ثبت نام کلاس اول دبستان

ثبت نام کلاس اول دبستان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام نوآموزان در کلاس اول دبستان 99 - 1400 به صورت مراجعه حضوری و در بازه زمانی 1 خرداد تا 31 مرداد انجام می شود و والدین می بایست در این زمان با در دست داشتن مدارک به مدرسه ابتدایی مدنظر خود مراجعه نموده و فرزند خود را در کلاس اول دبستان 99 - 1400​ ثبت نام نمایند .



یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر کودک با تمام شدن 6 سالگی آغاز می شود زیرا در این مرحله ، والدین کودک می بایست او را  برای ورود به دنیای یادگیری آماده نموده و در کلاس اول دبستان​ ثبت نام  کنند .

دوره ابتدایی که اولین دوره در سیستم آموزش و پرورش کشور ما می باشد ، در نظام جدید دارای شش پایه بوده و در پایه هفتم دانش آموزان وارد دوره متوسطه می شوند . اگرچه پیش دبستانی هم قبل از دوره ابتدایی وجود دارد اما به دلیل اجباری نبودن دوره پیش دبستانی ، مقطع ابتدایی اولین مقطع آموزش برای دانش آموزان به حساب می آید .

با آغاز فصل تابستان والدین همه دانش آموزان دبستانی تا دبیرستانی ، دغدغه ثبت نام فرزند خود در مقاطع مختلف را دارند ، اما شاید این نگرانی در بین والدین کلاس اولی ها در سال تحصیلی 99 - 1400 بیشتر از بقیه احساس شود .

موارد مختلفی مانند دانستن زمان دقیق و نحوه ثبت نام کلاس اول دبستان و انتخاب مدرسه مناسب ، بخشی از این دغدغه ها را تشکیل می دهند که در ادامه این مقاله سعی کرده ایم به شرح هر یک از آن ها بپردازیم .



زمان ثبت نام کلاس اول دبستان 99 - 1400
ثبت نام مدارس در مقطع اول ابتدایی معمولا در اواخر فصل بهار و اوایل و اواسط فصل تابستان برای کودکانی که به سن ورود به ابتدایی رسیده اند ، انجام می شود که ممکن است زمان دقیق ثبت نام دبستان های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد . در ادامه به زمان ثبت نام کلاس اول دبستان در سال تحصیلی 99 - 1400 پرداخته ایم .





زمان ثبت نام پایه اول دبستان 99 - 1400 از 1 خرداد الی 31 مرداد ماه می باشد .



به والدین محترم کلاس اولی ها توصیه می شود در این بازه زمانی ثبت نام فرزند خود را در پایه اول دبستان انجام داده و حتی الامکان ثبت نام پایه اول ابتدایی 99 - 1400 را به روزهای آخر موکول ننمایند تا با مشکلاتی اعم از ازدحام محل ثبت نام و یا عدم ظرفیت مواجه نشوند .



بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام مدارس









نحوه ثبت نام کلاس اول دبستان 99 - 1400
یکی از سوالات مهمی که والدین در باره ثبت نام کودک کلاس اولی خود دارند ، سن ورود به اول ابتدایی می باشد که باید گفت کودکانی که 6 سالشان تمام شده باشد می بایست در مقطع اول ابتدایی ثبت نام نمایند و ثبت نام پیش دبستانی برای این افراد مجاز نمی باشد . در مورد ثبت نام کلاس اول دبستان​ 99 - 1400 کودکان متولد نیمه اول سال 93 به قبل مشمول ثبت نام در مقطع اول ابتدایی خواهند بود .

ثبت نام کلاس اول دبستان معمولا به صورت حضوری انجام می شود و والدین می بایست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ، به دبستان مدنظر خود مراجعه نموده و ثبت نام فرزند خود در مقطع اول ابتدایی 99 - 1400 را انجام دهند . اما در بعضی از مدارس مانند مدارس شاهد ، ثبت نام حضوری نبوده و ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ثبت نام آن مدرسه انجام شود . 

یکی دیگر از مواردی که می بایست در هنگام ثبت نام کلاس اول دبستان 99 - 1400 بدان توجه نمود ثبت نام طرح سنجش سلامت می باشد که به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و انجام می شود . روند ثبت نام سنجش سلامت بدین صورت است که والدین ابتدا می بایست به مدرسه مورد نظر خود برای ثبت نام مراجعه نمایند .

در مرحله دوم پیش ثبت نام کلاس اولی ها برای انجام سنجش سلامت توسط مدیر انجام می شود و سپس والدین همراه با فرزند خود به پایگاه های سنجش سلامت ارجاع داده می شود که در آنجا سنجش سلامت وی انجام شده و در صورت نبود مشکل تاییدیه آن به والدین داده می شود تا آن را به مدرسه تحویل دهند .

مرحله آخر ثبت نام دانش آموزان کلاس اول دبستان 99 - 1400 ثبت نام و نام خانوادگی و اطلاعات مربوط به مادر و پدر آنان در سامانه سناد است که می بایست توسط مدیر مدرسه انجام شود . توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه سناد ابتدایی ، به مقاله زیر مراجعه نمایید .



بیشتر بخوانید: سناد ابتدایی


مشاوره ثبت نام کلاس اول دبستان 99 - 1400
ثبت نام دانش آموزان برای والدینی که فرزندشان کلاس اول دبستان را گذرانده است به نسبت آسان تر از والدین نوآموزان اول ابتدایی 99 - 1400 می باشد . والدین این دانش آموزان می بایست فاکتور های مختلفی را در انتخاب مدرسه مناسب در نظر گرفته و هم چنین روش های مختلفی را برای علاقه مند کردن کودک به درس و کمک کردن به او به کار ببندد . 

اگر شما مادر یا پدر کودکی کلاس اولی هستید که در سال تحصیلی 99 - 1400 قرار است به اول ابتدایی برود ، در ادامه این مقاله می توانید نکات مهم در انتخاب مدرسه مناسب و روش های مختلف برای کمک به دانش آموزان اول ابتدایی را مطالعه نمایید .



فاکتور های مهم در انتخاب مدرسه ابتدایی



 کادر آموزشی مجرب

 امکانات مناسب

  نزدیک بودن به محل زندگی

 محیطی سازگار با روحیات فرزند

 شهریه متناسب با امکانات ارائه شده در مدرسه





 روش های کمک به کلاس اولی ها



حتی اگر شما بهترین مدرسه ممکن را برای فرزند خود انتخاب نمایید ، هرگز نباید خودتان از روند تحصیل او به خصوص در پایه اول دبستان غافل شوید . آموزش فرزند شما به عهده معلم می باشد اما این شمایید که می بایست او را به یادگیری ، پیشرفت و موفقیت در مدرسه ترغیب نمایید . بنابراین در ادامه این مقاله تعدادی از روش های اصلی کمک به دانش آموز پایه اول ابتدایی برای شما شرح داده شده است .



 او را تشویق کنید و جایزه دادن را فراموش نکنید .

 ریاضیات را به بازی تبدیل کنید .

 مهارت گوش دادن کودک را با خواندن داستان های جذاب تقویت کنید .

 ارتباط با معلم و مدرسه را به صورت منظم حفظ کنید .



در ادامه بخوانید: ثبت نام طرح سنجش سلامت







برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام اول ابتدایی 99 - 1400 عضو کانال اینستاگرام مدارس ما شده و یا صفحه مدارس هیوا در اینستاگرام را دنبال نمایید . هم چنین شما می توانید تمامی سوالات خود مربوط به ثبت نام اول ابتدایی 99 - 1400​ را از مشاورین مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید .






سوالات متداول


1-  ثبت نام مدارس ابتدایی به چه صورت می باشد ؟
  همان طور که در این مقاله بدان پرداخته ایم ، ثبت نام مدارس اول ابتدایی 99 - 1400 معمولا به صورت حضوری و گاهی به صورت آنلاین می باشد .




2- زمان ثبت نام مدارس ابتدایی 99 - 1400 در چه تاریخی است ؟
همان طور که در این مقاله گفته شد ، ثبت نام دبستان ها در سال تحصیلی 99 - 1400 از 1 خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت .




3- ثبت نام مدارس ابتدایی در چند مرحله انجام می شود ؟
مراحل ثبت نام مدارس در مقطع اول دبستان در دو مرحله انجام می شود و شامل طرح سنجش سلامت نیز می باشد که در این مقاله به شرح جزئیات آن پرداخته شده است .

منبع : ثبت نام کلاس اول دبستان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VRAX
نظرتان را بنویسید