقدام به خرید گوشی موبایل دست دوم که در سامانه همتا مالکیت آن به سیم کارت مخصوص شخص فروشنده اختصاص داده شده و از قبل توسط وی در این سامانه ثبت شده است کنند، لازم است تا از فرد مورد نظر درخواست تغییر مالک گوشی موبایل یاد شده برای سیم کارت خود را کنند و پس از آن نیز با وارد کردن کد فعال سازی ارسالی از طریق سامانه همتا فرآیند تغییر مالک را نهایی کنند.

از آنجایی که طبق قوانین موجود عدم تغییر مالک گوشی موبایل دست دوم به معنای انجام نشدن معامله و باطل بودن حق مالکیت برای فرد خریدار می باشد لذا در صورت انجام ندادن این فرآیند مشکلات عدیده ای برای شخص به وجود خواهد آمد در نتیجه این امر در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه انتقال مالکیت گوشی دست دوم همتا پرداخته شده است.





نحوه انتقال مالکیت گوشی دست دوم همتا
همانطور که قبلاً نیز اشاره شد برای خرید قطعی و نهایی گوشی موبایل دست دوم نیز همانند گوشی موبایل آکبند لازم است تا  فروشنده اقدام به انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم خود از طریق سامانه همتا به فرد خریدار کند. همچنین فرد خریدار باید  با وارد کردن کد فعال سازی ارسال شده از طریق سامانه همتا به شماره موبایل ثبت شده در این سامانه فرایند تغییر مالک را نهایی کند.

فرد فروشنده گوشی موبایل برای انتقال مالکیت تلفن همراه خود به فرد خریدار از طریق سامانه همتا قادر است تا از سه طریق مختلف تعریف شده از سوی سامانه برای انجام این کار اقدام کند که این موارد عبارتند از:

تغییر مالک گوشی موبایل از طریق مراجعه به حساب کاربری خود در سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir، استفاده از اپلیکیشن همتا جهت ورود به حساب کاربری خود در این سامانه که به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران برای دریافت خدمات ارائه شده توسط این سایت طراحی و به آن ها ارائه گشته است و یا از طریق سرشماره تعریف شده برای این منظور که عبارت است از #7777* جهت انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم به سیم کارت فرد خریدار است. در ادامه مطلب آموزش تصویری نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم از طریق سایت همتا پرداخته شده است







نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم از طریق سامانه همتا
برای انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir لازم است افراد پس از ثبت نام در این سامانه و ایجاد حساب کاربری در آن با استفاده از وارد کردن کد ملی و کد تاییدی از طریق سامانه برای شماره تلفن ثبت شده در هنگام ثبت نام سایت همتا توسط کاربر ارسال می گردد وارد حساب کاربری خود شده و مراحل زیر را جهت انتقال مالکیت انجام دهند:

  انتخاب خط مورد نظر موجود در صفحه حساب کاربری خود که تلفن همراه  فروخته شده به مالکیت آن ثبت شده است و پس از آن انتخاب گزینه " انتقال مالکیت/ فروش " از قسمت بالای صفحه کاربری. 



 چنانچه شماره تلفنی که گوشی  تلفن به مالکیت آن درآمده است در صفحه کاربری فرد تعریف نشده باشد لازم است تا از طریق گزینه افزودن در منوی کاربری خود شماره تلفن همراه اول مورد نظر خود را ثبت در سامانه همتا ثبت کنند

 در صفحه باز شده شماره تلفن خریدار که از قبل توسط فرد فروشنده دریافت شده است باید در کادر مربوطه وارد گردد.



 لازم به ذکر است که گزینه انتقال از طریق شماره ملی خریدار در حال حاضر فعال سازی نشده و انتقال از این طریق امکان پذیر نمی باشد.



 در مرحله بعد از اطلاعات ثبت شده که شامل شماره تلفن همراه به فرد خریدار و اطلاعات مربوط به دستگاه فروخته شده برای فرد فروشنده به نمایش گذاشته شده که در صورت درست بودن آن ها باید انتخاب کند.

در نهایت در صورت موفقیت آمیز فرآیند انتقال گوشی موبایل دست دوم یک پیغام با عنوان تکمیل فرآیند برای فرد فروشنده ظاهر می گردد که باید گزینه‌ " OK" را انتخاب کند.

 پس از تکمیل فرایند انتقال از سوی فرد فروشنده یک کد فعال سازی از طرف سامانه همتا به شماره تلفن ثبت شده به نام فرد خریدار ارسال می گردد که به منظور نهایی کردن فرآیند انتقال مالکیت گوشی موبایل به سیم کارت شخص لازم است تا کد مربوطه در حساب کاربری وی در سامانه همتا و در قسمت مربوطه ثبت گردد.

 لازم به ذکر است که چنانچه کد ارسالی از سوی سامانه توسط فرد خریدار در حساب کاربری وی ثبت نشود فرایند انتقال ناقص می ماند و گوشی موبایل یاد شده همچنان در مالکیت شخص فروشنده باقی می ماند که در نتیجه آن مشکلات عدیده ای در آینده برای شخص خریدار به وجود خواهد آمد که از جمله آن ها می توان به ابطال فرآیند انتقال و امتناع از خدمات دهی گوشی موبایل مربوطه و از کار افتادن آن اشاره کرد.



برای ورود به صفحه اصلی سامانه همتا کلیک کنید.

در صورت تمایل برای مطالعه راهنمای تصویری و گام به گام نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل در سامانه همتا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا



نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم از طریق نرم افزار همتا
از جمله روش های پرکاربرد دیگر که کاربران سامانه همتا برای انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم استفاده می کنند دانلود و نصب اپلیکیشن برنامه همتا در نسخه مناسب با سیستم عامل گوشی موبایل خود می باشد.

کاربران با استفاده از این نرم افزار در هر ساعت از شبانه روز به وسیله تلفن همراه و بدون نیاز به استفاده از سیستم شخصی قادر به دسترسی به حساب کاربری خود در سامانه همتا و دریافت خدمات مختلف این سایت که از جمله آن ها امکان انتقال گوشی موبایل می باشد هستند.

افراد برای انجام این کار لازم است تا در ابتدا به دانلود برنامه همتا و نصب آن بر روی تلفن همراه خود اقدام کرده و سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شده و از منو موجود گزینه " انتقال مالکیت گوشی " را انتخاب و به تکمیل فرایند مربوطه بپردازند.

برای مطالعه آموزش تصویری نحوه انتقال مالکیت گوشی با استفاده از برنامه همتا و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه همتا
نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم از طریق سرشماره #7777*
یکی دیگر از روش های مرسوم برای انتقال مالکیت گوشی موبایل که تلفن های دسته دوم را نیز شامل می شود استفاده از سرشماره #7777* می باشد. کاربران با استفاده از این کد دستوری بدون نیاز به اینترنت و وارد شدن به حساب کاربری خود می توانند خدمات موجود در سامانه همتا را به راحتی دریافت کنند.

از جمله خدمات ارائه شده توسط این سرشماره امکان انتقال مالکیت گوشی موبایل دسته دوم است که برای این کار پس از وارد کردن کد #7777* از بین گزینه های پیشنهادی " انتقال مالکیت " را انتخاب کرده و بدین ترتیب با طی کردن مراحل بعدی آن فرایند انتقال را تکمیل می کند .

دقت شود که پس از اتمام فرایند انتقال مالکیت گوشی موبایل از سوی فروشنده یک پیامک حاوی کد فعالسازی همتا برای شخص خریدار ارسال می گردد که باید در حساب کاربری خود ثبت کند، در غیر این صورت فرایند مورد نظر ناقص مانده و پس از پایان مهلت مشخص شده باطل گشته که در نتیجه آن گوشی مورد نظر همچنان در مالکیت شخص فروشنده باقی می ماند.

کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان انتقال مالکیت گوشی دست دوم سامانه همتا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: روش های انتقال مالکیت گوشی سامسونگ در سامانه همتا





سوالات متداول


1- نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل دست دوم از طریق سامانه همتا به چه صورت است ؟
برای انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سایت همتا به نشانی vhamta.ntsw.ir لازم است تا پس از ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام به طی کردن مراحل موجود در آن کنند که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است


2- نحوه انتقال مالکیت گوشی دست دوم همتا چگونه است ؟
از طریق سامانه همتا و انتقال به فرد خریدار بوده و همچنین فرد خریدار باید با وارد کردن کد فعال سازی ارسال شده از طریق سامانه همتا به شماره موبایل ثبت شده در این سامانه فرایند انتقال مالکیت را نهایی کند که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است


3- چند روش برای انتقال مالکیت گوشی موبایل دسته دوم همتا وجود دارد ؟
برای این منظور از روش هایی مانند استفاده از سایت همتا و یا دانلود برنامه همتا و سایر موارد این چنینی استفاده می شود که در متن مقاله به طور کلی به آن پرداخته شده است

منبع : انتقال مالکیت گوشی دست دوم سامانه همتا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6OpN
نظرتان را بنویسید