انواع ابزارهای دستی چیست و چقدر اهمیت دارند؟

انواع ابزارهای دستی چیست و چقدر اهمیت دارند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sara zamani

ابزارهای دستی برای کارهای روزمره بسیار ضروری هستند. آنها از زمان های قدیم توسط انسان ها برای انجام کارهای مفید مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند. ابزارهای دستی انواع مختلفی دارند و برای هر کاری قابل استفاده هستند. برخی از ابزارها همه کاره هستند و برخی از آنها به طور خاص برای یک کار خاص استفاده می شوند.

 اگر می خواهید بهترین نتیجه را برای کار خود داشته باشید، دانستن ساخت و کاربرد مناسب آنها بسیار مهم است. عدم آگاهی یا سهل انگاری ممکن است منجر به چندین اشتباه و آسیب شود.

 استفاده صحیح و دقت در هنگام استفاده از ابزارهای دستی مهمتر از سرعت کار است. بر اساس نوع کاری که باید انجام شود، یک صنعتگر باید ابزار مناسبی را انتخاب کند. او باید از ابزار مناسب برای کار آگاه باشد. در غیر این صورت کیفیت و کارایی کار آسیب می بیند.

 ابزارهای دستی در گروه های مختلف طبقه بندی می شوند

چیدمان ابزارها – ابزار اندازه گیری

ابزار ضربه ای - چکش و سورتمه

ابزارهای برش فلز - فایل ها، مته ها، ریمرها و غیره.

ابزار نگهدارنده - انبر و گیره ·

ابزار تیز کردن و سنگ زنی

چکش

چکش به گونه ای طراحی شده است که نیروی زیادی را در یک منطقه کوچک ارائه دهد. این یک چوب بلند چوبی است که به یک بلوک فلزی متصل شده است. چکش از یک طرف گرد و از طرف دیگر لبه دار است. چکش بسیار متنوع است، چه بخواهید چیزی را میخ کنید یا چیزی را بشکنید، بهترین دوست شما خواهد بود. اما، مطمئن شوید که وزن آن برای کاربر مناسب است. هنگام چیدن چکش، باید از بین اندازه ها و وزن های مختلف آن را با دقت انتخاب کرد.

 پیچ گوشتی

 

پیچ گوشتی ها بسیار مهم هستند و برای سفت کردن پیچ ها، پیچ ها و مهره ها استفاده می شوند. آنها در اشکال مختلفی وجود دارند و همچنین می توان آنها را بر اساس اندازه پیچ تغییر داد.

 گیره

 

از گیره ها برای محکم نگه داشتن اشیاء در کنار هم استفاده می شود تا از جدا شدن یا حرکت از طریق کاربرد به داخل جلوگیری شود. آنها معمولاً در کارهای تعمیر یا مونتاژ مبلمان استفاده می شوند. آچار/آچار

 

یک آچار برای گرفتن و چرخاندن اجسام استفاده می شود. این ابزارها معمولاً در کارهای لوله کشی استفاده می شوند، غیر از این، می توان از آنها در مونتاژ مبلمان یا تعمیر دوچرخه برای شل یا سفت کردن مهره ها و پیچ ها استفاده کرد. آچارها در انواع مختلفی از انتهای بسته گرفته تا انتهای باز یا قابل تنظیم موجود هستند.

 انبر

 

انبردست تقریبا در هر خانه ای یافت می شود. آنها برای محکم نگه داشتن اشیا، خم کردن سایر مواد و حذف عناصر ناخواسته استفاده می شوند. همچنین برای خم کردن یا صاف کردن سیم ها، بریدن سیم ها، برداشتن میخ ها یا فقط محکم نگه داشتن اشیاء در یک مکان استفاده می شود. انبر با انتهای سوزنی و قابلیت سیم بری یکی از بهترین انواع آن است. آنها هم در کارگاه ها و هم در خانه ها مفید هستند.

 نوار اندازه گیری

اندازه گیری نوار ابزاری است که برای هر صنعتگر یا سازنده ای ضروری است. آنها برای اندازه گیری یک اتاق یا دیوار مفید هستند. اگر در صنعت ساخت و ساز هستید، متر نوار اولین چیزی است که به آن نیاز دارید.

 فایل ها و رسپ ها

 

فایل ها و رسپ ها برای ایجاد لبه های صاف یا ایجاد شکل یا نمایه جدید استفاده می شوند. در برخی موارد، برای حذف مواد اضافی از پلاستیک، چوب یا فلز استفاده می شود.

 کلید آلن

 

کلید آلن و کلید شش ضلعی ابزار ساده ای است که برای هدایت پیچ و مهره ها با سوکت های شش ضلعی در سر آنها استفاده می شود. این ابزارها L شکل با بازوهای نابرابر هستند. کلید آلن عمدتاً برای تعمیر مبلمان، تعمیر دوچرخه یا دوچرخه و غیره استفاده می شود.

 اینها ابزارهای دستی مهمی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با دقت یکی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید ابزار دستی را دارید، می توانید از طریق وب سایت ما moglix.com را مرور کنید و دسته ابزارهای دستی ما را بررسی کنید. ابزار دستی با بهترین کیفیت را با قیمتی مقرون به صرفه می توانید از moglix تهیه کنید.

خرید ابزار مکانیکی از جمله مولتی پلایر و آچار بکس از سایت ابزار ماشین

نظرتان را بنویسید