عرضه اولیه سکه ارزهای دیجیتال

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
تمامی پروژه های ارز دیجیتالی که در مرحله پیش از اجرایی شدن هستند به منظور پیشبرد اهداف و پیشرفت سریع تر در انجام امور خود نیازمند تامین سرمایه مالی می باشند ، از این رو بسیاری از توسعه دهندگان پروژه های ارز دیجیتال اقدام به عرضه اولیه توکن ها یا همان ارز های دیجیتال نو ظهور خود و پیش فروش آن ها قبل از تولید می کنند .

از آنجایی که اگر این پروژه ها عملی شوند و پیشرفت خوبی داشته باشند در نتیجه آن قیمت توکن های در دست افراد چند برابر شده و از این راه سود چشمگیری نصیب این سرمایه گذاران می شود لذا عده زیادی ترغیب به خریداری کردن این ارز های دیجیتال می شوند .

با توجه به کلاه برداری های بسیار زیادی که از سوی افراد سود جو با استفاده از تبلیغات بی اساس و با هدف ترغیب افرادی که اطلاعاتی در رابطه با ICO نداشته و به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اند جهت سرمایه گذاری بر روی پروژه های تقلبی لذا در ادامه لازم به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف ICO و ویژگی های آن پرداخته شده است .




تعریف عرضه اولیه سکه یا ICO
همانطور که گفته شد عرضه اولیه سکه ( Initial Coin Offering ) که به اختصار ICO نامیده می شود و به عبارتی همان پیش فروش انواع ارز دیجیتال نوظهور توسط تیم توسعه دهنده آن پروژه جهت تامین مالی و پیشرفت سریع تر طرح در دست اجرا می باشد . لازم به ذکر است که این اقدام معمولا بر روی ارز های دیجیتالی که دارای یک تکنولوژی جدید و مبتنی بر شبکه بلاک چین هستند صورت می گیرد .

سرمایه گذاران برای خرید این توکن ها می توانند از سایر ارز های دیجیتال معتبر ( مانند بیت کوین ، اتریوم و ... ) و یا ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و ... ) استفاده کرده و متناسب با آن ارز دیجیتال در حال تولید را خریداری کند . چنانچه این پروژه با موفقیت اجرایی شود در نتیجه آن در مدت زمان کوتاهی قیمت این رمز ارز ها شامل رشد چشمگیری خواهد شد و سود قابل توجهی را نصیب این افراد خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال




نکاتی در رابطه با عرضه اولیه سکه یا ICO
با توجه به تعریفی که از عرضه اولیه سکه ICO در بازار ارز دیجیتال داشتیم بسیاری از سرمایه گذاران به ویژه افراد تازه واردی که تجربه کمی در زمینه فعالیت در این بازار دارند ترغیب به خرید این نوع ارز دیجیتال می شوند ، لذا لازم است تا در ادامه به ذکر چند نکته در رابطه با عرضه اولیه سکه جهت آشنایی هرچه بیشتر افراد با این نوع ارز قبل از اقدام به خرید آن ها پرداخته شده است . از جمله این نکات عبارتند از :

 از آنجایی که معاملات در بازار دیجیتال به صورت ناشناس و تقریبا برگشت ناپذیر می باشند لذا فرصتی مناسب برای افراد سودجو فراهم گشته تا با تبلغیات دروغین اقدام به فروش رمز ارز های جعلی و بی اساس کنند .

 گاهی امکان دارد که پروژه ارز دیجیتال واقعی باشد اما بر طبق برنامه ریزی ها پیش نرفته و شکست بخورد که در نتیجه آن سرمایه گذران این رمز ارز ها متحمل زیان های سنگینی می شوند .

 این نوع سرمایه گذاری به صورت کاملا آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری افراد ندارد .

 از آنجایی که ارز های دیجیتال یک بازار نوظهور می باشند لذا در حال حاضر هیچگونه قوانین خاصی در رابطه با آن ها وجود ندارد که عرضه اولیه سکه یا همان ICO نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .

 این نوع سرمایه گذاری از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار است .

 چنانچه یک پروژه ارز دیجیتال واقعی باشد و از تیم توسعه دهنده قوی برخوردار باشد امکان موفقیت بسیار زیادی دارد ( مانند رمز ارز اتریوم ) که چنانچه این اتفاق بیفتد سرمایه گذاران این ارز دیجیتال از سود های بسیار چشمگیری برخوردار می شوند .

بیشتر بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال


انواع عرضه اولیه سکه یا ICO
عرضه اولیه سکه یا همان ICO ها به صورت های مختلفی وجود دارند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند . در ادامه به توضیح 3 مورد از معروف ترین ICO ها بر اساس روش انجام آن ها پرداخته شده است :

 عرضه اولیه سکه صرافی ها ( IEO ) :

عرضه اولیه سکه صرافی ها (Initial Exchange Offering) که به اختصار ( IEO ) نامیده می شود به خرید عرضه اولیه سکه ها از طریق صرافی های معتبر ارز دیجیتال گفته می شود . از آنجایی که صرافی ها قبل از سرمایه گذاری بر روی یک پروژه طراحی ارز دیجیتال به اعتبار سنجی آن می پردازند لذا در صورتی که یک ارز دیجیتال را بتوان از طریق صرافی ها خریداری کرد می توان گفت که رمز ارز مربوطه از اعتبار نسبتا خوبی برخوردار است .

 عرضه اولیه توکن اوراق بهادار ( STO ) :

 عرضه اولیه توکن اوراق بهادار (Security Token Offering) که به صورت خلاصه عبارت است از ( STO ) . این نوع توکن ها درست مثل اوراق بهادار هستند و از فیلتر های قانونی مانند احراز هویت رد شده اند و دارای پشتوانه هستند که به عنوان یکی از کم ریسک ترین عرضه های اولیه سکه می باشند .

 عرضه اولیه سکه برگشت پذیر (RICO ) :

عرضه اولیه سکه برگشت پذیر ( Reversible initial coin offering ) که به اختصار ( RICO ) نامیده می شود و در آن امکان پس دادن توکن ها و دریافت وجه پرداختی سرمایه گذاران در هر مرحله از پروژه وجود دارد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عرضه اولیه سکه یا ICO در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون عرضه اولیه سکه یا ICO پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال


سوالات متداول


1- عرضه اولیه سکه یا ICO چست ؟
به پیش فروش ارز های دیجیتال نوظهور با هدف تامین مالی پروژه مورد نظر گفته می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- عرضه اولیه سکه به چند نوع تقسیم می شود ؟
این نوع عرضه به انواع مختلفی مانند ICO یا IEO و سایر انواع مختلف آن تقسیم می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- امن ترین نوع عرضه اولیه سکه کدام مورد است ؟
امن ترین نوع عرضه اولیه سکه مربوط به عرضه اولیه توکن اوراق بهادار می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : عرضه اولیه سکه ارزهای دیجیتال
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P44z
نظرتان را بنویسید