تامین اسپیندل موتور

تامین اسپیندل موتور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
اکادمی

راه اندازی اسپیندل موتور

اسپیندل موتور به عنوان اصلی ترین قطعه در دستگاه های تراش و حکاکی صنایع مختلف همانند صنایع تراش چوب و تراش آهن و تراش سنگ و……در انواع دستگاه‌های دستی یا اتومات نظیر CNC نقش اساسی و مهمی را به عهده دارند.

 یک اسپیندل موتور از طراحی الکتروموتورهای القایی AC، در دستگاه تراش به علت قابلیت ارائه‌ی سرعت و دور بسیار بالا نسبت به الکتروموتورهای عادی می‌تواند به وسیله ابزار تراش متصل به خود، کیفیت تراش بسیار عالی و بادقت بالا را ارائه می دهد.

الکتروموتورها عادی نهایتا دارای دور  (3000RPM) می‌باشد . اسپیندل موتور در انواع کابری های عمومی وصنعتی می‌تواند دور‌های بسیار بالاتری همچون رنج های 12000rpm،24000rpm،36000rpm،60000rpm و دور های بالاتر (حتی تا 100000rpm با قابلیت کابری های نظامی وفضایی) را ارئه دهد.

 تفاوت اسپیندل موتورها با سایر الکتروموتورها در فرکانس کاری آن است. اسپیندل موتورها می توانند دور های بالاتر از الکتروموتورهای عادی که با فرکانس 50/60 هرتز کار می کنند را ارائه دهند. و طراحی شده اند که فرکانس های بالا را ارائه دهند.در صنایع عمومی از فرکانس 100تا300 هرتز شروع وبه 1000HZوحتی 3000HZ نیز می رسد.

اما با توجه به فرکانس 50HZ(یا60HZدر بعضی کشور ها) در شبکه عمومی برق، دسترسی به فرکانس مورد نظر جهت به حرکت درآوردن شافت روتور اسپیندل ها تنها توسط مبدل های فرکانسی خاص قابل اجرا است. 

امروزه با توجه به گسترش استفاده از اینورترها، توانایی راه اندازی اسپیندل موتور توسط اینورترها افزایش چشمگیری داشته است. 

اینورترها امروزه توانایی ارائه فرکانس خروجی تا 400هرتز در مد کنترلی خطی را دارا هستند. در اینورترهای جدید (نظیر سری HD09 اچ پی مونت) می توانند به صورت پیش فرض تا خروجی فرکانس 1000هرتز را ارائه دهند و در مدل های سفارشی و ویژه (نظیر سری HD30-H1 اچ پی مونت) قابلیت دسترسی به فرکانس های تا 4000هرتز نیز امکان پذیر است.

استفاده از اینورتر برای راه اندازی اسپیندل موتور می تواند فرکانس کاری اسپیندل موتور را تامین نماید  و کنترل دقیق پارامترهای کاری موتور جهت انجام حفاظت های مورد نیاز نظیر اضافه بار، اضافه ولتاژ، افایش دمای کاری موتور و … در کنار امکانات کنترلی مانند الگوریتم های کاری مختلف و کنترل دور کاری اسپیندل موتور از صفر تا حداکثر دور نامی میسر است.

تامین اسپیندل موتور در شرکت تن زره

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8mm3
مطلب بعدی
گربه فروش
نظرتان را بنویسید