راهنمای سوال پر تکرار در کنکور

راهنمای سوال پر تکرار در کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور 1402
داوطلبانی که در هر یک از آزمون های سراسری 1402 از جمله کنکور سراسری نوبت دی ماه و نوبت تیرماه شرکت می کنند ، باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام معدل دقیق خود را درج نمایند و اگر هنوز معدل آنها اعلام نشده است ، باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور برای ویرایش معدل در سایت سنجش اقدام کنند.

بعضی از داوطلبان عمدا معدل خود را اشتباه و بالاتر از حد واقعی درج می کنند یا بسیاری از داوطلبان نیز در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه که سامانه ویرایش اطلاعات فعال است ، برای اصلاح معدل خود اقدام نمی کنند و هر دو دسته داوطلب برای پذیرش در دانشگاه با مشکل مواجه خواهند شد.

پس اگر در زمان ثبت نام کنکور معدل کل و معدل کتبی شما هنوز مشخص نبود ، چند روز قبل از برگزاری کنکور و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه که معدلتان اعلام شده است ، فرصت خواهید داشت که فرم ثبت نام را دریافت کرده و معدل واقعی را درج کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه آزاد - راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه آزاد
عواقب اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور
طبق بخشنامه جدید سازمان سنجش ، به دانشگاه ها اعلام شده است که از ثبت نام داوطلبانی که معدل آنها با معدل واقعی مغایرت دارد جلوگیری شود تا داوطلب اجازه تحصیل نداشته باشید. البته داوطلبانی که سهوا معدل خود را در فرم ثبت نام کنکور اشتباه درج کرده اند ، می توانند با ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش و ذکر دلایل خود ، خواستار اصلاح معدل باشند اما داوطلبانی که عمدی معدل را اشتباه وارد کرده اند فرصت اعتراضی نخواهند داشت.

پس اگر فراموش کرده اید که برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور خود در زمان دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنید ، بعد از برگزاری کنکور فرصت دارید که برای ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش جهت پیگیری موضوع ، اقدام کنید.

توصیه می شود که برای ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش از مشاوران ما راهنمایی بگیرید تا احتمال موافقت با درخواست شما زیاد باشد و مشکلی برای پذیرش در دانشگاه نداشته باشید.

نحوه ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش برای ویرایش معدل
برای ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش ، وارد این سامانه به نشانی sanjesh.org شوید و از منوی سمت چپ سامانه گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را انتخاب کنید. ابتدا باید مراحل عضویت خود را با وارد کردن اطلاعتتان همچون کد ملی ، ایمیل ، تلفن تماس و … انجام دهید و اگر عضویت شما در سامانه با موفقیت انجام گیرد ، یک نام کاربری و رمز عبور به ایمیلی که وارد کرده اید ارسال خواهد شد که باید با استفاده از آنها درخواست خود را بفرستید.

در متن درخواست خود حتما شماره پرونده ، شماره داوطلبی ، کد پیگیری ثبت نام ، کد ملی و نام و نام خانوادگی خود را درج کنید و حتما باید دلایل موجه و منطقی برای ویرایش معدل خود ارائه دهید.

مرتبط بخوانید : اشتباه در ثبت نام کنکور

زمان اصلاح معدل اشتباه در ثبت نام کنکور
ثبت نام کنکور سراسری 1402 برای نوبت دی در آبان ماه و برای نوبت تیر در فروردین ماه می باشد. داوطلبانی که معدل آنها مشخص شده است ، باید در این تاریخ معدل خود را وارد فرم ثبت نام کنکور کنند اما اگر هنوز معدل داوطلب اعلام نشده است ، حداکثر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه که سامانه ویرایش اطلاعات فعال می شود ، باید معدل خود را اصلاح نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه دی ماه 1403 - راهنمای ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دی ماه
بدیهی است که پس از اتمام مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور وجود ندارد مگر آنکه داوطلب در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال نماید.

همچنین برای دانش آموزان سال دوازدهم که معدل آنها در زمان ثبت نام کنکور سراسری و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه مشخث نیست ، احتمالا در زمان انتخاب رشته که در مردادماه است ، فرصتی برای ویرایش معدل در نظر گرفته شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7lzy
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر