چگونه اراده قوی داشته باشیم

چگونه اراده قوی داشته باشیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
بارها برای همه ما اتفاق افتاده است که خود را در مقایسه با فردی که از ما استعداد کمتری داشته ولی امروزه موفق تر از ما است قرار می دهیم. از همکلاسی گرفته تا دوست دوران دانشگاه و یا خدمت. مهمترین اصل در رسیدن به موفقیت که تفاوت شگرفی در رسیدن به اهداف و جلو انداختن افراد نسبت به دیگران ایجاد می کند اراده و پشتکار است. این افراد با تقویت اراده خود از افراد هم سطح خود سبقت گرفته و فاصله ایجاد می کنند.

اراده قوی توانایی ایجاد رفتن راه 100 ساله در 1 شب را به افراد خواهد داد. در این مقاله به توضیح اراده، مزایا و فواید داشتن اراده قوی و راه های چگونگی تقویت اراده به طور کامل مطرح شده است.



اراده چیست
بیشتر مردم اراده را با کوشش و کار و پشتکار زیاد مترادف می دانند، در صورتی که این طور نمی باشد و حتی فیزیولوژی اراده هم با این موارد متفاوت است اراده قوی و تقویت اراده در همه افراد وجود دارد ولی باید از آن استفاده کند. تلاش و کار زیاد میتواند برخی را به موفقیت برساند و برخی را نه ولی اراده قوی حتما فرد را به موفقیت خواهد رساند. اراده عبارت است از: از لحاظ روانشناسی به یک نیروی درونی و باطنی اطلاق میشود که فرد را از تنبلی، به تاخیر انداختن کارها، عدم مسئولیت پذیری، ترس، نا امیدی و کاهش اعتماد به نفس، و ترس از رقبا مصون داشته و فرد را مستقیم رو به جلو هدایت خواهد کرد. روانشناسان از اراده قوی به عنوان نیترو و موتور توربو بدن انسان نام می برند. و به در این موضوع اشتراک نظر دارند که تقویت اراده افراد با استعداد آنها را می تواند به نخبه در رشته خود تبدیل کند. افراد با اراده قوی در صورت شکست قوی تر بلند شده و ادامه می دهند و هرگز ناامید نمی شوند و همین امر باعث می شود که از افرادی که با اولین شکست ما امید می شوند تفاوت معناداری داشته باشند.

حتما بخوانید: راز موفقیت در تحصیل




فواید و مزایای اراده قوی
از مهمترین فواید اراده قوی زمانی به طور کامل می توانید بهره مند شوید که بدانید اراده یک صفت اکتسابی می باشد و با تقویت اراده  می توانید از مزایای اراده قوی استفاده کنید. در این بخش به مهمترین فواید اراده قوی اشاره خواهیم کرد:

1باعث می شود انتظار مشخصی از خواسته های خود داشته باشید

یعنی اینکه افراد با اراده قوی از قبل در مورد کار به آن فکر می کنند و می دانند که با این کار به چه اهدافی خواهند رسید. و انتظار بی مورد که موجب سرخوردگی در مورد هر کاری می شود را ندارند. 

2افراد با اراده بالا افراد احساسی هستند

این افراد به احساسات خود و اطرافیان توجه می کنند و اینطور نیست که خود را بالاتر از بقیه ببینند و غرور داشته باشند. و این توجه احساسات نیز متعادل بوده و باعث ایجاد کارها و تصمیمات احساسی نخواهد شد.

3کاری را شروع نخواهد کرد مگر اینکه مطمئن باشد که در آن موفق خواهید شد

افراد با اراده قوی  ممکن است در کاری دچار شکست شوند ولی حتما ادامه خواهند داد و در آن کار موفق خواهند شد. تقویت اراده به افراد می آموزد که شکست پایان راه نیست و درست در همان لحظه که همه ناامید شده و ایستاده اند افراد با اراده قوی شروع به حرکت می کنند و موفق می شوند.

4این افراد به جای دور زدن مشکلات آنها را حل خواهند کرد

افراد با اراده قوی در صورت برخورد با مشکل در مسیر  انجام هر کاری از مشکلات فرار نخواهند کرد. و به علت اینکه تقویت اراده شده اند هراسی از مشکلات ندارند. و به دنبال حل کردن مشکل می روند و قطعا راه آن را پیدا می کنند. دقیقا همین نقطه تفاوت بین فرد با اراده قوی و ضعیف و نوع زندگی آنها را مشخص می کند.

5افرادی که اراده پولادین دارند مسئولیت کارهای خود را به عهده می گیرند

این افراد هرگز کار و مسئولیت خود را بر گردن دیگر افراد نمی اندازند. و حتی اگر مار اشتباه یا تصمیم اشتباهی گرفته باشند مسئولیت آن را می پذیرند. به همین دلیل افراد با اراده قوی ویا تقویت اراده شده می توانند مدیران خوبی باشند زیرا هم شجاع هستند و هم مسئولیت پذیر.

6فرد با اراده سیگنال های منفی را در نظر نمی گیرد

افراد با اراده مشکلات و انرژی منفی را فراموش می کنند و همیشه پالس مثبت داشته و اتفاقات خوب را به یاد دارند. در صورتی که افراد معمولی دقیقا برعکس این افراد رفتار می کنند.



قدرت ذهن و تمرکز با اراده رابطه دو طرفه قوی داشته و در بسیاری مواقع با افزایش قدرت ذهن اراده نیز تقویت می می شود.

حتما بخوانید: قدرت ذهن و تمرکز


چگونه اراده خود را تقویت کنیم
اراده و تقویت اراده به قدری توانمند است که می تواند بیماری های سختی مانند: سرطان را شکست دهد. در این بخش به راه کار هایی برای تقویت اراده اشاره خواهیم کرد:

اراده قوی با خواب مناسب

خواب نقش بسیار مهمی در تقویت اراده دارد افرادی که کم میخوابند معمولا افراد تنبل و کم حوصله ای هستند.

انجام ورزش برای تقویت اراده

این ورزش هم باید فیزیکی باشد و  هم روحی و روانی. ورزش هایی مانند: مدیتیشن؛ یوگا و ورزش های فیزیکی مانند: پیاده روی ، بدنسازی و غیره همگی در ایجاد اراده قوی نقش دارند.

داشتن تغذیه مناسب و سالم برای اراده قوی

محققان تغذیه گیاهی و گیاهخواری را برای برای تقویت اراده مناسب می دانند. و خوردن غذاهای چرب و سنگین و به ویژه فست فود را تضعیف کننده این مورد می دانند.

خود شناسی برای تقویت اراده

مهمترین جنبه داشتن اراده پولادین این است که خودشناسی داشته و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و خود کنترلی داشته باشید. یعنی بر روی نقاط قوت خود و همچنین بر روی نقاط ضعف خود کنترل داشته باشید و همین کنترل کردن تقویت اراده را باعث می شود.

مشخص کردن اهداف برای تقویت اراده

اهداف خود را مشخص و تخیل کنید داشتن هدف و به آن فکر کردن از بهترین خصوصیات افراد با اراده می باشد.

تعیین پاداش و جریمه برای اراده قوی

برای خود پاداش و جریمه تعیین کنید و برای رسیدن به اهداف خود زمان تعیین کنید در صورت رسیدن به خود پاداش در صورت عدم محقق شدن برنامه ریزی خود را جریمه کنید. 

در ادامه بخوانید: بهبود شیوه یادگیری
کلام آخر

اراده قوی و تقویت آن کلید بسیاری از موفقیت های انسان در زمینه های مختلف اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و روابط عاطفی است. بنابراین باید برای تقویت آن تلاش کرده و راه های ذکر شده را به کار برید تا به درجات بالاتری در زمینه های مختلف برسید.




سوالات متداول


1- اراده چیست؟
بیشتر مردم اراده را با کوشش و کار و پشتکار زیاد مترادف می دانند، در صورتی که این طور نمی باشد، در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.




2- فواید و مزایای اراده قوی چیست؟
از مهمترین فواید اراده قوی زمانی به طور کامل می توانید بهره مند شوید که بدانید اراده یک صفت اکتسابی می باشد که در متن شرح داده شده است.




3- چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟
اراده و تقویت اراده به قدری توانمند است که می تواند بیماری های سختی مثل سرطان را نیز درمان کند که در متن شرح داده شده است.

منبع : چگونه اراده قوی داشته باشیم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/REDL
نظرتان را بنویسید