پرینت استعلام سامانه ثنا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سامانه ثنا یک سامانه ابلاغ الکترونیکی بوده که وظیفه ارائه آنلاین خدمات قوه قضاییه ، بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد و ایجاد ازدحام در شعبه های دادگستری را بر عهده دارد ، اما در حال حاضر تعدادی از بانک ها و موسسات مالی مانند مهر اقتصاد نیز اقدام به استفاده از این سامانه جهت ارائه خدمات به ویژه مراحل مربوط به دریافت وام توسط مراجعین خود به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن ها در شعبه های دادگستری کرده است .

بر این اساس شرط اساسی این موسسات برای ارائه خدمات و پرداخت وام به متقاضیان ثبت نام در سامانه ثنا و ارائه پرینت استعلام سامانه ثنا به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت وام می باشد . در واقع پرینت استعلام برگه ثنا به نوعی مانند یک گواهی عمل کرده و نشان دهنده ثبت نام فرد و داشتن حساب کاربری شخصی بر روی این سامانه می باشد .

به دلیل اهمیت این برگه پرینت برای پیشبرد فرایند دریافت وام از بانک ها و موسساتی که از این سامانه الکترونیکی استفاده می کنند ، در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه دریافت پرینت استعلام سامانه ثنا پرداخته شده است .




ثبت نام در سامانه ثنا اولین گام استعلام
همانطور که قبلا نیز گفته شد شرط اساسی دریافت وام از برخی موسسات و بانک ها داشتن پرینت استعلام سامانه ثنا بوده که برای دریافت آن نیاز به ثبت نام در این سامانه می باشد . برای ثبت نام در سامانه ثنا از دو روش می توان استفاده کرد که به ترتیب عبارتند از :

 ثبت نام به صورت حضوری :

در این حالت افراد با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی و ارائه مدارک مورد نیاز به آن ها اقدام به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا می کنند .

 ثبت نام غیر حضوری :

در این حالت متقاضیان با مراجعه به سایت اصلی سامانه ثنا به نشانی adliran.ir اقدام به ثبت اطلاعات خود و ایجاد حساب کاربری در این سامانه به صورت آنلاین می کنند . البته لازم به ذکر است که در این حالت افراد تنها ثبت نام اولیه در سامانه ثنا را انجام داده اند و تا هنگامی که فرایند احراز هویت را به طور کامل انجام ندهند مجاز به استفاده از خدمات این سایت نیستند .eblagh adliran ir

بیشتر بخوانید: eblagh adliran.ir



احراز هویت دومین گام استعلام ثنا
همانطور که گفته شد ثبت اطلاعات در سامانه ثنا چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری تنها بخشی از فرایند ثبت نام ثنا بوده و تنها در صورت انجام موفقیت آمیز فرایند احراز هویت این ثبت نام نهایی شده و افراد مجاز به استفاده از خدمات این سایت می باشند .

در حال حاضر فرایند احراز هویت ثنا تنها به شکل حضوری و از طریق مراجعه افراد به دفاتر خدمات قضایی و ارائه مدارک خود ( کارت ملی ، شماره تلفن و ... ) ممکن می باشد . در واقع در هر دو حالت ثبت نام به صورت حضوری و یا الکترونیکی برای نهایی کردن آن ملزم به مراجعه حضوری در یکی از دفاتر مربوطه می باشند .

بیشتر بخوانید: احراز هویت ثنا


دریافت پرینت استعلام سامانه ثنا
پس از نهایی کردن فرایند ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت نام کاربر و رمز عبور حساب خود در این سایت از دفاتر خدمات الکترونیکی با مراجعه به سایت اصلی ثنا به نشانی adliran.ir و طی کردن مراحل زیر می توانند برگه پرینت استعلام سامانه ثنا را دریافت و جهت تکمیل مدارک مورد نیاز برای دریافت وام به بعضی بانک ها و موسسات مالی ارائه دهند . این مراحل عبارتند از :

وارد سایت اصلی سامانه ثنا شده و گرینه تغییر اطلاعات که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید . مانند تصویر زیر :







در صفحه باز شده نام کاربر و رمز عبور خود را جهت وارد شدن به حساب کاربری وارد کنید . مطابق تصویر زیر :







پس از وارد شدن به صفحه مربوط به حساب کاربری خود از سمت راست آن گزینه چاپ اطلاعات ثبت نام که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب و به این صورت برگه پرینت استعلام سامانه ثنا را دریافت خواهید کرد . همانطور که در تصور زیر مشاهده می کنید :









برای ورود به سامانه ثنا جهت دریافت برگه ثنا کلیک کنید .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پرینت استعلام سامانه ثنا​ در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون در مورد پرینت استعلام سامانه ثنا​ پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: دریافت برگه ثنا


سوالات متداول


1- نحوه ثبت نام در سامانه ثنا به چه صورت می باشد ؟
برای این کار از دو روش مراجعه حضوری و یا ثبت نام اینترنتی می توان استفاده کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2-  نحوه احراز هویت در سامانه ثنا به چه صورت است ؟
احراز هویت سامانه ثنا تنها از طریق مراجعه حضوری ممکن است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- نحوه دریافت پرینت استعلام سامانه ثنا به چه صورت می باشد ؟
برای این کار باید به سایت اصلی ثنا مراجعه شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : پرینت استعلام سامانه ثنا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/A4v1
نظرتان را بنویسید