اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کلیه داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور که با حضور در جلسه آزمون با یک دیگر به رقابت می پردازند نتایج اکتسابی خود را به صورت اینترنتی دریافت خواهند کرد. نتایج ارشد فراگیر پیام نور معمولا اسفند ماه در قالب کارنامه ای منتشر شده و علاوه بر نمرات امتحانی و رتبه اکتسابی داوطلبان ، وضعیت قبولی یا عدم قبولی آن ها را مشخص می کند. 




سازمان سنجش با برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور زمینه لازم برای پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس را فراهم کرده و از این طریق اقدام به تامین نیروهای متخصص و مورد نیاز کشور می نماید . سال های پیش نیز کلیه داوطلبانی که پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام در این آزمون شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت پرداخته بودند ، نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را به صورت اینترنتی دریافت می کردند .

پیرو اعلام نتیجه این آزمون وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان مشخص شده و امکان ادامه تحصیل پذیرفته شدگان از نیمسال دوم ( بهمن ماه ) فراهم می شود . لازم به ذکر است نمره نهایی داوطلبان در مرحله اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 به عوامل مختلفی نظیر برنامه ریزی ، منابع انتخابی و نحوه اولویت بندی انتخاب ها بستگی داشته و بر اساس تاثیر 80 درصدی دروس امتحانی و تاثیر 20 درصدی معدل کارشناسی محاسبه می شود که در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج این آزمون می پردازیم . 



زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
سازمان سنجش جواب آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را در قالب کارنامه ای منتشر کرده و مدتی پس از زمان برگزاری کنکور ارشد فراگیر در اختیار داوطلبان قرار می دهد . سال گذشته آزمون ارشد فراگیر پیام نور روز جمعه 17 بهمن ماه برگزار شد و داوطلبان کارنامه اعلام نتایج این آزمون را در روز سه شنبه 1 اسفند ماه دریافت کردند.





سازمان سنجش با صدور اطلاعیه ای در سایت رسمی خود اعلام کرد که پذیرش دانشجو از طریق شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از سال 1400 لغو خواهد شد. در صورت تکمیل و تصویب این لایحه در سازمان سنجش این مقاله بروز رسانی خواهد شد.



هر چند در خصوص زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 باید منتظر ماند تا دید برگزاری آزمون فراگیر کارشناسی ارشد به چه صورت خواهد بود. در غیر این صورت، زمان جواب امتحان همانند سال های گذشته یک الی دو ماه پس از برگزاری آزمون خواهد بود.



لینک اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به محض اعلام در این مقاله قرار خواهد گرفت.





زمان اعلام نتایج آزمون ارشد فراگیر پیام نور تا آخر سال 1400 در صورت برگزاری آن در این مقاله بروز رسانی خواهد شد.



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور



نحوه اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
با مشخص شدن زمان اعلام نتیجه ارشد فراگیر پیام نور 1400 داوطلبان باید نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نموده و از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند . نتایج این آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر شده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی قابل دریافت است که بدین منظور باید مراحل زیر طی شود.



مراحل اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401​



مراجعه به سایت sanjesh.org
ورود به بخش پیام نور
کلیک بر روی لینک اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400
وارد کردن اطلاعات ثبت نامی
دریافت کارنامه کارشناسی ارشد فراگیر


بیشتر بخوانید: توضیحات کارنامه ارشد فراگیر پیام نور


حال به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان راهنمای تصویری اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 را ارائه می دهیم.



راهنمای تصویری اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401​



با توجه به اینترنتی بودن اعلام جواب این آزمون می بایست از طریق یکی از مرورگرها وارد سایت سازمان سنجش شوید . 






از منوی سمت راست بخش پیام نور را انتخاب کنید . 






بر روی لینک " اعلام نتایج کارنامه آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور – کارشناسی ارشد 1400"  کلیک کنید . 






سه روش جستجو در اختیار شما قرار می گیرد . 
1 - جستجو بر اساس شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
2 - جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه
3 - جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره داوطلبی







با انتخاب یکی از این روش ها و وارد کردن اطلاعات درخواستی می توانید از نمرات امتحانی ، رتبه اکتسابی در هر رشته محل و وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوید . حال اگر داوطلبی به این اطلاعات دسترسی نداشته یا به عبارت دیگر اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده باشد می تواند با ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی خود اقدام نماید.





لازم به ذکر است راهنمای تصویری فوق مربوط به اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور سال گذشته بوده که همزمان با انتشار نتیجه این آزمون در سال جاری بروزرسانی خواهد شد.



بیشتر بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش










مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
داوطلبانی که بر اساس کارنامه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور موفق به کسب رتبه قبولی می شوند باید طبق زمانبندی اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند . این متقاضیان با پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام از دانش پذیری به دانشجویی تغییر وضعیت داده و ملزم به رعایت ضوابط این دوره می باشند که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.



1 - دانشجویی که در دوره دانش پذیری نمرات زیر 12 کسب نموده و جزو پذیرفته شدگان آزمون ارشد فراگیر پیام نور 1400 می باشد باید دروس مورد نظر را در دوره دانشجویی مجددا اخذ نموده و با موفقیت بگذراند .



2 -  دانشجو می تواند با توجه به امکانات دانشگاه با پرداخت شهریه های ثابت و متغیر از کلاس های رفع اشکال گروهی و فردی استفاده کند.



بیشتر بخوانید: شهریه ارشد فراگیر پیام نور


3 - انتقال ، تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ممنوع است .

4 - دانشجو در هر نیمسال تحصیلی موظف به ثبت نام و انتخاب واحد درسی در مهلت قانونی می باشد .

5 - تعداد واحدهایی که دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی ( به جز آخرین نیمسال تحصیلی ) انتخاب کند با توجه به میانگین نمرات قبلی دانشجو حداقل 6 و حداکثر 14 واحد درسی می باشد .

6 - نمره قبولی در هر درس که آزمون آن به صورت متمرکز برگزار می شود ، حداقل 12 از 20 است و برای اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل میانگین مورد نیاز 14 از 20 می باشد .

7 - طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد 3 سال است و در صورت لزوم افزایش سنوات تابع مقررات آموزشی دانشگاه است .



موارد مذکور تنها بخشی از قوانین ادامه تحصیل در رشته محل های ارشد فراگیر پیام نور می باشد که جزئیات بیشتر آن در دفترچه ثبت نام درج شده است . لازم به ذکر است قبولی در این آزمون تنها راه ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی نبوده و داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور سال جاری نمی باشند باید از روش های دیگری نظیر شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1400 استفاده نمایند.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را ارائه می دهند .



در ادامه بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد 1400


















سوالات متداول


1-  نتایج ارشد فراگیر پیام نور از طریق چه سایتی اعلام می شود ؟
 نتایج قبولی یا عدم قبولی داوطلبان ارشد فراگیر پیام نور در سایت سازمان سنجش اعلام می شود که به محض انتشار این نتایج مقاله بروزرسانی خواهد شد . 




2-  برای مشاهده نتایج آزمون ارشد فراگیر پیام نور 1400 چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
 داوطلبان برای مشاهده نتایج این آزمون باید شماره داوطلبی یا شماره پرونده خود را به همراه داشته باشند که اطلاعات بیشتر در این خصوص در متن مقاله اشاره شده است . 




3-  در کارنامه اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور چه اطلاعاتی در اختیار داوطلب قرار می گیرد ؟
 متقاضیان با دریافت کارنامه خود از نمرات امتحانی ، رتبه اکتسابی و وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع می شوند که راهنمای تصویری نحوه دریافت کارنامه در متن مقاله قرار داده شده است . 

منبع : اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zWEm
نظرتان را بنویسید