آیا خودارضایی غسل دارد

آیا خودارضایی غسل دارد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
خودارضایی یکی از انحرافات جنسی است که به صورت نوعی کسب لذت جنسی به دست خود شخص صورت می گیرد و معمولاً منجر به ارگاسم می شود . در واقع ارضا شدن به صورت غیر عادی از طریق تحریک خیالی و مجازی توسط فیلم ، عکس ، فیلم ، شخصیت و انجام رابطه جنسی خیالی در ذهن را خود ارضایی می نامند .

یکی از مشکلات جوانان در ایران به علت عدم دسترسی به جنس مخالف و میل جنسی در آن ها مسئله خودارضایی است عوارض خودارضایی هم در دختران و هم پسران دیده می شود . استمنا در دین اسلام حرام است و از گناهان بزرگ محسوب می شود . و اگر فردی با اعضای خود خودارضایی کند یا با دستکاری به بدن شخص دیگری خودارضایی کند بدن او نجس است و باید غسل کند . در این مقاله به بررسی موضوع آیا خودارضایی غسل دارد می پردازیم .



خودارضایی و عوارض آن
خودارضایی به معنای تحریک اعضای تناسلی خود به منظور رسیدن به ارگاسم یا لذت جنسی است . این کار می تواند از طریق دست ، انگشتان ، اشیاء روزمره و ابزارهای جنسی مثل ویبراتور ( vibrator ) انجام شود . اگرچه این کار به صورت خصوصی انجام می شود اما می تواند عوارضی را در پی داشته باشد .

انجام بیش از اندازه خودارضایی ، هم از لحاظ روانشناختی و هم از لحاظ زیستی بر افراد تاثیر منفی می گذارد . این کار باعث خستگی روانی و جسمی در افراد شده و باعث می شود علاقه خود را به کارهای روزمره از دست بدهند . همچنین ، معمولاً منجر به احساس گناه و کاهش عزت نفس در آن ها می گردد .

بسیاری از افرادی که خودارضایی می کنند گزارش کرده اند که این مسئله بر سلامت جنسی آن ها اثر گذاشته است . برای مثال ، رسیدن به ارگاسم و حتی نعوظ فقط در زمان استمنا برایشان ممکن است . در برخی موارد نیز بی اختیاری ادرار ، ناتوانی جنسی ، تعداد اسپرم کم در مردان و خشکی و عفونت واژن در زنان گزارش شده است .





آیا خودارضایی غسل دارد
قران کریم می فرماید هر کسی از روشی غیر از همسرش میل جنسی اش را رفع کند از تجاوزکاران است یعنی از حکم الهی و انسانی تجاوز کرده است . هم چنین پیامبر اکرم ( ص )  فرمود هر کس شهوتش را با دست و هر طریق دیگری غیر از مسیر طبیعی و ازدواج دفع کند مورد لعنت و نفرت خداوند است .

در کل خودارضایی یا استمنا طبق آیات و روایات معصومین حرام است و از گناهان کبیره است و باید غسل جنابت انجام داد . در واقع فرد بعد از عمل خودارضایی برای خواندن نماز و دیگر اعمال دینی باید غسل جنابت انجام دهد .

مراحل این غسل اگر به صورت ترتیبی باشد به این صورت است که افراد در ابتدا نیت غسل جنابت می کنند . این نیت می تواند به صورت قلبی هم صورت بگیرد و لازم نیست حتماً کلامی بیان شود . بعد از آن سر و گردن شسته می شود و پس از آن سمت راست بدن تا کف پا شسته می شود و سپس لازم است سمت چپ بدن خود را تا کف پا بشویید . اما اگر غسل ارتماسی باشد تمام بدن به یکباره در آب فرو می رود به ترتیبی که آب به همه جای بدن برسد . این غسل را باید در استخر یا حوض انجام داد .





از نظر فقها، زمانی مردان باید غسل جنابت انجام دهند که آمیزش داشته باشند حتی اگر منی آن ها خارج نشده باشد . همچنین زمانی که منی آن ها با اختیار و بی اختیار و بدون نزدیکی جنسی چه در خواب و چه در بیداری خارج شود باید غسل جنابت را انجام دهند .

در زنان اگر رطوبتی که در موقع تصورات جنسی احساس می‌کنند به اندازه ای نباشد که لباس را آلوده کند ، پاک است و غسل ندارد اما اگر زیاد باشد به حدی که به اندازه انزال باشد و لباس را آلوده کند در صورتی که همراه با رسیدن زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم باشد ، باید غسل انجام شود . اگر همراه با آن هم نباشد بنا به احتیاط باز هم باید غسل صورت بگیرد اما اگر شک وجود داشته باشد غسل واجب نیست .

فردی که خودارضایی یا استشها می کند با توبه می تواند ، اثر این گناه بزرگ را از خود پاک کند ، از آن جایی که ترک خودارضایی یا جلق خیلی سخت است  ترک آن نیاز به اراده قوی ، توکل به خداوند و استفاده از روش های اصولی ترک خودارضایی که توسط کارشناسان مطرح می شود دارد .




روش های ترک خودارضایی
برای ترک خودارضایی از تنهایی خودداری کرده و از تماشا و دیدن فیلم ، عکس ، تصاویر و مطالب تحریک کننده خودداری کنید  . همچنین می توانید برای ترک این کار به گردش ، تفریح ، مسافرت و کوهنوردی بروید و از نگاه به بدن عریان یا نیمه عریان جنس مخالف خودداری کنید . 

همچنین ، برای ترک خودارضایی عوارض آن را به ذهن خود بیاورید . چون عوارض روحی و روانی ، جسمی هم در خانم ها و هم در آقایان دارد . بعلاوه از دوستی با افرادی که شما را به خودارضایی ترغیب می کنند خودداری کرده و هیچ وقت بیکار نبوده مدام خود را  به کارها و فعالیت هایی که دوست دارید مشغول کنید . 
ورزش باعث تخلیه انرژی فرد می شوند در حالی که افرادی که خودارضایی می کنند معمولاً افرادی گوشه گیر ، کم تحرک و تنهایی هستند به همین علت ورزش راه بسیار مناسبی برای ترک خودارضایی است .

 


 کلام آخر

خودارضایی اگرچه می تواند برای افراد لذت بخش باشد اما در عین حال ، رفتاری به شدت اعتیادآور بوده و فرد را دچار عوارض متعددی می کند که می تواند در طول زمان علاوه بر تاثیرات منفی جسمی ، منجر به تاثیرات منفی روحی بسیاری نیز بشود . به همین دلیل ، این عمل بارها توسط فقها و کارشناسان منع شده است .

از سوی دیگر ، خودارضایی در اسلام یک عمل حرام و گناه کبیره است . بنابراین ، اگر در مورد انجام آن احساس گناه داشته و می خواهید آن را ترک کنید لازم است روش های ترک خودارضایی را انجام داده و از سوی دیگر بدانید که علت این رفتار در شما چیست . در این صورت بهتر می توانید این کار را کنار بگذارید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با علل خودارضایی آشنا شده و دلیل این رفتارتان شناسایی کنید .



منابع : 
کتاب رهایی از خودارضایی ، ابوالقاسم شهباز
خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک ، ترجمه دکتر فرزین رضاعی ، 2007






سوالات متداول

1- خودارضایی چیست ؟
خودارضایی به معنای تحریک آلت تناسلی خود به منظور لذت جنسی و رسیدن به ارگاسم است که به جزئیات آن در مقاله پرداخته شده است .

2- آیا خودارضایی غسل دارد ؟
بله ، فردی که اقدام به خودارضایی می کند باید پس از آن غسل جنابت را انجام دهد که به جزئیات آن در مقابله بیشتر پرداخته شده است .

3- خودارضایی در اسلام چه حکمی دارد ؟
در دین اسلام ، استمنا عملی حرام و جزء گناهان کبیره است اما فرد می تواند با توبه اثر آن را پاک کند . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : آیا خودارضایی غسل دارد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MW3A
نظرتان را بنویسید