نحوه خرید و فروش اتریوم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
پس از بیت کوین دومین رمز ارزی که به بازار ارز دیجیتال معرفی شد اتریوم ( Ethereum ) بود و در واقع یک نوع پلتفرم دیجیتال بوده که از ویژگی های بارز آن امکان عقد قرارداد های هوشمند می باشد . واحد ارز دیجیتال این پلتفرم اتر نام دارد که با استفاده از آن معاملات مربوط به اتریوم انجام می گیرد و همچنین پاداش ماینر هایی که به استخراج این رمز ارز می پردازند نیز به وسیله این واحد ارزی پرداخت می شود .

همانطور که گفته شد اتریوم دومین رمز ارز محبوب در بین فعالین بازار ارز دیجیتال بوده و از آنجایی امکانات متنوعی در اختیار افراد قرار می دهد لذا سرمایه گذاران زیادی راغب به خرید و فروش و معامله بر روی این ارز دیجیتال و کسب سود از طریق آن هستند .

اما با توجه به این که بازار ارز دیجیتال به صورت آنلاین بوده و دارای مکان فیزیکی مشخصی نمی باشد و همچنین به دلیل نوظهور بودن این بازار سرمایه گذاران آشنایی زیادی با آن ندارند که در نتیجه آن لازم است تا قبل از شروع به فعالیت در این بازار و خرید و فروش اتریوم به طور کامل در این مورد مطالعه داشته و با آگاهی این کار را انجام دهند . به همین منظور در ادامه این مطلب به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش نحوه خرید و فروش اتریوم پرداخته شده است .




مراحل خرید و فروش اتریوم
برای خرید و فروش اتریوم و شروع فعالیت های سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتالی مشابه بیت کوین و دیگر انواع ارز دیجیتال موجود در این بازار بوده و برای این کار نیز لازم است تا مراحل زیر توسط افراد متقاضی شروع فعالیت بر روی این رمز ارز به ترتیب گفته شده طی شود :

 انتخاب یک کیف پول مناسب :

همانطور که در مورد ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و ... ) نیازمند مکانی برای نگهداری آن ها هستیم در ارز های دیجیتال نیز از آنجایی که وجود خارجی نداشته و تنها به صورت دیجیتالی موجود هستند لذا برای نگهداری امن این رمز ارز ها نیازمند انتخاب یک کیف پول مناسب به منظور قرار دادن کلید های خصوصی و عمومی ارز های اتریوم در آن می باشند .

لازم به ذکر است که انواع مختلف و بسیار متنوعی از کیف پول ارز دیجیتال برای اتریوم و سایر ارز های دیجیتال وجود دارد که تمامی آن ها در دو دسته کیف پول های گرم ( نرم افزاری ) و کیف پول های سرد ( سخت افزاری )  تقسیم بندی می شوند . سرمایه گذاران و فعالین بازار ارز دیجیتال می توانند با توجه به هدف سرمایه گذاری ، نوع فعالیت های و میزان امنیتی که در نظر دارند هر کدام از این والت ها را انتخاب کنند . 

 پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و ثبت نام در آن :

با توجه به اینکه بازار ارز دیجیتال مکان فیزیکی نداشته لذا برای خرید و فروش و انجام فعالیت های سرمایه گذاری در آن نیاز به وجود یک واسطه مناسب جهت برقراری ارتباط بین طرفین مختلف فعال در آن می باشد که در بازار دیجیتال صرافی های موجود در آن  وظیفه مورد نظر را بر عهده دارند .

از این رو تمامی افرادی که قصد شروع فعالیت سرمایه گزاری و خرید و فروش اتریوم را دارند لازم است تا پس از تهیه یک کیف پول مناسب اقدام به انتخاب و ثبت نام در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال جهت انجام معاملات مختلف سرمایه گذری اتریوم در آن کنند . برای انتخاب صرافی به ویژگی هایی مانند میزان اعتبار ، نوع خدمات دهی ، کارمزد پایین ، نحوه پشتیبانی ، رابط کاربری مناسب و ... توجه شود .

 شارژ کردن حساب کاربری :

در نهایت برای شروع فعالیت تنها کافیست تا حساب کاربری خود در صرافی مربوطه را شارژ کرده و سپس به وسیله انتخاب یکی از روش های ممکنه اقدام به خرید و فروش اتریوم کنند .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد اتریوم



انواع روش خرید و فروش اتریوم
روش های مختلفی برای خرید و فروش اتریوم و یا سایر ارز های دیجیتال موجود در بازار وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 روش مستقیم :

  در این روش سرمایه گذاران به سایت های محلی خرید و فروش ارز های دیجیتال مراجعه کرده و سفارش خرید یا فروش خود و همچنین مقدار مورد نظر را ثبت می کنند . پس از این کار افرادی که شرایط مورد نظر را برای یکدیگر دارا باشند در طی یک ملاقات حضوری روش پرداخت و نحوه انتقال را مشخص کرده و به این ترتیب به طور مستقیم و بدون واسطه اتریوم مورد نظر خود را خریداری کرده و یا به فروش می رسانند .

 از طریق صرافی ها :

همانطور که گفته شد صرافی های ارز دیجیتال به عنوان واسطه بین عوامل این بازار عمل کرده و خریداران به فروشندگان وصل می کنند . از جمله روش های پرکاربرد برای خرید و فروش اتریوم و یا سایر ارز های دیجیتال موجود اقدام از طریق صرافی ها می باشد ، در این حالت فرد با مراجعه به سایت صرافی که در آن حساب کاربری ایجاد کرده اند مقدار ارز مورد نظر خود را با توجه به قیمت های پیشنهادی موجود خریداری کرده و یا به فروش می رساند .

 از طریق وب سایت ها و کانل های تلگرامی :

بعضی از وب سایت های و یا کانال های تلگرامی اقدام به خرید و فروش ارز های دیجیتال می کنند که افراد با مراجعه به آن ها و انجام ثبت نام و احراز هویت شدن در این سایت ها می توانند اتریوم مورد نظر خود را از این طریق خریداری کرده و یا به فروش برسانند . 

دقت شود که میزان ریسک در این معاملات بسیار بالا بوده و افراد سود جوی زیادی اقدام به طراحی سایت هایی اینچنینی جهت کلاهبری از سرمایه گذاران کرده اند لذا در هنگام انتخاب سایت مورد نظر از معتبر بودن آن اطمینان لازم را حاصل کنید .

بیشتر بخوانید: مشاوره سرمایه گزاری ارز دیجیتال


نکاتی در رابطه با خرید و فروش اتریوم
در رابطه با خرید و فروش و به طور کلی معاملات مربوط به ارز دیجیتال اتریوم نکاتی وجود دارد که افراد در هنگام سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز باید مورد توجه قرارا دهند . این نکات عبارتند از :

 تمامی معاملات مربوط به اتریوم به صورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست .

 کیف پول های این این ارز دیجیتال رایگان می باشند .

 از آنجایی که به دلیل تحریم ها بسیاری از صرافی های خارجی و بین المللی از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می کنند لذا قبل از ثبت نام از خدمات دهی آن ها به ایرانیان اطمینان حاصل کنید چرا که در غیر این صورت امکان بسته شدن حساب و بلوکه شدن اتربوم وجود دارد .

 حداقل تعداد اتریوم مجاز برای خرید و فروش برابر با 0.1 اتریوم می باشد .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و فروش اتریوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه خرید و فروش اتریوم چست پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: نحوه خرید ارز های دیجیتال


سوالات متداول


1- مراحل خرید اتریوم به چه صورت است ؟
  برای خرید این ارز دیجیتال قبل از هر چیزی لازم است تا یک والت برای خود انتخاب کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2-  روش های مختلف خرید و فروش اتریوم به چه صورت است ؟
از سه روش خرید مستقیم و از طریق سایت ها و یا از طریق صرافی ها می توان این رمز ارز را معامله کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- امن ترین روش برای خرید و فروش اتریوم چه روشی است ؟
امن ترین روش معامله از طریق صرافی های ارز دیجیتال می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : نحوه خرید و فروش اتریوم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Zj7v
نظرتان را بنویسید