راهنمای نهایی مواد کابینت آشپزخانه

راهنمای نهایی مواد کابینت آشپزخانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sara zamani

چه به دنبال لذت بردن بیشتر از خانه خود باشید و چه در حال آماده شدن برای فروش هستید، بازسازی آشپزخانه شما هیجان انگیز است. و چه جایی بهتر از کابینت آشپزخانه برای شروع! اما با وجود بسیاری از انواع مواد کابینت آشپزخانه، شروع کار گیج کننده است. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا همه چیز را برای شما تجزیه کنیم.

 

آیا می‌دانستید که بازسازی‌های جزئی آشپزخانه، مانند بازسازی کابینت‌های شما، بازگشت سرمایه زیادی دارد؟ در سال 2020، کارشناسان نوسازی ما دریافتند که می توانند 75٪ تا 100٪ از سرمایه گذاری شما را بازگردانند. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید در مورد اینکه کدام مواد کابینت آشپزخانه برای فضای شما بهترین است صحبت کنیم.

 

چه نوع متریالی برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

بهترین مواد کابینت آشپزخانه آنهایی هستند که با زیبایی، نیازها و بودجه شما مطابقت دارند. به عنوان مثال، اگر به دنبال ظاهری صنعتی هستید، می توانید کابینت های استیل را انتخاب کنید. استانی فرانسوی؟ تخته سه لا را در نظر بگیرید که با شیشه سفید رنگ شده است. در حالی که اکثر کابینت ها از چوب یا جایگزین چوب ساخته می شوند، گزینه های دیگر ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشند.

برای ساخت کابینت آشپزخانه از چه موادی استفاده می شود؟

وقتی زمان انتخاب مواد کابینت آشپزخانه که برای شما مناسب است فرا می رسد، از انتخاب شما غافلگیر خواهید شد. از گزینه های چوب گرفته تا فلز، شیشه و موارد دیگر، چیزی وجود دارد که متناسب با سبک و بودجه همه باشد. در حالی که هزینه مطمئناً یک عامل است، مزایا و معایب دیگری نیز برای هر ماده وجود دارد.

 

کابینت های چوبی

از بین تمام مواد با کیفیت کابینت آشپزخانه، چوب یکی از بهترین انتخاب های موجود است. اگرچه کابینت های چوبی گران هستند، اما بادوام، ماندگار و همیشه شیک هستند. به عنوان یک امتیاز اضافی، رنگ آمیزی کابینت های چوبی آسان است، بنابراین می توانید هر زمان که دوست داشتید ظاهر را به روز کنید.

 

مواد چوبی برای کابینت

 

کابینت های چوبی

چوب سخت یکی از محبوب ترین مواد کابینت آشپزخانه است. از آنجایی که از درختان می آید، هر پانل می تواند کمی متفاوت باشد زیرا درختان جداگانه دارای بافت، رنگ و الگوی دانه های خاص خود هستند. شما همچنین می توانید آنها را رنگ یا رنگ آمیزی کنید! این مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از انواع چوب های سخت مانند هیکلی یا افرا از گونه های چوب نرم مانند گردو و ماهون بادوام تر هستند.

 

طرفداران:

 

بی زمان و بادوام

در طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها موجود است

بعداً به راحتی قابل رنگ آمیزی یا ماندگاری است

بافت ها و الگوهای دانه منحصر به فرد

آسان برای سفارشی کردن

معایب:

 

در مقایسه با سایر مواد کابینت آشپزخانه گران است

رطوبت می تواند باعث انبساط و انقباض چوب شود

ممکن است به محصولات تمیز کننده خاصی نیاز داشته باشد

کابینت تخته سه لا

تخته سه لا یکی دیگر از مواد محبوب کابینت آشپزخانه است که مزایای زیادی را ارائه می دهد. اگر به ظاهر کابینت های چوبی علاقه دارید اما نمی خواهید برای خرید چوب های سخت هزینه کنید، تخته سه لا جایگزین عالی است.

 

برای توضیح ساده تر، تخته سه لا با استفاده از لایه های نازکی از کنده های چوبی که در آب خیس شده اند ساخته می شود. پس از خشک شدن لایه های نازک چوب، آنها را به هم فشرده کرده و با روکش می پوشانند تا تخته سه لا ایجاد شود. تخته سه لا یکی از بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه است زیرا بادوام است و بهتر از مواد مشابه در برابر رطوبت مقاومت می کند.

 

طرفداران:

 

سبک و کار با آن آسان است

بادوام است و پیچ ها را به راحتی نگه می دارد

نسبت به مواد مشابه کابینت آشپزخانه در برابر آب مقاوم تر است

معایب:

 

مشابه ام دی اف اما گران تر

ممکن است ایجاد یک لبه صاف و صاف روی تخته سه لا سخت باشد

کابینت کامپوزیت

کابینت های کامپوزیت یک راه حل مقرون به صرفه برای صاحبان خانه با بودجه است. آنها اغلب با روکش چوب سخت پوشانده می شوند تا ظاهری شیک به آنها ببخشند. در زیر آن روکش، معمولا تخته فیبر یا تخته خرده چوب را پیدا خواهید کرد.

کابینت های تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF)

این مواد مقرون به صرفه کابینت آشپزخانه را می توان در اکثر فروشگاه های مبلمان بزرگ و IKEA یافت! نسبتاً قوی، صاف و سفارشی کردن آن آسان است. از نظر کیفیت، بین تخته سه لا و تخته خرده چوب قرار دارد.

 

طرفداران:

 

ارزان

پرداخت صاف تر از تخته خرده چوب معمولی

بسیار قابل تنظیم

معایب:

 

هنگامی که ام دی اف در معرض رطوبت قرار می گیرد، به راحتی تاب می خورد

متراکم و سنگین، نگه داشتن پیچ ها را سخت تر می کند

کابینت های تخته خرده چوب (یا تخته فیبر با چگالی کم).

این جنس کابینت آشپزخانه از خانواده تخته فیبر است اما چگالی کم دارد تا تراکم متوسط. معمولاً با لایه ای از لمینت یا روکش چوب تمام می شود. این یکی دیگر از مواد رایج کابینت آشپزخانه در IKEA است.

 

طرفداران:

 

یک گزینه ارزان قیمت و به راحتی در دسترس است

سبک وزن

معایب:

 

بیشتر در معرض آسیب های ناشی از رطوبت است

کابینت روکش چوب

روکش ها برش ها یا ورقه های چوب جامد هستند که روی بستر کامپوزیت چسبانده شده اند (آنها را شبیه به لمینت ها می کند). آنها زیبایی و دانه های چوب طبیعی را بدون هزینه کابینت های چوب جامد منعکس می کنند.

 

طرفداران:

 

یک جایگزین مقرون به صرفه که هنوز ظاهر کابینت چوبی را ارائه می دهد

معایب:

 

در صورت نصب نادرست، روکش شروع به کنده شدن می کند

کابینت لمینت

لمینت شبیه روکش چوبی است که از آن برای پوشاندن درهای کابینت آشپزخانه استفاده می شود. برای فضای داخلی استفاده نمی شود

 

طرفداران:

 

به راحتی با آب و صابون ساده تمیز می شود

یک گزینه مقرون به صرفه

معایب:

 

تعمیر خراش ها و تراشه ها مشکل است

کابینت ترموفویل

برای ایجاد کابینت های ترموفویل، یک لایه نازک از مواد فویل مانند حرارت داده می شود و سپس با جاروبرقی روی چوب یا ام دی اف مهر و موم می شود. این نوع کابینت ها معمولا از نظر طراحی بسیار ساده هستند.

 

طرفداران:

 

در انواع مختلف سبک و رنگ موجود است

بودجه پسند

معایب:

 

در طول زمان مستعد لایه برداری است

ترموفویل فقط می تواند 5 طرف کابینت شما را بپوشاند، به این معنی که قسمت پشتی درب کابینت شما مطابقت ندارد.

خرید ورق نئوپان ملامینه

مزایای ورق های گلاس

قیمت ورق پلی گلاس

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر