ثبت نام نظام مهندسی 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی که در رشته های عمران و معماری ، برق ، مکانیک و ... تحصیل کرده اند برای ورود به حرفه مهندسان و کسب تجربه نیاز به گواهی اشتغال به کار و کسب پروانه نظام مهندسی دارند که برای این منظور ، می بایست در آزمون نظام مهندسی 99 شرکت نمایند .




سازمان نظام مهندسی ، که سازمانی غیر دولتی است هر ساله در جهت تحقق قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، با برگزاری آزمونی تحت عنوان " آزمون نظام مهندسی " در دو نوبت اقدام به تشخیص نیرو های ماهر جهت اعطای پروانه ورود به حرفه مهندسان می کند . این آزمون در هفت رشته معماری صلاحیت های ( نظارت ، طراحی و اجرا ) ، عمران صلاحیت های ( نظارت ، محاسبات و اجرا ) ، تاسیسات مکانیکی صلاحیت های ( طراحی و نظارت ) ، تاسیسات برقی صلاحیت های ( طراحی و نظارت ) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برگزار می شود .

آزمون نظام مهندسی 99 به منظور اخذ پروانه اشتغال به كار پایه 3 در تمامی رشته های نام برده ( به جز طراحی معماری ) به صورت تستی می باشد و فقط رشته طراحی معماری به صورت ترسیمی برگزار می شود . داوطلبان واجد شرایط پس از آماده نمودن مدارک مورد نیاز می توانند به سایت سازمان نظام مهندسی در زمان ثبت نام مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را سپری نمایند . در ادامه این مقاله شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 را شرح داده ایم .



زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99
 همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار می شود و زمان دقیق ثبت نام هر دوره با انتشار اطلاعیه مجری برگزار کننده آزمون نظام مهندسی اعلام می شود . معمولا ثبت نام هر دوره از این آزمون در بازه زمانی مشخصی انجام می شود .



 طبق اطلاعیه منتشر شده ، ثبت نام آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال 99 از اوایل دی ماه آغاز خواهد شد . به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام نظام مهندسی بهمن 99 این مقاله برورسانی خواهد شد .



   

ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند 99 از اوایل دی ماه آغاز خواهد شد .



 خاطر نشان می شود به محض اعلام شدن زمان دقیق ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 ، این مقاله بروزرسانی شده و هم چنین در کانال تلگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی





شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99
از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ، به آخرین مدرک داوطلبان می توان اشاره کرد بنابراین فارغ التحصیلان رشته های معماری ، عمران ، تأسیسات مكانیكی ، تأسیسات برقی ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیك که مدرک شان مورد تایید وزارت علوم باشد می توانند در این آزمون شرکت نمایند .


 در نظر داشته باشید فارغ التحصیلان رشته های مذکور در مقطع کارشناسی پس از گذشت 3 سال سابقه کار حرفه ای ، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پس از گذشت 2 سال سابقه کار حرفه ای و فارغ التحصیلان مقطع دکتری پس از گذشت 1 سال سابقه کار حرفه ای از زمان اخذ مدرک شان مجاز به شرکت در ثبت نام آزمون نظام مهندسی هستند .



 گروه دیگری از داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون نظام مهندسی 99 ، داوطلبان دارای مدرک کاردانی هستند که برای این دسته از داوطلبان آزمونی مختص کاردان ها برگزار می شود که از مهم ترین شرایط برای شرکت در آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان دارا بودن مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم با سنوات کار حرفه مرتبط ( 5 سال ) و یا داشتن مدرک فنی مورد تایید سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی با سنوات کار حرفه مرتبط ( 6 سال ) می باشد .



دسته دیگر داوطلبان که فاقد مدرک کاردانی فنی هستند که با دارا بودن شرایطی ، مجاز به شرکت در آزمون صلاحیت حرفه ای معماران تجربی 99 می باشند .داوطلبان با داشتن مدرک دیپلم فنی ، مدرک پایان خدمت و یا معافیت دائم و عدم عضویت در سازمان استان خود می توانند در این آزمون ثبت نام کنند . همچنین این دسته از داوطلبان باید شرایط سنی تعریف شده را رعایت کنند .



سابقه کار معماران تجربی
پروانه اشتغال سابقه تجربی لازم  حداقل شرط سنی لازم مدرک 
پایه 1 18 سال  36 سال دیپلم فنی
پایه 2 12 سال  30 سال دیپلم فنی
پایه 3 7 سال  25 سال دیپلم فنی
پایه 1 19 سال 37 سال سایر موارد
پایه 2 13 سال  31 سال سایر موارد
پایه 3 8 سال 26 سال سایر موارد


 داوطلبان متقاضی آزمون ورود به حرفه مهندسان 99 به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند .

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی









نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99
 ثبت نام آزمون نظام مهندسی در طی سال های اخیر معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت ره و شهرسازی انجام شده است . نظر به این موضوع می توان گفت داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 می توانند در زمان تعیین شده با مراجعه به سایت این سازمان به آدرس inbr.ir ، هزینه تعیین شده را پرداخت کرده و در آزمون ثبت نام کنند .



 راهنمای تصویری ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 :

1 - نخست داوطلبان باید عبارت " معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی " و یا " inbr.ir " در کادر میانی و یا بالایی مرورگر نوشته و جست و جو کنند .







2 - سپس با ورود به صفحه اصلی سایت و انتخاب گزینه " سامانه آزمون های ورود به حرفه " از لیست بالای سامانه باید وارد قسمت مربوط به نظام مهندسی شوند .







3 - در گام بعد باید پس از ورود به سامانه آزمون ها ، گزینه " ثبت نام آزمون مهر 99 " را انتخاب کنند .







4 - داوطلبان باید پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون و گزینه " خرید کارت " را به منظور ورود به درگاه بانکی الکترونیکی برای پرداخت هزینه ثبت نام و تهیه کارت اعتباری ثبت نام حاوی شماره پرونده و رمز عبور انتخاب کنند .







5 - داوطلبان سپس با بازگشت به صفحه ثبت نام آزمون ، گزینه " تایید و ادامه " را برای ورود به صفحه ثبت نام انتخاب کنند .







 

به محض آغاز ثبت نام نظام مهندسی اسفند 99 لینک ثبت نام در این قسمت فعال خواهد شد .



 لازم به ذکر است به محض آغاز نام نویسی آزمون نظام مهندسی 99 ، لینک ثبت نام در این مقاله فعال شده و هم چنین در کانال تلگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی







اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .




سوالات متداول


1- آزمون نظام مهندسی چه زمانی برگزار می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده ، معمولا آزمون نظام مهندسی دو بار در سال در بازه مهر و اسفند ماه برگزار می شود .




2- از چه طریقی می توان ثبت نام آزمون نظام مهندسی را انجام داد ؟
ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود که مراحل ثبت نام در این مقاله توضیح داده شده است .




3- آیا با مدرک دیپلم هم می توان آزمون نظام مهندسی شرکت کرد ؟
بله . داوطلبان در صورتی که سایر شرایط آزمون صلاحیت حرفه ای معماران را نیز داشته باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند که شرایط ثبت نام در این مقاله ارائه شده است .

منبع : ثبت نام نظام مهندسی 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gm86
نظرتان را بنویسید