کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از انتشار نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کارنامه ای حاوی رتبه و تراز اکتسابی داوطلب در هر کد رشته محل منتشر شده و بر روی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org قرار می گیرد . متقاضیان با دریافت کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می توانند وضعیت علمی خود را در انتخاب های بالاتر از محل قبولی اعلام شده از لینک داخل متن مقاله مشاهده نمایند . 




داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پس از حضور در جلسه آزمون نتایج عملکرد خود را در دو مرحله و در بازه های زمانی مختلف دریافت می کنند . نتایج اولیه این آزمون در قالب کارنامه کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار گرفته و طی آن داوطلب از رتبه و تراز اکتسابی خود آگاه می شود و بر این اساس اقدام به انتخاب رشته محل های مورد علاقه می نماید . با توجه به این که انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می شود ، علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دانشگاه برای ثبت رشته محل های مورد علاقه خود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه می کنند .

در مرحله دوم ، نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شده و بر اساس آن محل قبولی داوطلب مشخص می شود . پیرو آن کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد منتشر شده و به بررسی جزئیات نتایج اکتسابی می پردازد . در این مقاله جزئیات کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 را شرح داده و زمان و نحوه دریافت آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .





زمان و نحوه دریافت کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
بر اساس تجربیات سالیان گذشته نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش اعلام می شود اما کارنامه نهایی داوطلبان توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مدتی پس از آن منتشر خواهد شد . پس از مشخص شدن این زمان متقاضیان می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز کارنامه خود را دریافت نمایند .

سال گذشته به دلیل تاخیر در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، کارنامه داوطلبان نیز با تاخیر و در آبان ماه منتشر شد . از این رو ممکن است امسال نیز این مرحله با تغییراتی همراه باشد که به محض اعلام اخبار و اطلاعیه های جدید این مقاله را بروزرسانی خواهیم کرد .



لینک دریافت کارنامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 به محض انتشار در اینجا قرار می گیرد .


در صورت انتشار اطلاعیه ای در خصوص زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 نیز از طریق کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد اطلاع رسانی می کنیم .

بیشتر بخوانید: کارنامه سبز ارشد





جزئیات کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
کارنامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از دو قسمت تشکیل شده است . بخش اول اطلاعات ثبت نامی داوطلب بوده و بخش دوم نیز به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلب می پردازد .

اطلاعاتی که در بخش دوم کارنامه درج شده داوطلب را از نمره ( تراز ) و رتبه وی مطلع می کند . تصویر زیر نمونه ای از کارنامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را نشان می دهد . همان طور که مشاهده می کنید تمامی رشته محل هایی که داوطلب در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ثبت کرده به ترتیب اولویت در جدولی درج شده است . در کنار این رشته محل ها چهار ستون با عنوان های نمره کل ، رتبه ، رتبه آخرین نفر قبولی و توضیحات وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم .






نمره کل : منظور از نمره کل همان تراز داوطلب می باشد که بر اساس ضرایب دروس امتحانی و معدل موثر او محاسبه می شود .

رتبه : برای محاسبه رتبه داوطلب در یک رشته محل ، تراز کلیه متقاضیانی که این رشته محل را انتخاب کرده اند با یک دیگر مقایسه شده و بر اساس آن رتبه ای به هر یک از آن ها اختصاص می یابد . به این طریق که به بالاترین تراز ، رتبه 1 اختصاص داده شده و به ترتیب هر چه تراز پایین تر باشد عدد رتبه بالاتر می رود .

رتبه آخرین نفر پذیرفته شده : پس از محاسبه رتبه داوطلبان با توجه به ظرفیت رشته محل مورد نظر ، پذیرفته شدگان مشخص می شوند . حال رتبه آخرین نفر قبولی در بین داوطلبانی که این رشته محل را انتخاب کرده اند در این ستون درج می شود .

توضیحات : در صورتی که داوطلب در رشته محلی پذیرفته شده باشد ، در ستون توضیحات مربوط به این رشته محل عبارت " قبول " درج می شود .

بیشتر بخوانید: کارنامه نهایی کنکور ارشد









کاربرد کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
هر چند کارنامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 به بررسی رتبه و تراز داوطلب پرداخته و نتایج اکتسابی را با آخرین نفر قبولی مقایسه می کند ، اما برخلاف کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد امکان بررسی اولویت های بعدی را در اختیار داوطلبان قرار نمی دهد .

به عبارت دیگر سیستم بررسی کارنامه ارشد دانشگاه آزاد ، فرم انتخاب رشته متقاضیان را به ترتیب اولویت بررسی کرده و به محض اعلام رشته محل قبولی ، بقیه انتخاب های داوطلب را بررسی نمی کند . از این رو داوطلبان در کارنامه خود صرفا شاهد رشته محل هایی خواهند بود که در آن پذیرفته نشده اند . بنابراین درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد فقط مختص داوطلبان دانشگاه های سراسری بوده و دانشگاه آزاد چنین قابلیتی را در سامانه خود تعبیه نکرده است .

در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهره مند شوید .

در ادامه بخوانید: درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد









سوالات متداول


1- در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 چه نتایجی قابل مشاهده است ؟
داوطلبان در این کارنامه علاوه بر محل قبولی ، رتبه و تراز خود رتبه آخرین نفر قبولی را نیز مشاهده خواهند کرد که برای اطلاع از جزئیات بیش تر می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




2- داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 در چه صورت می توانند درخواست تجدید نظر در فرم انتخاب رشته داشته باشند ؟
امکان بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد تنها مختص داوطلبان دانشگاه های سراسری می باشد که برای اطلاع از جزئیات بیش تر می توانید به متن مقاله رجوع کنید .




3- آیا کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 به صورت مجزا از سراسری منتشر می شود ؟
بله ، داوطلبان برای دریافت کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند که برای اطلاع از جزئیات این کارنامه می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .

منبع : کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7mwG
نظرتان را بنویسید