ثبت نام آزمون سامفا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آزمون سامفا جهت سنجش مهارت های زبان فارسی افراد غیر ایرانی که قصد ادامه تحصیل و اشتغال در ایران را دارند، توسط سازمان سنجش برگزار شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت این سازمان در زمان مقرر نسبت به ثبت نام آزمون سامفا اقدام نمایند.




افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در یک کشور خارجی را با اهدافی نظیر تحصیل در دانشگاه های کشور مقصد و کار کردن و کسب در آمد در آن کشور را دارند، می بایست با زبان رسمی آن کشور آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند بدون نیاز به مترجم تحصیلات خود را به پایان رسانده و نیازهای خود را در زندگی روزمره برطرف نمایند. از این رو یکی از شرایط ادامه تحصیل و یافتن شغل در ایران برای غیر فارسی زبانان، آشنایی داشتن و تسلط نسبی به زبان فارسی می باشد. 

سامفا نام اختصاری "سنجش استاندارد‌های مهارت‌های فارسی" و مهمترین آزمون بسندگی در زبان فارسی است. این آزمون به سنجش استاندارد مهارت‌های زبانی افراد، از جمله مهارت های شنیداری، نوشتاری، درک مطلب و مکالمه می‌پردازد و توسط سازمان سنجش به عنوان سامفای دانشگاهی -مخصوص دانشجویان غیر فارسی زبان در سطح دانشگاهی- و سامفای عمومی -مخصوص سایر افرادی که نیاز به مدرک زبان فارسی دارند، برگزار می شود. در ادامه زمان و نحوه ثبت نام آزمون سامفا برای داوطلبان شرکت در این آزمون اطلاع رسانی شده است.



زمان ثبت نام آزمون سامفا 99
آزمون سامفا مانند آزمون زبان تولیمو توسط سازمان سنجش برگزار می شود، بنابراین تاریخ تمام مراحل ثبت نام تا اعلام نتایج این آزمون در سایت این سازمان اطلاع رسانی می گردد. در این بخش جدیدترین زمان ثبت نام آزمون سامفا را اطلاع رسانی کرده ایم که برای اطلاع سریع از باقی مراحل و همچنین دوره های بعدی ثبت نام این آزمون می توانید عضو کانال تلگرام آزمون های زبان هیوا شوید.




زمان ثبت نام آزمون سامفا از روز سه‌شنبه مورخ 99/11/07 آغاز و در روز پنجشنبه مورخ 99/11/16 به پایان می رسد.



اگر قصد تحصیل و زندگی در کشورهای خارجی و به خصوص انگلیسی زبان را دارید، باید مدرکی مبنی بر داشتن دانش کافی در زبان را کسب کنید. یکی از معتبرترین آزمون ها در این زمینه آزمون آیلتس است که جزئیات بیشتر در این زمینه را می توانید در مطلب زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: راهنمای آزمون IELTS






نحوه ثبت نام آزمون سامفا 99
داوطلبان شرکت در آزمون سامفا می توانند در زمان مقرر شده به سایت ثبت نام این این آزمون یعنی sanjesh.org رفته و پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام، باقی مراحل ثبت نام را طی کنند. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون سامفا 99 به همراه تصاویر آن ارائه شده است.



 مراحل ثبت نام آزمون سامفا 99



 نشانی اینترنتی سایت سازمان سنجش را در پنجره مرورگر خود وارد کرده و پس از ورود به سایت بر روی گزینه آزمون سامفا در سمت راست صفحه اصلی کلیک کنید.

 در صفحه باز شده می بایست لینک ثبت نام آزمون سامفا را با عنوان "سیستم ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی" انتخاب کنید.

 پیش از آغاز ثبت نام باید هزینه آن را پرداخت کنید، برای این کار لینک "خرید کارت اعتباری" را از منو سمت راست انتخاب کنید.

 پس از نمایش داده شدن مبلغ ثبت نام گزینه "تایید و ادامه" را انتخاب کرده و در صفحه بعد در قسمت اطلاعات خریدار نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

 پس از پرداخت هزینه و دریافت سریال ثبت نام آزمون سامفا مجددا به صفحه اصلی ثبت نام مراجعه کرده و پس از خواندن نکات مهم، گزینه "تایید و ادامه" را انتخاب کنید.

 اکنون می بایست شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده و کد امنیتی را وارد کرده تا بتوانید مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

 در مراحل بعدی عکس و اطلاعات خود را وارد کنید تا در نهایت یک کدپیگیری برای شما صادر شود و ثبت نام به اتمام برسد.



 راهنمای تصویری ثبت نام آزمون سامفا 99



1- وارد کردن آدرس اینترنتی سایت سازمان سنجش sanjesh.org در پنجره مرورگر و کلیک بر روی آزمون سامفا در صفحه اصلی







2- کلیک بر روی سیستم ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا) در صفحه باز شده







3- انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری در منو سمت راست







4- مشاهده مبلغ هزینه ثبت نام آزمون سامفا و انتخاب "تایید و ادامه"







5- وارد کردن نام، نام خانوادگی و تلفن همراه در قسمت اطلاعات خریدار، سپس انتخاب گزینه "تایید و ادامه"







6- بازگشت به صفحه اصلی ثبت نام و انتخاب گزینه "تایید و ادامه" پس از خواندن نکات مهم آزمون سامفا







7- ورود به سیستم ثبت نام آزمون دکتری با شماره سریال کارت اعتباری و  طی کردن مراحل ارسال عکس، اطلاعات داوطلب و دریافت کدپیگیری







آیا می دانستید دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند در آزمون سنجش زبان انگلیسی که توسط این دانشگاه برگزار می شود شرکت نمایند؟ آزمون EPT در سال چند مرتبه برگزار می شود و افرادی که امتیاز کافی را در این آزمون کسب کنند می توانند از مدرک آن برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون EPT









مشاوره آزمون سامفا 99
مدرک آزمون سامفا تا دو سال بعد از دریافت اعتبار دارد و داوطلبان علاوه بر نسخه فارسی، نسخه انگلیسی این مدرک را هم دریافت می نمایند. حد نصاب خاصی برای قبولی در این آزمون در نظر گرفته نشده است و دانشگاه ها و سایر مراکز به صورت جداگانه حد نصاب مورد پذیرش خود را اعلام می کنند.

سوالات آزمون سامفا بر اساس منابع مشخصی طرح نمی شود و داوطلبان با کمک هر روش و منبعی که زبان فارسی را آموخته اند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. علاوه بر آزمون سامفا آزمون های زبان دیگری نیز در ایران برگزار می شود، به عنوان مثال داوطلبان آزمون دکتری می توانند در آزمون MHLE و آزمون MSRT شرکت کرده و همچنین افرادی که نیازمند مدرک زبان عربی هستند می توانند در آزمون بسندگی زبان عربی (اشتمال) شرکت کنند.

مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده خدمت رسانی به داوطلبان آزمون سامفا و سایر آزمون های زبان بوده و در صورت داشتن سوال در این زمینه می توانید با این مرکز تماس گرفته و از راهنمایی های مشاوران بهره مند شوید .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون MHLE









سوالات متداول


1- آزمون سامفا چیست و چه کاربردی دارد؟
آزمون سامفا جهت تعیین سطح زبان فارسی افراد غیر فارسی زبان برگزار می شود که می توانید توضیحات کامل در این زمینه را در متن مقاله مطالعه کنید.




2- ثبت نام آزمون سامفا چه زمانی آغاز می شود؟
زمان ثبت نام جدیدترین دوره آزمون سامفا در متن مقاله اطلاع رسانی شده است.




3- نحوه ثبت نام آزمون سامفا به چه صورت است؟
آزمون سامفا توسط سازمان سنجش برگزار شده و داوطلبان جهت ثبت نام باید به سایت این سازمان مراجعه کنند که راهنمای گام به گام و تصویری آن در متن مقاله موجود است.

منبع : ثبت نام آزمون سامفا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4Mp0
نظرتان را بنویسید