برگ سفید سربازی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
برگ سفید سربازی دومین نامه ای است که مشمولان قبل از اعزام به خدمت سربازی دریافت می کنند. برگه سفید حاوی اطلاعاتی مانند زمان اعزام به خدمت، آدرس پادگان، ساعت حضور، میزان کسری خدمت و ... می باشد. مشمولان برای دریافت این برگه باید در زمان مقرر به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.




همه سربازان بعد از انجام مراحل خدمت سربازی خودشان، دو برگه مهم دریافت می کنند. اولین برگ دریافتی سربازان همان برگه سبز خدمت سربازی است که داخل آن تاریخ اعزام به خدمت ذکر شده است. برگه بعدی که پس از دریافت برگ سبز، به سربازان داده می شود برگ سفید می باشد.

اما بسیاری از مشمولان اطلاعی از برگه سفید سربازی ندارد و نمی دانند که اصلا برگ سفید سربازی چیست؟ اطلاعاتی که داخل برگ سفید خدمت سربازی نوشته شده چیست؟ در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر مشمولان با برگ سفید نظام وظیفه، توضیحاتی را در این رابطه به این برگه بدهیم.



برگ سفید سربازی چیست؟
بسیاری از مشمولان به دلیل اینکه دو برگه سفید و سبز سربازی را با تفاوت زمانی کوتاهی دریافت می کنند، نمی دانند که تفاوت برگه سبز با برگ سفید سربازی چیست؟ در واقع، این دو برگه نشان دهنده تاریخ و محل اعزام خدمت سربازی شما است؛ اما تفاوت اصلی برگ سبز سربازی با برگ سفید نظام وظیفه، در اطلاعات درج شده در داخل آن ها است.

در برگ سبز سربازی تنها تاریخ اعزام مشمولان نوشته شده است و اطلاعاتی در رابطه با محل خدمت، آدرس پادگان و ... در آن وجود ندارد.

برگ سفید نظام وظیفه دارای حاشیه آبی رنگ می باشد. به دلیل اینکه برگه سفید سربازی باید در زمان مراجعه به پادگان آموزشی همراه مشمول باشد، به آن برگه معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزشی هم گفته می شود. در واقع، مشمولان با در دست داشتن این برگه یک معرفی نامه در دست خواهند داشت که به مراکز آموزشی می گوید که شما سرباز آن مکان هستید.

بیشتر بخوانید: زمان اعزام به خدمت سربازی
در برگ سفید نظام وظیفه، اطلاعاتی برای مشمولان ارائه شده است که با کمک آن می توانند متوجه شوند که محل اعزام آن ها در چه شهر و مکانی است. در برگ سفید خدمت سربازی، اطلاعات زیر درج شده است که مشمولان هنگام دریافت این برگه آن باید به توضیحات مربوطه دقت نمایند.



نام و نام خانوادگی

مدت زمان خدمت سربازی

میزان کسری خدمت گرفته شده توسط مشمول

اطلاعاتی نظیر معاف از رزم بودن مشمول

زمان خدمت مشمول که در گذشته گذرانده شده است.

نام پادگانی که مشمول باید به آنجا برود.

تاریخ اعزام به خدمت سربازی

ساعت مراجعه به پادگان

آدرس پادگان مورد نظر

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای اعزام به سربازی



زمان دریافت برگ سفید سربازی
زمان دریافت برگه سفید با برگه سبز سربازی متفاوت می باشد. مشمولان ابتدا برگه سبز خدمت سربازی را دریافت می کنند و چند روز قبل از تاریخ اعزام برگ سفید خدمت سربازی را تحویل می گیرند. پس برگه سفید سربازی دومین نامه ای است که مشمولان از طرف سازمان نام وظیفه عمومی ناجا دریافت می کنند.

در واقع، شما بعد از انجام دادن تمام مراحل اعزام به سربازی و ثبت درخواست در دفاتر پلیس +10، برگه ای تحت عنوان برگ سبز دریافت می کنید که در آن تاریخ اعزام شما مشخص شده است. بعد از دریافت برگ سبز سربازی، به شما برگه ای به اسم برگ سفید خدمت سربازی داده می شود.







زمان دریافت برگ سفید نظام وظیفه معمولا یک هفته قبل از تاریخ اعزامی است که در برگ سبز مشخص شده است؛ اما ممکن است تاخیری در تحویل برگ سفید نظام وظیفه به وجود بیاید، که در این حالت حتی ممکن تا دو سه روز قبل از تاریخ اعزام هم برگه سفید سربازی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: مدت زمان خدمت سربازی


نحوه دریافت برگ سفید
نحوه دریافت برگه سبز سربازی با برگه سفید نظام وظیفه هم دارای تفاوت هایی است. در گذشته برگ سبز سربازی با پست به در خانه های مشمولان ارسال می شد؛ اما امروزه، با توجه به تراکم کم سربازان، معمولا همان لحظه که مدارک شما به دفاتر پلیس +10 تحویل داده می شود، برگه سبز سربازی هم به شما داده می شود.

نحوه دریافت برگ سفید نظام وظیفه معمولا با پیامک به مشمولان اطلاع رسانی می شود. پس مشمولان برای دریافت این برگه باید منتظر پیامکی تحت عنوان تحویل برگه سفید سربازی باشند. به محض دریافت این پیامک شما می توانید با مراجعه به مراکز پلیس +10 برگه سفید نظام وظیفه خود را دریافت کنید.

همانطور که گفتیم برگه سفید سربازی یک معرفی نامه برای سرباز است که باید در روز اعزام به محل پادگان اعزامی خود ارائه کند. پس به خاطر داشته باشید که برگ سفید خدمت سربازی را در روز اعزام به همراه خود ببرید. در روز اعزام مدارکی مانند اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، برگه واکسیناسیون و برگ سفید نظام وظیفه را به همراه خود داشته باشید. بدون داشتن این مدارک از حضور شما در پادگان جلوگیری می شود.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند مشمولان را از روند دریافت برگه سفید خدمت سربازی مطلع کرده و جزئیات آن را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برایشان شرح دهند.

در ادامه بخوانید: واکسیناسیون خدمت سربازی



سوالات متداول


1- برگ سفید خدمت سربازی چیست ؟
برگ سفید سربازی که نمونه آن در مقاله موجود است، دومین نامه ای است که از سوی مراکز پلیس + 10 به مشمول داده شده و دارای اطلاعات زمان و محل اعزام است.




2- نحوه دریافت برگ سفید خدمت نظام وظیفه چیست ؟
زمان و نحوه دریافت برگ سفید سربازی از طریق پیامکی که برای مشمولان فرستاده می شود مشخص می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.




3- زمان تحویل برگ سفید سربازی چگونه مشخص می شود ؟
برگ سفید سربازی معمولا یک هفته قبل از اعزام مشمول صادر شده تا فرد از محل و آدرس خدمت خود مطلع باشد. سایر اطلاعات مندرج بر روی این برگه در متن مقاله موجود است.

منبع : برگ سفید سربازی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V3Vo
نظرتان را بنویسید