مطالب خواندنی و مهم درباره آزمون نمونه دولتی

مطالب خواندنی و مهم درباره آزمون نمونه دولتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

ازمون نمونه دولتی هر ساله به تصمیم وزارت آموزش و پرورش کشور برای پایه های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود که البته چند سالی است آزمون پایه ششم به هفتم حذف شده است و در حال حاضر نیز فقط برای ورود به مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه شاهد برگزاری آزمون هستیم. دانش آموزان پایه نهم که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند ، باید برای موفقیت در آزمون ورودی منابع امتحانی را بشناسند و برای هر یک از دروس نیز حداقل یک کتاب کمک آموزشی تهیه کنند.
در ادامه به بررسی منابع ازمون نمونه دولتی 1401 – 1402 می پردازیم. شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دریافت برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی و پیگیری اخبار ثبت نام و برگزاری آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.
منابع ازمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402
بر خلاف پایه ششم به هفتم ، برای جذب دانش آموزان در پایه دهم مدارس نمونه دولتی آزمون برگزار می شود و دانش آموزانی که در این ازمون شرکت می کنند ، به شرط کسب نمره و رتبه لازم امکان پذیرش در مدارس نمونه دولتی را خواهند داشت. برای موفقیت در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، علاوه بر برنامه ریزی صحیح مطالعاتی استفاده از منابع کمک آموزشی و تستی نیز تاثیرگذار است ولی بیشتر دانش آموزان در انتخاب منابع کمک آموزشی استاندارد با مشکل مواجه هستند و نمی دانند که برای هر درس چه کتابی را مطالعه کنند بهتر است.
پیش از معرفی منابع کمک آموزشی ، ابتدا لازم است که منابع درسی که در آزمون مورد سوال واقع می شوند اطلاع یابید و بدانید که از چه دروسی و از هر درس چند سوال در آزمون مطرح می شود.
مرتبط بخوانید : مشکلات مدارس نمونه دولتی – تحصیل در مدارس نمونه دولتی چه مشکلاتی دارد

در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، از دروس زیر سوال طراحی می شود :
منابع درسی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم
کتاب های درسی بخش طراحی سوالات ضریب تعداد سوالات 
زبان انگلیسی پایان درس 4 (صفحه 79) 1 7
مطالعات اجتماعی (جغرافیا ، تاریخ و مدنی) پایان درس 19 (صفحه 132) 1 10
زبان عربی پایان درس 8 (صفحه 90) 1 8
آموزش قرآن و پیام های آسمانی قرآن تا پایان درس 8 (صفحه 93) و پیام های آسمانی تا پایان درس 9 (صفحه 108) 2 10
فارسی پایان درس 14 (صفحه 110) 2 15
علوم تجربی پایان درس 12 (صفحه 132) 2 25
ریاضی پایان درس 6 (صفحه 112) 3 25
توصیه می شود که علاوه بر مطالعه کتاب های درسی به عنوان منابع اصلی و اول آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، برای هر درس مخصوصا درس های ریاضیات و علوم تجربی حداقل یک کتاب کمک آموزشی تهیه کنید. با توجه به اینکه سوالات ازمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت تستی طراحی می شود ، شما باید تسلط کافی را در تست زنی داشته باشید تا با مدیریت زمان در جلسه آزمون ، سوالات را به خوبی پاسخ دهید.
احتمالا این را هم بپسندید  اعلام نتایج نمونه دولتی همدان 1401 – زمان و نحوه دریافت نتایج
در جدول زیر برای هر یک از دروس عمومی و اختصاصی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم چند کتاب تست و کمک آموزشی معرفی شده است ، اما با توجه به اینکه سطح درسی و توانمندی یادگیری دانش آموزان با یکدیگر متفاوت است ، هر دانش آموز باید با در نظر گرفتن قدرت یادگیری خود بهترین کتاب را تهیه کند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J01J
نظرتان را بنویسید