زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1400

زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در فرایند ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1400 موفق به تکمیل ظرفیت های خود نمی شوند لیست رشته محل های دارای ظرفیت را به سازمان سنجش اعلام خواهند کرد. معمولا زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد در مهر ماه می باشد.




پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، ثبت نام پذیرفته شدگان این آزمون را انجام داده و در صورت وجود ظرفیت های خالی درخواست پذیرش مجدد خود را به سازمان سنجش ارسال می کنند.

سازمان سنجش به منظور تکمیل ظرفیت های خالی این دانشگاه ها فرایند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 را برگزار نموده و امکان انتخاب رشته مجدد را در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که موفق به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج نهایی نشده یا از نتیجه اکتسابی خود راضی نیستند.

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ مشخصی صورت گرفته و برای تکمیل ظرفیت های خالی دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان انجام می شود. در ادامه به بررسی زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم .   



زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400
طبق روال سالیان گذشته با اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1400 با ظرفیت های خالی در برخی دانشگاه ها مواجه خواهیم بود. به علاوه ممکن است شاهد در نظر گرفتن ظرفیت های جدید برای برخی رشته محل ها باشیم که توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به سازمان سنجش اعلام می شود.



در صورت موافقت وزارت علوم با برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد، مجوز پذیرش دانشجو از این طریق صادر شده و سازمان سنجش با انتشار لیست رشته محل های دارای ظرفیت امکان ثبت نام و انتخاب رشته مجدد را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.





زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 1400





بر این اساس متقاضیان در بازه زمانی مشخصی می توانند نسبت به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه و غیر روزانه اقدام نمایند. اما علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید منتظر بازه زمانی مجزایی برای تکمیل ظرفیت واحدهای این دانشگاه باشند.



سال 98 که آخرین سال برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد بود، دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد درآبان ماه منتشر شد. سال گذشته نیز به علت برگزاری فرآیند پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، شاهد عدم برگزاری تکمیل ظرفیت بودیم.










کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را به مخاطبان ارائه داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با اثین حیطه را دریافت نمایید.



در ادامه بخوانید: صفر تا صد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400









سوالات متداول


1- انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد در چه سایتی انجام می شود ؟
مطابق متن مقاله ، داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در این فرایند باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند . 




2- تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد برای پذیرش در چه دوره هایی صورت می گیرد ؟
طبق مطالب ذکر شده در متن مقاله ، در صورت وجود ظرفیت خالی ، پذیرش در کلیه دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری انجام می شود .




3- متقاضیان انتخاب رشته ارشد چه زمانی می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند ؟
زمان تقریبی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد یک ماه پس از اعلام نتایج نهایی این آزمون می باشد که به محض آغاز تکمیل ظرفیت داخل متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد . 

منبع : زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wQqw
نظرتان را بنویسید