ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401

ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدارس شاهد علاوه بر ثبت نام پایه های اصلی که پیش ثبت نام آن ها بصورت اینترنتی و از طریق سامانه جامع سجا انجام می شود ، ثبت نام مقاطع میان پایه را نیز با داشتن شرایطی خاصی امکان پذیر کرده است . پیش بینی می شود بنا به روال سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401 از اوایل مرداد ماه آغاز شود .




ثبت نام پایه های اصلی مدارس شاهد یعنی پایه های اول ، هفتم و دهم بصورت پیش ثبت نام اینترنتی و از طریق سامانه سجا به آدرس saja.medu.ir  توسط متقاضیان ثبت نام در این مدارس انجام می شود . مدارس شاهد بدلیل داشتن شرایط و امکانات مناسب آموزشی و همچنین توجه به امور اخلاقی ، دینی و تربیتی مورد توجه بسیاری از والدین و دانش آموزان قرار گرفته اند و علاوه بر متقاضی ثبت نام در پایه های اصلی ، در مقاطع میان پایه تحصیلی نیز طرفداران خود را دارند .

ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401 بر خلاف ثبت نام پایه های اصلی بصورت حضوری انجام شده و دارای شرایط خاصی برای ثبت نام است . مهم ترین این شرایط داشتن حداقل معدل کل تعیین شده از طرف ستاد امور ایثار گران در پایه تحصیلی گذشته است .
آمار متقاضیان ثبت نام در مدارس شاهد تا حدودی بالا و قابل توجه است ، از طرفی این دانش آموزان اطلاعات زیادی در مورد ثبت نام در این مدارس به خصوص در مقاطع میان پایه تحصیلی ندارند . لذا در ادامه مقاله قصد داریم به مواردی مانند زمان ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401 ، شرایط ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام در این مدارس بپردازیم .



زمان ثبت نام میان پایه مدرسه شاهد 1400 - 1401
دانش آموزان متقاضی ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 – 1401 باید برای ثبت نام بصورت حضوری و به همراه یکی از والدین خود به نزدیک ترین مدرسه شاهد در محل سکونت خود مراجعه فرمایند . در سال های گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد از اول مرداد آغاز و تا دهم مرداد ماه ادامه پیدا می کرد . بنابراین پیش بینی می شود که ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401 هم در حدود همین تاریخ انجام پذیرد .






در حال حاضر تاریخ دقیقی برای ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 – 1401 مشخص نشده است . به محض اعلام در سامانه اینترنتی سجا ، تاریخ دقیق ثبت نام در این جا اطلاع داده می شود.



دانش آموزان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401  در کانال تلگرامی مدارس هیوا عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنند .



بیشتر بخوانید : سامانه جامع امور ایثارگران





شرایط ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401
مدارس شاهد در ابتدای تاسیس تنها مختص ثبت نام فرزندان شهدا و ایثارگران بود . اما با گذشت زمان و کم شدن تعداد دانش آموزانی که فرزند شهید و یا جانباز هستند ، این مدارس برای تکمیل ظرفیت خود اجازه ثبت نام از سایر خانواده های عادی را نیز صادر کردند .

ثبت نام مدارس شاهد برای خانواده های شاهد و ایثارگر به صورت قطعی بوده و برای سایرین موقتا و پس از تایید شرایط ، ثبت نام قطعی انجام می گیرد که این شرایط در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد نیز قابل مشاهده و مطالعه می باشد . دانش آموزانی که جز افراد عادی هستند ، با داشتن یک سری شرایط عمومی و یک سری شرایط خاص مورد تایید برای ثبت نام در این مدارس قرار می گیرند .

از شرایط مهمی که در ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401  بسیار مورد توجه بوده کسب معدل لازم و کافی در سال تحصیلی گذشته توسط دانش آموز است . معدل مناسب در هر پایه برای ثبت نام در این مدارس متفاوت بوده و میزان و حداقل آن برای هر مقطع با مقاطع دیگر فرق دارد . در جدول زیر حداقل معدل کافی برای ثبت نام در هر مقطع میان پایه مدارس شاهد مشخص شده است .



شرایـط‌ ثـبـت‌نـام  پایـه‌ تحصیلی‌ دوم ‌تـا ‌شـشـم پایـه ‌تحصیلی‌ هشتم  پایـه ‌تحصیلی ‌نـهـم پایـه‌ تحصیلی‌ یـازدهم پایـه‌ تحصیلی‌ دوازدهم
حداقل معدل دانش آموزان ورودی مدارس شاهد کسب نمره " خیلی خوب " در تمامی دروس در ارزشیابی نوبت دوم کسب نمره " خیلی خوب " در تمامی دروس در ارزشیابی نوبت دوم معدل نوبت دوم 17 ( میانگین مستمر و پایانی ) و حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم قبولی خرداد با معدل کل 15 و نمره سالانه 14 دروس تخصصی قبولی خرداد با حداقل میانگین نمره سالانه 15 در دروس تخصصی رشته
حداقل معدل دانش آموزان مدارس شاهد    ( ادامه تحصیل میان پایه ) کسب نمره " خیلی خوب " در تمامی دروس امتحانات خرداد ماه حداقل معدل کل نوبت دوم 16 و حداقل نمره 15 (میانگین مستمر و پایانی) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضی ، علوم ، املاء ، فارسی ، عربی و زبان حداقل معدل نوبت دوم 16 و حداقل نمره 15 ( میانگین مستمر و پایانی ) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضی ، علوم ، املا ، فارسی ، عربی و زبان حداقل معدل کل 14 و حداقل نمره سالانه 13 در دروس تخصصی رشته حداقل معدل کل 14 و حداقل نمره سالانه 13 در دروس تخصصی رشته




    جدول بالا مربوط به ثبت نام میان پایه مدارس شاهد سال گذشته می باشد ، به محض اعلام شرایط ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401  تمامی اطلاعات جدول بالا بروز رسانی خواهند شد .



حتما بخوانید: شرایط ثبت نام در مدارس شاهد











مدارک لازم برای ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 – 1401
همان گونه که گفته شد دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مقاطع میان پایه مدارس شاهد را دارند ؛ باید به صورت حضوری و به همراه یکی از والدین خود به نزدیک ترین مدرسه شاهد محل سکونتشان مراجعه کنند . بعد از این که سوابق تحصیلی این دانش آموزان و شرایط عمومی و فردی آن ها مورد بررسی و تایید مسئولین مدارس شاهد قرار گرفت ، باید اقدام به ارائه یک سری مدارک تحصیلی و شناسایی برای ثبت نام در این مدارس فرمایند .


مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 – 1401 عبارتند از :

 ارائه 12 قطعه عکس 3*4


یکی از قبوض منزل


ارائه اصل و کپی شناسنامه


ارائه اصل و کپی کارت ملی


پرونده تحصیلی و مدارک تحصیلی سال تحصیلی قبلی


مدارک احراز شرایط شاهد


مدارک کسب امتیاز جدول امتیاز بندی شاهد





بیشتر بخوانید : مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400







 در صورت داشتن هر گونه سوال درباره ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401  ، می توانید از طریق خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره هیوا ، با کارشناسان با تجربه ارتباط برقرار کنید . توصیه می شود برای آگاهی از جدیدترین اخبار در کانال تلگرامی مدارس عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید .

در ادامه بخوانید: شهریه مدارس شاهد




سوالات متداول


1- آیا مدارس شاهد تنها مختص فرزندان خانواده های شاهد و ایثارگر است ؟  
خیر این مدارس علاوه بر فرزندان شاهد و ایثارگر دانش آموازان عادی را نیز ثبت نام می کنند که شرایط ثبت نام این دانش آموزان در مقاله بالا با جزئیات توضیح داده شده است .




2- آیا ثبت نام میان پایه مدارس شاهد به صورت اینترنتی انجام می شود ؟
ثبت نام پایه اصلی و ثبت نام میان پایه مدارس شاهد بصورت حضوری انجام می پذیرد که شرایط ثبت نام در مقاله بالا توضیح داده شده است . 




3-   برای ثبت نام میان پایه مدارس شاهد چه مدارکی لازم است ؟
مدارک لازم برای ثبت نام میان پایه مدارس شاهد بصورت دقیق و با جزئیات در مقاله بالا ذکر شده است .

منبع : ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400 - 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/55KY
نظرتان را بنویسید